Het grote slowchat topic

Zijt gij daar eigenlijk content van?

Ja, ik mag niet klagen van mijn dampkap. Een klassieke met afzuiging zou een probleem zijn bij ons, ik zit met een balansventilatiesysteem, als je dat combineert met een dampkap met afvoer zit je met onbalans. Dus vandaar gekozen voor circulatiedampkap. De eerste vettigheid wordt gefilterd door de dampkap, de balansventilatie doet de rest qua afvoer (325 kubieke meter luchtverversing per uur)

Lap, ik kan weer naar den brouwer/drankenhandel!

Overlaatst deze eindelijk eens geproefd: https://www.trappist-tribute.be/en_...d-reserve-oak-aged-75-cl-2019-468?category=27 :drool:
Die ziet er heel goed uit, spijtig alleen van de serieuze prijs.

Nu, na mijn laatste ervaring met Chimay 150 green ga ik even geen nieuwe bieren van Chimay meer proberen. Gewoonweg vuil was dat. Hoe kan je zo'n slecht bier produceren terwijl je standaard bieren zo geweldig goed zijn, ik begrijp het niet. :(

Die ziet er heel goed uit, spijtig alleen van de serieuze prijs.

Nu, na mijn laatste ervaring met Chimay 150 green ga ik even geen nieuwe bieren van Chimay meer proberen. Gewoonweg vuil was dat. Hoe kan je zo'n slecht bier produceren terwijl je standaard bieren zo geweldig goed zijn, ik begrijp het niet. :(
Ik heb sowieso ne rare quirk dat ik in de winter eigenlijk enkel donker drink (buiten de occasionele Duvel) :unsure:
Net zoals ik normaal geen Geuze drink in de winter, omdat dat net zo zalig verfrissend is in de zomer.

Ja, ik mag niet klagen van mijn dampkap. Een klassieke met afzuiging zou een probleem zijn bij ons, ik zit met een balansventilatiesysteem, als je dat combineert met een dampkap met afvoer zit je met onbalans. Dus vandaar gekozen voor circulatiedampkap. De eerste vettigheid wordt gefilterd door de dampkap, de balansventilatie doet de rest qua afvoer (325 kubieke meter luchtverversing per uur)

Maar merk je daar nu echt iets van?

Hier is het een systeem D en een klassieke dampkap. Niks te merken van een onbalans bij gebruik.

Ik heb sowieso ne rare quirk dat ik in de winter eigenlijk enkel donker drink (buiten de occasionele Duvel) :unsure:
Net zoals ik normaal geen Geuze drink in de winter, omdat dat net zo zalig verfrissend is in de zomer.
Ik volg in zekere mate ook wel de seizoenen (blond in zomer, bruin in winter). Maar toen ik die 150 green zag staan op café, kon ik de kans niet laten liggen natuurlijk.

En de Geuze belle-vue dan?
Ik kom die quasi nergens tegen op een terrasje in de zomer. Een hele zomer zonder moeten doen... Toen ik die gisteren in de prik&tik zag staan, kon ik het niet laten om die te kopen. Ook al is het buiten seizoen, er staat nu eentje in de frigo voor vanavond!

Ik volg in zekere mate ook wel de seizoenen (blond in zomer, bruin in winter). Maar toen ik die 150 green zag staan op café, kon ik de kans niet laten liggen natuurlijk.

En de Geuze belle-vue dan?
Ik kom die quasi nergens tegen op een terrasje in de zomer. Een hele zomer zonder moeten doen... Toen ik die gisteren in de prik&tik zag staan, kon ik het niet laten om die te kopen. Ook al is het buiten seizoen, er staat nu eentje in de frigo voor vanavond!
Goh, ik ben nogal een Geuze liefhebber en Belle-Vue staat niet op mijn lijstje. Geef mij maar de geuzes en krieken van Boon, Hanssens, Oud Beersel, Cantillon, Girardin, 3 Fonteinen en Tilquin.

Met een zeer grote liefde voor de Boon Mariage Parfait (in de zomer eentje uit mijn kelder van 2011 gedronken :drool:). Van de zomer ook zo eentje (ik denk dat ik er nu nog één heb) opengtrokken: https://www.lambic.info/Vat_77_Monoblend > geweldig!

Waarom staat er (serieuze) dampkap praat in de slowchat?
confused-no.gif

Dat zijn toch vaak de ergste varkens!
Als grootste varken van BG, is dit dan een humble brag over uw mooi snoetje?

Goh, ik ben nogal een Geuze liefhebber en Belle-Vue staat niet op mijn lijstje. Geef mij maar de geuzes en krieken van Boon, Hanssens, Oud Beersel, Cantillon, Girardin, 3 Fonteinen en Tilquin.

Met een zeer grote liefde voor de Boon Mariage Parfait (in de zomer eentje uit mijn kelder van 2011 gedronken :drool:). Van de zomer ook zo eentje (ik denk dat ik er nu nog één heb) opengtrokken: https://www.lambic.info/Vat_77_Monoblend > geweldig!
Het water komt mij in de mond. Een kriekliefhebber ben ik nochtans niet. En daardoor helaas ook wat de geuzes onterecht genegeerd tijdens mijn bieren. Maar cava, nog leuke dingen te ontdekken voor de toekomst.

Het is niet geheel uitgesloten maar dat ik me daar niets van herinner, veronderstelt dat ik onder zekere invloed vlees heb staan bakken :wtf: Da’s next level van iets in de friteuse gooien.
Of zou ik die kip in de friteuse gegooid hebben? 🤔
Of junior is gewoon naar beneden gekuierd, kip staan bakken op zijn verhoogje, alles opvreten, afwas doen en terug naar bed terwijl papa in bad ligt?
ZO ongeloofwaardig is het niet hè? 🤷🏼

@Mulan Vreetmonster??? 😭 Alé, madam, da’s fat shaming! Dog fat shaming! En wij zijn nie ‘fat’ wij hebben winterpels!

228-A45-A8-E2-D7-4135-890-E-21-C27545775-E.jpg
Ik noem m niet dik, als hij veel beweegt is dat allemaal in balans!
Maar aangezien ik hier ook zo een "ik volg je sneller dan je eigen schaduw als je de koelkast durft te naderen"-exemplaar heb, weet ik dat de beweging vooral bestaat uit volgen, stelen, verbergen en schrokken! 🤪

Ik noem m niet dik, als hij veel beweegt is dat allemaal in balans!
Maar aangezien ik hier ook zo een "ik volg je sneller dan je eigen schaduw als je de koelkast durft te naderen"-exemplaar heb, weet ik dat de beweging vooral bestaat uit volgen, stelen, verbergen en schrokken! 🤪
Ah! Daar hebben we al een verschil, hij doet niks sneller dan slenter slenter tenzij het is om een welgemeende FU te gaan geven aan de tuinvogels. Hij steelt ook niet. Hij kan niveau 7028 zielig kijken, maar stelen doet hij niet. Wat hij wél doet, is als er ‘s avonds iets zou achterblijven, dat verwijderen. Want je mag je mensen toch het risico niet laten nemen van chips van een dag oud op te eten. Dus die zal hij wel ‘verwijderen’ Maar dat is gewoon ne civil service, da’s geen stelen. (Ja, ik neem commissies aan voor PR)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan