Het Laadpaal topic - thuis je EV opladen

Dat is net het idee waarom je zelf bij een backoffice gaat:

De backoffice stuurt de factuur uit naar de werkgever, of beter gezegd, naar de uitgever van de gebruikte laadpas die het op diens beurt aan de werkgever factureert. Daarna schrijft de backoffice een vergoedingsfactuur uit naar jou als ontvanger. En dat is in ons geval naar onze privé rekening, waar dus helemaal geen BTW-nummer aan te pas komt.
Die backoffice geeft jou dus zomaar geld? Lijkt wel shady.

Die backoffice geeft jou dus zomaar geld? Lijkt wel shady.
Als jij het CREG tarief hanteert als vergoedingsbasis is dat helemaal legaal voor zover ik weet. Mits wat creativiteit kan je daar wel de kantjes van aflopen. Zoals het vergoedingstarief bij de CPO op € 0,8 instellen en dan een laadpas gebruiken die een vaste prijs van € 0,4 garandeert. :oi22:

Als jij het CREG tarief hanteert als vergoedingsbasis is dat helemaal legaal voor zover ik weet. Mits wat creativiteit kan je daar wel de kantjes van aflopen. Zoals het vergoedingstarief bij de CPO op € 0,8 instellen en dan een laadpas gebruiken die een vaste prijs van € 0,4 garandeert. :oi22:
Bij CREG kan ik nog geloven dat de fiscus het oké vindt. Maar bv 55cent per kWh lijkt me tegen de regels te zijn.

Hier heeft de installateur geen netwerkkabel gestoken (was er niet bij helaas). Openschroeven, utp erin en direct aan laptop hangen. Dan kan je met ace alles instellen. Niet ideaal als je te pas en te onpas dingen wil wijzigen, maar zo voor eens is dat wel ok. Via onze backoffice vragen ze daar blijkbaar 3 cijfers voor om iets aan te passen remote (er zit wel een sim kaart in)

Kan die connecteren zonder draad en wifi?

Heb de app maar hij vindt de paal nietals ik ernaast sta
Een ander plan: tijdelijk een netwerkkabel afrollen van de laadpaal naar een vrije poort op de router van Proximus/Telenet. De laadpaal zal dan een IP-adres krijgen in uw thuisnetwerk en dat zal normaal gezien door de MyEve app gevonden worden. Zo kan je tenminste testen of het wachtwoord werkt. En daarna eventueel wat instellingen wijzigen of de firmware upgraden zodat je die WiFi werkend hebt.

Een ander plan: tijdelijk een netwerkkabel afrollen van de laadpaal naar een vrije poort op de router van Proximus/Telenet. De laadpaal zal dan een IP-adres krijgen in uw thuisnetwerk en dat zal normaal gezien door de MyEve app gevonden worden. Zo kan je tenminste testen of het wachtwoord werkt. En daarna eventueel wat instellingen wijzigen of de firmware upgraden zodat je die WiFi werkend hebt.
Dat werkte. Enkel... hebben die fuckers het pwd aangepast. Echt. Shit email incoming op maandag.

Ze zijn er zo content van op madam haar werk dat alle nieuwe contracten vanaf 1 maart bij een andere provider zitten. Maar wij zitten hier als Guinee pig wel aan die shitco vast :laugh:

Dat werkte. Enkel... hebben die fuckers het pwd aangepast. Echt. Shit email incoming op maandag.

Ze zijn er zo content van op madam haar werk dat alle nieuwe contracten vanaf 1 maart bij een andere provider zitten. Maar wij zitten hier als Guinee pig wel aan die shitco vast :laugh:
Even een dipswitch verplaatsen en mini knopje indrukken op de pcb om een factory reset te doen is geen optie? of rapporteert dat ding ook data om elec kosten te verrekenen?
Indien wel anders best van blijven, indien niet gewoon configureren naar wens en indien opgemerkt van krommen haas gebaren.

Even een dipswitch verplaatsen en mini knopje indrukken op de pcb om een factory reset te doen is geen optie?

Ik heb hier pwd recovery code liggen. Als ik op enter druk, is het reset naar factory settings...

of rapporteert dat ding ook data om elec kosten te verrekenen?
ja, verrekent ook kosten, dus wil er niet te lastig mee doen. :laugh:

Indien wel anders best van blijven, indien niet gewoon configureren naar wens en indien opgemerkt van krommen haas gebaren.

Heb ze de zoveelste keer de vraag gesteld waarom ze geen fase switch en solar charging willen aanzetten.

@aXl_ ik vermoed dat die backoffice toestanden geen pwd access nodig heeft maar gewoon pusht over sim card network? Als ik reset naar factory settings zal dat nog blijven werken maar enkel zal mobility+ niks meer kunnen configen?

Bon, ik heb in elk geval de pwd recovery codes liggen. Dat zou genoeg leverage moeten geven om ze coöperatief te krijgen. Ze hebben tenslotte 2500 euro gefactureerd om een station aan te sluiten op een mounting paal die we zelf hebben mogen betalen en een kabel die al tot in de paal getrokken was. Lijkt me dat ze ook eens een effort mogen geven voor de "smetteloze service waardoor we geen paswoorden kunnen delen blablabla".

Laatst bewerkt:
Ik heb hier pwd recovery code liggen. Als ik op enter druk, is het reset naar factory settings...
De password reset met die code doet enkel een password reset. Er worden geen andere instellingen terug naar factory default gezet. Dus, als je de slapende backoffice honden niet wakker maakt door ze te bestoken met mails, merken ze het misschien niet.

Let wel op, bij een firmware upgrade durft die de backoffice instellingen wel eens te vergeten. Dan ga je ze wel nodig hebben natuurlijk. Vandaar mijn raad om van alle ACE vensters screenshots te nemen alvorens je begint te prutsen.

Kan je die Windows 7 laptop niet upgraden naar Windows 10? Vroeger kon dat gratis afaik.

De password reset met die code doet enkel een password reset. Er worden geen andere instellingen terug naar factory default gezet. Dus, als je de slapende backoffice honden niet wakker maakt door ze te bestoken met mails, merken ze het misschien niet.

Let wel op, bij een firmware upgrade durft die de backoffice instellingen wel eens te vergeten. Dan ga je ze wel nodig hebben natuurlijk. Vandaar mijn raad om van alle ACE vensters screenshots te nemen alvorens je begint te prutsen.

Kan je die Windows 7 laptop niet upgraden naar Windows 10? Vroeger kon dat gratis afaik.

Die laptop is gemakkelijk 10y oud. Ik was verwonderd dat die nog opstart. Precies een Russisch vrachtvliegtuig dat start. Ik ga daar niks aan veranderen, grote kans dat die dan helemaal bricked raakt.

Overigens, is er een voordeel aan ACE als de Eve Connect goed werkt? En voor ACE connection heb je ook een pwd nodig of niet ?

Heb dit weekend mijn kwade email gestuurd naar Mobi+ en maandag kreeg ik al telefoon. En na 5 min zeiden ze 'ahja, nu blijkt dat u geen klant bent.'. En ik zei 'nee, mijn vrouw wel en die woont op hetzelfde adres'. 'Ja, dan gaan we met mevrouw telefoneren om te vragen wat het probleem was'. Echt.waar. Calimero fucking kleutergedrag hoor. Ik sloot af met 'waarom kunnen jullie het vinkje 'solar charging' niet gewoon aanzetten' *crickets*

Ze gingen naar HR van het bedrijf bellen om te vragen of ze mochten ingaan op de vraag om solar charging aan te zetten en/of de passwoorden te delen. 3x raden wie ze daar aan de telefoon gaan krijgen om toestemming te geven. Ja, mijn madam. Joke's on them. :hakkuh:

@aXl_ ik vermoed dat die backoffice toestanden geen pwd access nodig heeft maar gewoon pusht over sim card network? Als ik reset naar factory settings zal dat nog blijven werken maar enkel zal mobility+ niks meer kunnen configen?
De settings voor de backoffice moeten wel juist staan, anders worden je laadsessies niet meer geregistreerd. De ACE-installer heeft een boel presets voor verschillende backoffices maar anders moet je manueel de juiste link ingeven om naar de backoffice te verbinden.
Ik zie bij mijn thuislaadpaal ook een "authentication password" is ingevuld bij "backoffice security" dus de kans is wel reëel dat als je factory reset doet, je de backoffice niet zomaar weer ingesteld krijgt zonder externe hulp/info.

De settings voor de backoffice moeten wel juist staan, anders worden je laadsessies niet meer geregistreerd. De ACE-installer heeft een boel presets voor verschillende backoffices maar anders moet je manueel de juiste link ingeven om naar de backoffice te verbinden.
Ik zie bij mijn thuislaadpaal ook een "authentication password" is ingevuld bij "backoffice security" dus de kans is wel reëel dat als je factory reset doet, je de backoffice niet zomaar weer ingesteld krijgt zonder externe hulp/info.

:hakkuh:

Goed, ik heb enkel gedreigd dat ik het ging resetten en dat ze me beter het pwd konden geven. Eens zien hoe stoer ze me uiteindelijk vinden.

Overigens, is er een voordeel aan ACE als de Eve Connect goed werkt? En voor ACE connection heb je ook een pwd nodig of niet ?
ACE blijft de hoofdtool, met veel meer instellingen. MyEve + Eve Connect is iets waar ze achteraf mee gekomen zijn, en die kunnen maar een fractie van de instellingen wijzigen, maar wel de belangrijkste. Maar voor troubleshooting is ACE toch een must, vanwege o.a. de uitgebreide logs die uitgelezen kunnen worden. Werking is hetzelfde; je hebt eveneens het owner password nodig.

En voor de laptop: kan toch niet moeilijk zijn om iemand uit de familie/vriendengroep even te laten afkomen met een particuliere laptop met alle nodige adminrechten? Corporate laptops zijn op dat vlak uit den boze.

ACE blijft de hoofdtool, met veel meer instellingen. MyEve + Eve Connect is iets waar ze achteraf mee gekomen zijn, en die kunnen maar een fractie van de instellingen wijzigen, maar wel de belangrijkste. Maar voor troubleshooting is ACE toch een must, vanwege o.a. de uitgebreide logs die uitgelezen kunnen worden. Werking is hetzelfde; je hebt eveneens het owner password nodig.

En voor de laptop: kan toch niet moeilijk zijn om iemand uit de familie/vriendengroep even te laten afkomen met een particuliere laptop met alle nodige adminrechten? Corporate laptops zijn op dat vlak uit den boze.

Ja, dat kan. Als het weekend is, eens. Want die paal moet open gevezen worden en draadje en zo.

@cege trek gewoon al een UTP kabel naar die paal zodat die op u wifi zit.
Is hetzelfde bij mij, sindsdien kan ik via die QR code inloggen op MYeve.
Alsook in eve connect kan je dan zelf met de slider spelen of solar laden aan en uit vinken zoals je wenst.
Dit heb ik onlangs nog maar getest, had al veel eerder moeten doen, dan kan je u slider op max zetten dat je die dag denkt te halen en dan past die hem automatisch aan als er minder injectie is (wolk of iets anders)
Dat laatste is zonladen aanvinken en dan 'groen' gebruiken ipv 'comfort'

@cege trek gewoon al een UTP kabel naar die paal zodat die op u wifi zit.
Is hetzelfde bij mij, sindsdien kan ik via die QR code inloggen op MYeve.
Alsook in eve connect kan je dan zelf met de slider spelen of solar laden aan en uit vinken zoals je wenst.
Dit heb ik onlangs nog maar getest, had al veel eerder moeten doen, dan kan je u slider op max zetten dat je die dag denkt te halen en dan past die hem automatisch aan als er minder injectie is (wolk of iets anders)
Dat laatste is zonladen aanvinken en dan 'groen' gebruiken ipv 'comfort'
Ik heb een kabel getrokken. De QR code scan werkt niet omdat ze de pwd veranderd hebben...

En eve connect ook niet want daar moet je normaal niet voor inloggen.
En ik heb niets moeten aanpassen in my eve voor dat zonladen normaal gezien.
Heb daar enkel aangepast dat ik op 1 fase kon laden, 3fase is eigenlijk niet nodig vind ik 4,2kW minimum is veel te hoog.
Ik zal nog eerder langs een supercharger passeren ipv te laden tussen 4,2-11kW denk ik of het zou zeer uitzonderlijk moeten zijn.

Terug
Bovenaan