Het grote slowchat topic

Aha idem, hier ook de noord.

Al bij al geamuseerd daar, behalve sommige leerkrachten... Nog steeds traumas van Meersseman (Frans)

@TRUMP toevallig ict gehad van Vandevelde? :) ook wel een legend...
Idem. Noord. Welke jaren?
Meersseman, zo ne zalige pee, met z'n streng maar rechtvaardige stem, en z'n werkjasje altijd. Zo was er nog ene met zo'n p€do-looks-jasje, een priester die latijn & godsdienst gaf, ben z'n achternaam kwijt.

image.png

... Ik had gelukkig die andere 'echte' 2-talige leerkracht Frans, gezien ik 2-talig ben en goeie punten had met 'm kwam ik quasi nooit aan 't woord om de anderen een kans te geven natuurlijk. Ben z'n naam ook kwijt, echt de leerkracht waarvoor ik het meest respect had en waarbij je kon zien dat hij 't echt graag deed en leerlingen wat wou bijbrengen.

Vandevelde was zelfs eens m'n klastitularis, in feite bleven we er stil over maar z'n 'openbare' dronkenschap @work (lees: in de klas) was echt wel niet ok. In den duik in de klas zelf ook af en toe eens aan z'n flesje zitten, soms vermomd in een klein plastieken waterflesje...
Ook de voedselresten die in z'n baard zaten en z'n alcohol lijf & mondgeur als die over je schouder kwam kijken op je scherm waren echt walgelijk... En als 'm moest roepen kon je het speeksel met alcoholgeur meters ver zien vliegen. Bah.

Voor alle duidelijkheid beste mods, ik beledig hier geen intussen gepensioneerde leerkrachten éh, het zijn waargebeurde feiten die al lang vergeten waren maar toevallig terug opkomen... Als er teveel details tussen zitten wil ik gerust wat strippen of mogen de achternamen ingekort worden...

Zo was er nog ene met zo'n p€do-looks-jasje, een priester die latijn & godsdienst gaf, ben z'n achternaam kwijt.
Ressort* (geen idee meer wat zijn echte naam was) droeg dat ook en gaf Latijn. Was wel in de Zuid, geen idee of die ook in de Noord lesgaf.

In de Noord was er ook een Caenepeel die godsdienst gaf en naar het schijnt nogal legendarisch was.

Ik heb nog muziek gehad van Cneut, dat was ook zo’n speciaal figuur. Gaf mij wel altijd veel punten ook al bakte ik niks van dat blokfluitspelen.

* springveer voor de niet-West-Vlamingen, die mens wipte nogal op en neer bij het stappen

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan