Iemand ervaring met een Smappee EV Home laadpaal?
Mijn electricien heeft alles geïnstalleerd. Intussen ook een Huawei hybride omvormer met zonnepanelen en een thuisbatterij aanwezig.
Er is 1 probleem: Smappee geeft de energie die uit mijn thuisbatterij wordt getrokken aan als 'zonne-energie'. (voorbeeld: 's nachts is er geen zonne-energie uit de pannelen, maar is mijn verbruikte stroom zogezegd gelijk aan opgewekte zonne-energie zoals Smappee dat live aangeeft) In feite klopt dit (want batterij is opgeladen met zonne-energie), maar dit geeft problemen als je de laadpaal op de stand 'overschot' zet. Smappee maakt dan geen onderscheid tussen effectieve zonne-energie die live wordt gehaald uit de zon, en energie die het uit de thuisbatterij trekt.
Electricien zou contact hebben opgenomen met Smappee, maar zei zouden hebben gezegd dat dit niet op te lossen is. Dat lijkt me toch straf, daar dit dan verre van een slim systeem is? Ik zou dan namelijk de Smappee laadpaal op overschot kunnen zetten, met het idee dat hij enkel overschot (lees: energie dat normaal op het net zou worden teruggestoken) zou gebruiken om de auto op te laden. Maar in werkelijkheid zou hij doorgaan tot de thuisbatterij leeg is?!
Bijgevolg moet je dan 's nachts van het net gaan afnemen, en dan heb je niks aan je 'slim' systeem.
Als iemand hier ook met deze laadpaal zit in combinatie met zonnepanelen en thuisbatterij, dan hoor ik graag hoe dit bij jou is geregeld.