Het grote slowchat topic

Ik neem voor 's middags een fristi mee naar het werk. Ik werk in een metaalfabriek met 100% mannelijke werknemers (en niet de softe versies meestal). De eerste keer dat ik dat mee had was de enige opmerking: "Ow, ne fristi, das lang geleden, kga da ook nog eens moeten kopen". Het bewijs dat mannen, in al hun volwassenheid, ook jeugdig kunnen blijven.
Wij kopen kinderchocolade én delen die op het werk, terwijl we vrolijk rondtrippelen in fleurige Jurkjes en roze gelakte teennagels. Het bewijs dat vrouwen ook jeugdig kunnen blijven! 🥳 (en niet enkel de mannen kinds blijven).

Helaas even anekdotisch bewijs als het jouwe en geen wetenschappelijke studie 😝

Ik had moeten bijzetten #notallmen maar ik blijf wel bij mijn punt. Leven en laten leven is steeds beter aan het worden, maar er blijft nog steeds iets hangen waardoor mannen…minder aanvaard worden dan vrouwen om te zijn zoals ze gewoon willen zijn.
Eindelijk een vrouw die toegeeft dat de maatschappij discriminerend is tegen mannen.

Eindelijk een vrouw die toegeeft dat de maatschappij discriminerend is tegen mannen.
Daar is heel wat bewijs voor te vinden ook!

Kijk maar eens naar de kledingafdeling bvb: de sectie mannen is veel kleiner én biedt minder kleurvariaties.
Ook bij de juwelier is het aanbod voor mannen bedroevend klein, hoewel mannen ook ringen, armbanden, kettingen en oorringen dragen.

Wil een man een zachte richting volgen genre kapper? HOMO!
Kinderzorg of bejaardenzorg? MIETJE!
Een man moet verdikke toch hetzelfde kunnen doen als een vrouw?!?
#breekhetproceleinenplafond

Als moeder van twee zoontjes vind ik heel vaak dat er (vooral tegenwoordig) té veel afgegeven wordt op mannen. Ik begrijp niet hoe ‘not all men’ tot zo een hysterie kan leiden terwijl het toch echt wel waar is dat het merendeel van mannen best ok is. Dat mijn zoontjes nu al een stempel krijgen van ‘beest-in-spe’. Maar je zegt zoiets en patat, je bent afvallig aan andere vrouwen en een slechte feminist en al die BS.

Ik dacht dat de slowchat er was voor plezant te zijn en nu ben ik sip :(

En wat zou jou minder sip maken?
depositphotos_86147652-stock-photo-happy-girls.jpg

Dus jij ziet drie aantrekkelijke vrouwen op een foto en wil gaan winkelen? Oooowkeeeeyyyy....

Ik heb het vermoeden dat mijn aanwezigheid hier misschien niet geheel onopgemerkt meer verloopt bij ons thuis. Dus ja. Ik vind winkelen leuk. joepie

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan