Het LEGO-topic

Door de korting van mobile vikings en benefits at work, mij ook eens laten gaan

Diagon alley

Gringotts

Hogsmeade

Burrow

Harry Potter collectors items

T-Rex

Botannical garden

Komen er aan

Jawadde, dat is heel wat kapitaal! Gringotts koop ik nog met de 2x punten, Hogsmeade vind ik te duur.

Jawadde, dat is heel wat kapitaal! Gringotts koop ik nog met de 2x punten, Hogsmeade vind ik te duur.
Het was 22% korting, op die sets ga je die anders niet meer zomaar vast krijgen...
Nu nog een hele voorraad billykasten, en dan kan ik de lego-kamers eens inrichten :D

Dit weekend in de LEGO winkel de Death Star tezien. Stond er displayed. Wel groter dan ik dacht, maar ik vind het te overdreven duur

En waarom is dat nu zo een probleem eigenlijk? Wat is de meerwaarde om daar een gigantische bol van te maken.

Een doorsnede van de Death Star gevuld met iconische scènes, wat is daar zo mis mee?

Los van de prijs, daar is wel veel mis mee. :)
Ik denk gewoon dat de meesten een halve bol verwacht hadden voor die prijs :)

Slice is op zich cool, maar idd dan moest het voor een stuk minder

En waarom is dat nu zo een probleem eigenlijk? Wat is de meerwaarde om daar een gigantische bol van te maken.

Een doorsnede van de Death Star gevuld met iconische scènes, wat is daar zo mis mee?

Los van de prijs, daar is wel veel mis mee. :)
Volgens een aantal reviews die ik ben tegen gekomen:
- prijs
- veel stickers ipv printed blokjes, wat je voor die prijs wel mag verwachten.
- ondanks dat hij volgepropt zit, voelt hij vrij leeg aan. Veel scènes met weinig details waardoor het doods aanvoelt.
- slechte minifigs. oa de printing van bv de been stukjes zou heel basic zijn
- teveel een een diorama feel ipv een echte set
- achterkant die echt niks voorstelt waardoor hij maar beperkt te displayen valt

Je moet vooral voor je zelf uitmaken of je er akkoord mee bent of niet. Ik ben het niet persé eens met alle kritiek al ben ik ook ni echt overwhelmed.

Volgens een aantal reviews die ik ben tegen gekomen:
- prijs
- veel stickers ipv printed blokjes, wat je voor die prijs wel mag verwachten.
- ondanks dat hij volgepropt zit, voelt hij vrij leeg aan. Veel scènes met weinig details waardoor het doods aanvoelt.
- slechte minifigs. oa de printing van bv de been stukjes zou heel basic zijn
- teveel een een diorama feel ipv een echte set
- achterkant die echt niks voorstelt waardoor hij maar beperkt te displayen valt

Je moet vooral voor je zelf uitmaken of je er akkoord mee bent of niet. Ik ben het niet persé eens met alle kritiek al ben ik ook ni echt overwhelmed.
Ik denk dat het vooral het eerste puntje is dat ervoor zorgt dat deze set zoveel haat krijgt. Maar voor zulk bedrag voor "speelgoed" mag je natuurlijk ook heel kritisch zijn. Ik vind het vooral wat belachelijk van Lego dat voor een set die de historische kaap van 1000 euro / 1000 usd haalt, je de GWP er nog apart moet bij zien te pakken krijgen (Tie Fighter) om de set helemaal "compleet" te maken. :)

Los daarvan: een "echte" sphere was imo echt niet beter geweest. Dan zou het toch ook maar te hard lijken op de vorige UCS Death Stars (die van 2016 was trouwens ook maar een minor update van de eerste versie uit 2008)? Nu hebben ze tenminste eens iets anders gedaan. Met het slice formaat dat de set nu heeft, zou je die nog kunnen plaatsen in een kast met diepte van 40cm (of dieper) en eventueel verankeren met touwtjes voor de veiligheid. Lijkt mij het meest praktische en dan maakt het imo ook niet zo veel uit dat die achterkant niet zoveel voorstelt. De voorkant kan dan zichtbaar blijven en dienen als display en de "play value" behouden als soort van poppenhuis. En custom verlichting lijkt mij nog een heel gemakkelijk iets om toe te passen dat deze set zeker een boost kan geven qua wauw-factor.

Ga ik ze in huis halen? Hell no, maar kan mij zeker voorstellen dat er veel fans blij zijn met de komst van deze set en dat het nog vrij praktisch kan blijven om ze een (vaste) plaats te geven in huis of hobbykamer. De hoofdreden waarom ik twijfel om mijn UCS Millenium Falcon te houden bijvoorbeeld is juist omdat het een verschrikkelijk onpraktisch ding is om ergens een plaats te geven. En van ophangen aan de muur ben ik ook geen fan.

Het is een set met zeer hoge nostalgische waarde voor veel volwassenen en al bij al nog vrij zacht geprijsd (alhoewel... als je de "price per piece" bekijkt :unsure:). Ik zie de verkoop van deze set wel heel hard gaan en denk dat een 3rd party kit om er een werkende Game Boy van te maken ook niet lang op zich gaat laten wachten.
I made the call en 't is al van dat... :D

Op de Lego-site zelf ook wat leuke kortingen tot en met 30% op sommige sets. Waaronder Medieval Village en Blacktron Renegade.

Geen goede aanbiedingen buiten die 2 mss.

Nu niks zelfs geen GWP

En volgende week GWP en 2xpoints

Vraag me af nu Lion hearts castle kopen of volgende week.

De LEGO Game Boy aan 44,99€ bij Amazon!

Dat was wel een instant buy voor mij!

Dan was de 37 euro bij dreamland beter :oi22:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan