Het LEGO-topic

Via Lego zelf gekocht? DPD zet dat gewoon voor de deur en weg, set van 400€ hier zo eens achtergelaten (opvallend grote doos uiteraard). Heb toen Lego dat gemeld maar nooit reactie gehad. Geen idee wat te doen als iemand dat zou meenemen.
Ja, Diagon Alley is lego store exclusive. Ik heb het wel gekocht op een dubbele punten weekend zodat ik flink wat korting heb voor mijn volgende aankoop daar. Die notenkraker is trouwens nog een leuke GWP ook.

Het was geleverd bij de buren. En die hebben zelfs hun naam moeten geven want dat stond op het kaartje dus geen klachten! Het is eens wat anders dan PostNL, die hebben echt cowboys hier in de streek.
Normaal gezien vink ik bij DPD altijd aan dat ze het naar een winkel over mijn grootmoeder mogen brengen, dan pik ik het daar op als ik haar ga bezoeken maar gisteren de kans niet gekregen. De mail met "het is onderweg" kwam toe en voor ik mijn voorkeur kon aanduiden was er al eentje met "tis geleverd"
Eens uitzoeken of ik dat niet automatisch naar daar kan laten gaan want toch wat zenuwen gehad.

Daily Bugle bij Dreamland besteld, met 25% korting en dan nog 7% met bonnen van mijn werk kom ik op 243€ :cool:

Samen met de Avengers Tower worden dat 2 pronkstukken int midden van de Lego city, met ne serieuze battle tegen Thanos, Loki, Green Goblin, Venom,... :D
Nice! En dan nog dr strange set erlangs? 😊
Heb zelf de DB en DrStrwnge al gebouwd, nu nog tijd vinden voor AT!

Nice! En dan nog dr strange set erlangs? 😊
Heb zelf de DB en DrStrwnge al gebouwd, nu nog tijd vinden voor AT!
You read my mind 😂, Sanctum Sanctorum had ik ook gekocht bij Dreamland met Black Friday, want die verdwijnt dit jaar blijkbaar en dat is toch een hele mooie modular.

Daarnet Bricklink setje LEGO 910033 - Old Train Engine Shed gaan ophalen voor 230€, via 2dehands. Man wat een mooi setje is dat zeg, gaat heel mooi staan in mijn trein setup die ik ga maken.
Ook nog de LEGO 10277 crocodile locomotive op de kop getikt op 2dehands voor 110€, hele mooie locomotief die je elektrisch kan maken :love2:

Studgate en Brick Cross train station staan ook nog op mijn want list 😅

Mijn treinviaduct elementen voor het winterdorp zijn er al. Heb 50 van die bogen en 500 metselblokjes besteld. Snelle service via Bricklink. Nu nog wachten op de gladde tiles van 1x2 en 2x4 om de sporen van sneeuw te voorzien. Daarna is het assembling time van het kerstdorp :p

Onze opbergers worden te klein :lol: Momenteel 4 losstaande kastelementen met 7 lades per kast.

Denk dat we gaan overschakelen naar een kallax legowand met die uitneembare schuifjes.

kallax-open-kast-wit__0644182_pe702466_s5.jpg

ofwel deze
flarra-miniladekast-met-3-lades-donkergrijs__0481400_pe619581_s5.jpg

ofwel die half doorzichtige dat je direct de kleur herkent en niet met dymolabels moet gaan werken wat waar zit. Voordeel daar, er zitten deksels op, dus minder kans op veel stof.

pansartax-opbergbak-met-deksel-transparant-grijsblauw__1220867_pe913566_s5.jpg

Hoe ordenen jullie alles?

Onze opbergers worden te klein :laugh: Momenteel 4 losstaande kastelementen met 7 lades per kast.

Denk dat we gaan overschakelen naar een kallax legowand met die uitneembare schuifjes.

kallax-open-kast-wit__0644182_pe702466_s5.jpg

ofwel deze
flarra-miniladekast-met-3-lades-donkergrijs__0481400_pe619581_s5.jpg

ofwel die half doorzichtige dat je direct de kleur herkent en niet met dymolabels moet gaan werken wat waar zit. Voordeel daar, er zitten deksels op, dus minder kans op veel stof.

pansartax-opbergbak-met-deksel-transparant-grijsblauw__1220867_pe913566_s5.jpg

Hoe ordenen jullie alles?
bedoel je dan de losse stukken of wil je de sets samenhouden?

Hier ligt alles door elkaar, tot mijn en de oudste zijn grote ergernis. De 2de heeft hier een hekel aan opruimen en smijt alles bij elkaar. Buiten de mannetjes, daar heeft hij een aparte doos voor.

Misschien dat ik er mij weer eens ga aanzetten deze kerstvakantie om alles te sorteren

bedoel je dan de losse stukken of wil je de sets samenhouden?

Hier ligt alles door elkaar, tot mijn en de oudste zijn grote ergernis. De 2de heeft hier een hekel aan opruimen en smijt alles bij elkaar. Buiten de mannetjes, daar heeft hij een aparte doos voor.

Misschien dat ik er mij weer eens ga aanzetten deze kerstvakantie om alles te sorteren

Losse blokken he, alles gesorteerd per kleur. En dan per kleur de grotere elementen en de kleinere apart.

Losse blokken he, alles gesorteerd per kleur. En dan per kleur de grotere elementen en de kleinere apart.
het probleem met de Kallax is dat de kinderen moeilijk aan de hoge vakken kunnen (ik ga er even vanuit dat het ook handig moet zijn voor de kinderen en niet enkel voor mij als ik langs kom)

en dan ga je, neem ik aan, ook mannetjes, ramen, wielen, sturen, enz.. ook apart willen houden.

Dan zouden die lades wel handig zijn om kleine prul in te leggen of kleuren waar je minder van hebt. Echter vrees ik dat je wel nog altijd met een labeling gaat moeten werken, zeker bij de kleine schuiven ga je het niet kunnen zien.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan