Het grote slowchat topic

Ik dacht dat namaak verboden was in gans EU?

Toch weer iets vreemd meegemaakt.
Ik en mijn vrouw bestelden maandag 2 rugzakken van adidas. beiden op zalando!

MIjn vrouw haar rugzak kwam gisteren al toe, rechtstreeks van zalando.

De mijne kwam pas vandaag toe, vanuit Duitsland rechtstreeks van een Adidas shop. (zag ik meteen aan de doos, verzend papieren die er in zaten voor eventuele retour).

Het valt echt wel op dat de mijne een origineel is, die rits sluitingen bv. zijn ook in detail met dat logo er op, de lintjes... De mijne is gewoon veel verfijnder afgewerk, als je ze vergelijkt. Zijn geen 2 dezelfde modellen, maar gelijken erg goed op elkaar.
En het rare is dat de mijne goedkoper is dan de hare, die wellicht fake is :D
(al is dat door die promo's en kortingen)

De mijne kwam pas vandaag toe, vanuit Duitsland rechtstreeks van een Adidas shop. (zag ik meteen aan de doos, verzend papieren die er in zaten voor eventuele retour).

Het valt echt wel op dat de mijne een origineel is, die rits sluitingen bv. zijn ook in detail met dat logo er op, de lintjes... De mijne is gewoon veel verfijnder afgewerk, als je ze vergelijkt. Zijn geen 2 dezelfde modellen, maar gelijken erg goed op elkaar.
Als je een vermoeden van namaak hebt, zou ik wel Zalando contacteren en indien het effectief namaak blijkt te zijn, klacht indienen: https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/consumentenbedrog/namaakgoederen-hoe-herkent-u#:~:text=waardoor jobverlies optreedt.-,Waar kunt u klacht indienen als u namaak vermoedt?,klacht indienen via het Meldpunt.

Met dat gratis terugsturen, heb je ook wel bait/switch mogelijkheden, koop een origineel en stuur een fake terug. Al is Adidas tegenwoordig gewoon goedkoop geworden, qua makelij dan, tegenwoordig kan je hun basisproducten echt voor geen geld vinden en dat zijn originelen, gewoon gemaakt onder het motto ‘het verkoopt toch’. Als er een klein verschil is in lijn, dan is het al mogelijk dat er eentje en masse gemaakt is door vierjarigen in Cambodia en een ander dan toch tenminste door veertienjarigen in Polen.

Jouw toppen zijn de mijne in rust. 😁 Zelfs in mijn slaap raak ik niet onder de 60.

Screenshot-2023-01-28-04-33-12-321-edit-com-huami-watch-hmwatchmanager.jpg

(Gemiddelde hartslag voor volwassenen in slaap ligt rond de 50.)

ze-na-kalm-mannen-premium-t-shirt.jpg

Maar kon je dat echt of liet de alcohol je denken dat je dat kon? 🤔
Echt. :unsure: De alcohol deed andere dingen met me, vooral drempelverlaging. Het klinkt erg, maar een leven zonder alcoholische roes is niets voor mij. Niet dat ik elke dag drink om dat te bereiken, maar ik geniet heel veel van de alcoholische "tinteling" na een tweetal glazen. Dat voelt bevrijdend aan en ik ben dan veel losser en socialer.

Echt. :unsure: De alcohol deed andere dingen met me, vooral drempelverlaging. Het klinkt erg, maar een leven zonder alcoholische roes is niets voor mij. Niet dat ik elke dag drink om dat te bereiken, maar ik geniet heel veel van de alcoholische "tinteling" na een tweetal glazen. Dat voelt bevrijdend aan en ik ben dan veel losser en socialer.
Het is je eigen keuze en ik ben geen mens om te proberen iemand zijn eigen pad te proberen omvormen. Maar mijn vader was een verlegen man, sociaal niet vlot (zwaar) en het maakte hoe langer hoe minder verschil. Toen ik kind was, kon hij tussen zeven en elf uur ‘s avonds (dus op drie, vier uur tijd) een hele Johnny Walker of Hennessy soldaat maken (zonder ijs, kamertemperatuur) en je merkte helemaal niks aan die man, echt *niks*. En dat was na doorheen de dag pintjes en/of flessen wijn. Het sluipt. Het kan decennia duren maar het sluipt.

Dat klinkt echt wel heftig! 🙈

Het is je eigen keuze en ik ben geen mens om te proberen iemand zijn eigen pad te proberen omvormen. Maar mijn vader was een verlegen man, sociaal niet vlot (zwaar) en het maakte hoe langer hoe minder verschil. Toen ik kind was, kon hij tussen zeven en elf uur ‘s avonds (dus op drie, vier uur tijd) een hele Johnny Walker of Hennessy soldaat maken (zonder ijs, kamertemperatuur) en je merkte helemaal niks aan die man, echt *niks*. En dat was na doorheen de dag pintjes en/of flessen wijn. Het sluipt. Het kan decennia duren maar het sluipt.
Even wel een nuance: mijn alcoholgebruik is niet dagelijks. Op werkdagen drink ik normaal niet en in het weekend blijft dat beperkt tot enkele biertjes en een fles wijn.

Maar de lichtalcoholische roes vind ik wel zeer aangenaam. Dat is bvb. na twee Duvels. Anderzijds vind ik het goed dat nonalcoholische alternatieven opmars maken. Uitgaan op Cola en water staat me niet aan, maar als er lekker alcoholvrij bier aanwezig is vind ik dat wel een groot pluspunt. Zeker als ik moet rijden.

Open rant over koud weer:

Lopen gaan met de koud weer. Eigenlijk doe ik niet aan lopen, maar doe ik aan cardio. Waarvan ik 1 keer in de week buiten ga lopen terwijl de oudste zijn hobby aan het doen is en het niet de moeite is op terug naar huis te rijden, andere dagen doe ik cardio op de crosstrainer.

Ik haat koud weer, ge kleed u dan warm aan om ervoor te zorgen dat er geen ledematen adviezen. Maar dat is nog altijd te koud om fijn te lopen, dan na een tijdje is het wel ok om het dan weer te warm te hebben en ge eindelijk dingen moet uitgooien omdat ge het te warm hebt enerzijds anderzijds blijft de kou op uw gezicht pijn doen.

En dan ben een uur aan een stuk in mezelf de grommelen dat het zo koud is en ik liever ergens binnen wil zitten, maar ik wil ook mijn cardio moment niet missen. En als geweldig idee heb ik ook gewichten mee om ook nog krachttraining te doen, omdat ik anders toch nog maar wat zit te wachten eer de zoon klaar is en dus seffes ook in den buiten met wat gewichten ga heffen, in de kou,...

End rant over koud weer.
"Okee Boomer!" 😈

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan