Het LEGO-topic

Gisteren deze ontdekt. Not buying, maar val er steeds meer en meer van achterover waar ze allemaal een Lego-doos van maken. :) Er is veel meer focus op "licensed Lego" gekomen dan dat Lego zelf nog nieuwe themes ligt uit te vinden. Ik hou mijn fingers nog altijd crossed voor een volwaardig "Trains" theme, zoals vroeger (9V en 12V era)... :) Gezien AFOLs toch een belangrijk(er) doelpubliek zijn geworden, zie ik dat nog wel terugkomen.

Link of foto?

deze

LEGO-City-60198-Le-train-de-marchandises-telecommande.jpg

en deze

01671650_001.879778e9.jpg

Wat doen jullie met de kartonnen dozen van gebouwde sets? Ik heb ergens zin om die weg te gooien bij het papier... Het enige wat me tegenhoudt, is dat het misschien nog interessant kan zijn voor de "resale value"?

Persoonlijk zie ik de doos niet als grote meerwaarde bij tweedehands sets, ik let dan vooral op toestand (adult owned of niet) en volledigheid van blokken met aanwezigheid van bouwplannetje.

Laatst bewerkt:
Wat doen jullie met de kartonnen dozen van gebouwde sets? Ik heb ergens zin om die weg te gooien bij het papier... Het enige wat me tegenhoudt, is dat het misschien nog interessant kan zijn voor de "resale value"?

Persoonlijk zie ik de doos niet als grote meerwaarde bij tweedehands sets, ik let dan vooral op toestand (adult owned of niet) en volledigheid van blokken met aanwezigheid van bouwplannetje.
Van mijn dure sets heb ik een stapel liggen in de kelder. gewoon proper opengeplooid. Dan valt de plaats die het inneemt best wel mee moet ik zeggen.

Van mijn dure sets heb ik een stapel liggen in de kelder. gewoon proper opengeplooid. Dan valt de plaats die het inneemt best wel mee moet ik zeggen.
Ja, ik was misschien aan het denken om ze toch nog even bij te houden in plastieken bakken van de IKEA (vergelijkbaar met Curver boxen, maar dan veel groter) en hier in de kelder zetten. Is maar kwestie van tijd voor dat ook uit de hand begint te lopen natuurlijk. :)

Het gaat wel rap hier qua nodige plaats, sinds onze zoon van 3,5 jaar interesse heeft gekregen in Lego.

Ja, ik was misschien aan het denken om ze toch nog even bij te houden in plastieken bakken van de IKEA (vergelijkbaar met Curver boxen, maar dan veel groter) en hier in de kelder zetten. Is maar kwestie van tijd voor dat ook uit de hand begint te lopen natuurlijk. :)

Het gaat wel rap hier qua nodige plaats, sinds onze zoon van 3,5 jaar interesse heeft gekregen in Lego.
Ik doe het alleen voor de dozen die ook echt waarde hebben. De dozen van de Lego/Duplo van de klein mannen gaan hier wel gewoon de vuilbak in.

Vandaag deze gebouwd met onze zoon, vorige week gekocht met 30% korting. :) Als Nintendo/Mario-fan altijd wel wat mixed feelings gehad over heel die Super Mario reeks, maar dit vond ik nog wel een leuke set (Mario Kart vibes). Jammer genoeg wat fragiele achterkant, dus daar wil ik nog wel iets aan doen. En de Mario starter course ook eens bovenhalen, die heb ik hier nog ergens tweedehands liggen.

lego-bowser.jpg

En de Mario starter course ook eens bovenhalen, die heb ik hier nog ergens tweedehands liggen.
Ondertussen gek (ge)worden van de irritante Mario-geluiden. :oi22: Onze zoon amuseert er zich wel mee, maar ben benieuwd hoe lang dat zal blijven duren.

lego-super-mario.jpg

Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend voor m'n verjaardag gekregen. Zalige set imo, stampvol kleine en leuke details.

Bijlagen

• 458011303_1212505179998079_7828575079689571516_n.jpg
    458011303_1212505179998079_7828575079689571516_n.jpg
    336,4 KB · Weergaven: 20
Vant weekend bday feestje van mijn 6jarige, 4 kleine sets zitten bouwen.
Maar die technics is toch Iets apart... Dan de zondag met zijn geld naar de winkel geweest.

Recht naar de rayon van Lego. Hij wou perse de city ruiltebasis, 1400 stuks 🤣 wordt ons record.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan