Het HORROR topic

Heb het een tijdje serieus druk gehad dus even wat schade inhalen. excuses voor de trailer overload. 😅

• Osgood Perkins, die met Longlegs, Gretel & Hansel, The Monkey en The Blackcoat's Daughter op korte tijd een stevig palmares wist uit te bouwen, dropte onlangs zijn nieuwe; Keeper. Ondertussen al een hele tijd uit op VOD en wist precies niet al te veel golven te maken maar staat hier sowieso nog op het programma.

• Ik was zelf enorm fan van Damian McCarthy's vorige, Oddity, en met zijn nieuwe "Hokum" scoort hij op IMDB alvast nog hoger. Lijkt jammer genoeg geen Belgische release te krijgen maar vandaag verschenen op de wilde zee. Ik hoop dat hij hier nog uitkomt in de zalen maar anders sowieso op het programma voor halloween! 🍽️
hokumfinalpostermainimgbig594.jpg

• Ik zie Zazie beets wel graag bezig en deze R-rated horror comedy krijgt nog best ok reviews dus ook deze gaan we checken;

• A24. Nuff said zeker? :p
96VF8im6fQHoGMPJAyEjMXnflKs.jpg

• Shudder is meer hit or miss maar Honey Bunch zou met Jason Isaacs, Kate Dickie, deze intrigerende poster en mysterieuze trailer wel eens een hit kunnen worden;
honeybunchpostermainimg5991.jpg

• Films die ondertussen jammer genoeg iets minder onthaald werden;
Van de regisseur achter Saw II met Djimon Hounsou in de lead; Twisted
Comedy horror met o.a. Rosanna Arquette, Alan Ruck & Sasha Lane; Corporate Retreat
Hayden Panettiere hebben we al even niet meer gezien maar als je wakker kan blijven kan je ze bezig zien in Sleepwalker
De zoveelste low budget zombie survival flicks; This Is Not a Test
Lou Ferringo (the original hulk) is back as the Hermit.
Rebecca Calder, een misbegrepen eenzame ziel werkt als lijkschouwer in Broken Bird
Komen allen heel laag binnen op IMDB dus kweet zelf nog niet of ik ze een kans ga geven maar misschien op een dood moment. Ook the The Arborist en Morrigan horen ook in dit lijstje want scoren niet echt goed maar heb best een zwak voor Pagan Folk Horror dus als ik van dit lijstje B-listers er één zie wordt het waarschijnlijk deze.

• Comedy horror Vampires Of The Velvet Lounge ziet er net vreemd en trashy genoeg uit dat die wel mijn interesse wekt. Mena Suvari, Dichen Lachman & Stephen Dorff zijn ook pluspunten.

• Voor Whistle ook geen al te hoge verwachtingen maar met Daphne Keen + Aztec Death Whistle, wat toch geen alledaagse gimmick is, komt deze er prolly ook wel van. Leuke throwback poster;
eGxPyseSnEZBMJaopGfRUO9HSYx.jpg

• Altijd akelig; Crazy Old Ladies. Werd goed onthaald op Fantastic Fest & Sitges dus staat op de watchlist.

• Ook deze werd goed onthaald op het festival circuit en de trailer ademt alvast een lekker creepy sfeertje uit.

• Van één van de makers achter Baby Reinder een horror reeks over... trouwen. Yep intrigued already. :biglaugh: Ondertussen reeds uit sinds 26 maart maar ben er zelf nog niet aan toegekomen.

Ook Widow's Bay loopt al even en is al enkele malen gepasseerd in de serie thread vergezeld van lovende woorden. Zit ondertussen aan zijn voorlaatste aflevering op Apple TV en zodra de laatste airt zal ik erin duiken. High hopes for this one.

• Ik was zelf best onder de indruk van Cam. Deze werd aanvankelijk niet zo denderend onthaalt maar ik zie dat die op IMDB aan een serieuze opmars bezig is. Daarna kwam Daniel Goldhaber af met "How to Blow Up a Pipeline" waarmee hij al serieus wat meer golven wist te maken en ook die viel hier best in de smaak. Nu komt hij met zijn waarschijnlijk meest controversiele so far, een meta remake van Faces of Death. De eerste 3 Faces of Death als klein manneke nog meegepikt in de videotheek hier. 😅 Deze meta remake vertrekt vanuit het oogpunt van een facebook content moderator die op een groep botst waarin gereproduceerde scenes van de originele faces of death gedeeld worden. Wekte naart schijnt nogal hevige reacties los op film festivals en zelfs critics die hem goed vinden geven vrij duidelijk aan dat deze voor "horror fans only" is en dus niet voor iedereen. Als deze zijn originele 70s roots ietwat trouw wou blijven kon dat ook moeilijk anders.
vqnOXh9.jpeg

Laatst bewerkt:
• Bone Keeper is going straight to VOD so prolly won't be particularly good but I am a simple man. I see tentacles I watch. ;p and hey, John Rhys-Davies!

• Te weinig horror speelt zich af in the old west. Het rauwe bestaan in isolatie en de vaak grimmige toestanden zijn een perfecte achtergrond. Deze smijten ze ook gewoon op VOD maar ziet er eigenlijk nog best goed uit en dan heb ik het niet enkel over de cinematografie.

• En ook Ghost Train wordt direct op VOD gedumpt maar ziet er nog best geinig uit. Yep, deze Koreaanse horror anthology komt hier sowieso nog op de menu.

• Bodycam ziet er nogal low budget uit maar "found footage cosmic horror"? Sure, we'll add it to the list.

• En ook deze indie ziet er nogal low budget uit met lichtjes aangebrand acteerwerk maar toch ook weer net raar genoeg om voor mij op de radar te staan.

• In a Violent Nature was een prent met een tamelijk hoog love it or hate it gehalte. Sommigen vonden die meesterlijk rauw, anderen dan weer ongelooflijk saai. In ieder geval heeft genoeg volk hem gezien dat die een vervolg krijgt.

Laatst bewerkt:
• Voor de fans; na afgrijselijke B Horror reimaginings van classics zoals Winnie the Pooh en Bambi zijn ze hier nu met Pinnochio.

• Teaser voor Eli Roth's (Hostel, Cabin Fever, The Green Inferno) aankomende nieuwe. Net als van zijn Thanksgiving verwacht ik hier niet al te veel van maar waarschijnlijk wel weer leuke kills en gore van de bovenste plank dus we zullen hem wel is opleggen.

• Frankie, Maniac Woman is een zo te zien heerlijk gestoorde indie slasher met een breakout performance van Dina Silva

• In Bury the Devil komt een verpleegster komt vast te zitten in het huis van de dementerede patient waar ze voor zorgt. Deze is gefilmd als één gigantisch long shot. Tijd zal moeten uitwijzen of het hier eerder een gimmick is of niet maar kan de immersie natuurlijk wel ten goede komen. Benieuwd.

• Deze ziet er behoorlijk experimenteel uit maar mede daarom natuurlijk ook best interessant. Analoge comedy horror die het verhaal vertelt over de strijd tussen twee restaurants en het ontstaan van iets duisters aan de hand van reclame spots. Say what now? 😅 Is er reeds in geslaagd serieus wat buzz op te wekken en lovende reviews te scoren dus dit smaakt naar meer.

• Car horror is zeldzaam maar deze ziet er best belovend uit

• Body horror social criticisms van Bleecker Street? Is op korte tijd een subgenre op zich geworden but I don't mind. Ook deze ziet er goed uit of is het te objectifying om te boordelen op basis van een trailer? ;p

• Opvallende teaser voor Victorian Psycho met Maika Monroe. Met naast haar ook nog Jason Isaacs, Thomasin Mackenzie, Evie Templeton en Ruth Wilson in de cast is deze één om in de gaten te houden.

• Er wordt hier de laatste dagen reeds genoeg reclame voor gemaakt maar deze mag hier natuurlijk niet ontbreken;
bnkdk4auJTBkrzqv1oLKtzCcFrE.jpg

Kga hem zelf vrijdag checken. :woohoo:

Nogmaals excuses voor de trailer overload. 😅 Het zijn duidelijk hoogdagen voor horror.

Laatst bewerkt:
• Osgood Perkins, die met Longlegs, Gretel & Hansel, The Monkey en The Blackcoat's Daughter op korte tijd een stevig palmares wist uit te bouwen, dropte onlangs zijn nieuwe; Keeper. Ondertussen al een hele tijd uit op VOD en wist precies niet al te veel golven te maken maar staat hier sowieso nog op het programma.

'k Heb die in februari in de ciné gezien (aan de andere kant van onze aardbol, hier is die nooit in de zalen geweest, meen ik) en vond die eigenlijk best wel goed. Beetje lange aanloop naar de climax, maar k vond die zeker deftig met een paar memorabele scenes. Toen ik die logde op m'n Letterboxd schrok ik ervan hoe slecht die overal beoordeeld werd. 'k Ben dus zeker benieuwd om je mening over deze eens te horen.

Betreffende Keeper; zal ik zeker doen. Degene die ik in de cinema mis spaar ik waarschijnlijk wel weer op voor Halloween dus je zal er even op moeten wachten. 😅

Heb je Hokum al gezien? Oddity was voor mij een geweldig schot in de roos dus heel benieuwd naar McCarthy's nieuwe. Heeft in de US en andere landen wel gespeeld maar lijkt erop dat die de zalen hier niet gaat halen. Is sinds gisteren digitaal uit dus kzou wel eens wat spoiler vrije meningen van de mensen hier willen horen. Kga denkik ook die wel proberen te bewaren, zelfs als headliner, voor Halloween. Difficile. ;p

Betreffende Keeper; zal ik zeker doen. Degene die ik in de cinema mis spaar ik waarschijnlijk wel weer op voor Halloween dus je zal er even op moeten wachten. 😅

Heb je Hokum al gezien? Oddity was voor mij een geweldig schot in de roos dus heel benieuwd naar McCarthy's nieuwe. Heeft in de US en andere landen wel gespeeld maar lijkt erop dat die de zalen hier niet gaat halen. Is sinds gisteren digitaal uit dus kzou wel eens wat spoiler vrije meningen van de mensen hier willen horen. Kga denkik ook die wel proberen te bewaren, zelfs als headliner, voor Halloween. Difficile. ;p

Hokum nog niet gezien. Gisteren eens geprobeerd om die te vinden op streaming maar nog niet direct terug gevonden. Staat op de watchlijst dus, hopelijk voor binnenkort (y)

Terug
Bovenaan