Het brillen topic - bril op sterkte en zonnebril

Ik heb trouwens van nature zeer lange wimpers. Die schuurde bij het knipperen tegen het brilglas aan, met als gevolg na 1 a 2 jaar gigantische waas en krassen op die glazen aan de binnenkant. Heel frustrerend.
Ik kom hier gewoon een steunbetuiging plaatsen want zit hier met hetzelfde probleem.

Tot voor kort... Met mijn nieuwe bril is de montuur aangepast aan de oogplaatsing en neus.
Gedaan met vette strepen op mijn bril!

Ik zou nooit meer naar een keten gaan al is het maar voor zulk persoonlijk advies op maat.

Ook het feit dat iedereen mij al 20 jaar met bril kent...
En zo heeft iedereen zijn eigen fobieën natuurlijk. Iedereen kent mij al 20 jaar zonder bril en ik durf mijn bril al meer dan een jaar niet dragen in publiek.

Ik ben trouwens op zoek naar een leesbril, vooral om mijn whatsapp te kunnen lezen. Ik heb eentje gekocht bij het Kruidvat (€5) en die werkt perfect voor mij, maar die bril is zo saai qua montuur. Bestaan daar verschillende modellen in? Gewoon eens bij Pearl of Hans Anders binnenstappen hiervoor?

En zo heeft iedereen zijn eigen fobieën natuurlijk. Iedereen kent mij al 20 jaar zonder bril en ik durf mijn bril al meer dan een jaar niet dragen in publiek.

Ik ben trouwens op zoek naar een leesbril, vooral om mijn whatsapp te kunnen lezen. Ik heb eentje gekocht bij het Kruidvat (€5) en die werkt perfect voor mij, maar die bril is zo saai qua montuur. Bestaan daar verschillende modellen in? Gewoon eens bij Pearl of Hans Anders binnenstappen hiervoor?

Ja ik zou daar gewoon eens binnenstappen. De Kruidvat (of soms een stand op de markt ook wel) hebben natuurlijk eerder modellen die iedereen min of meer wel staan (of zoals we thuis zeggen: een bril met 0,0 persoonlijkheidsstoornissen). Bij een opticien(keten) is er al meer keus. Meestal is er wel een medewerker die je mee helpt bij welk model je staat. Is die er niet, gewoon naar de volgende stappen. In mijn woonplaats zitten een aantal van die ketens op een rijtje in 1 straat,

Laatst bewerkt:
Die rubberen dingetjes achteraan (links en rechts) ter bescherming van de oren, is losgekomen bij mij. Bestaat daar een truukje voor om deze terug vast te zetten?

Die rubberen dingetjes achteraan (links en rechts) ter bescherming van de oren, is losgekomen bij mij. Bestaat daar een truukje voor om deze terug vast te zetten?
Gewoon naar de brillenwinkel gaan als de bril nog geen 2 jaar oud is. Volgens mij heb je 2 jaar garantie.

Helaas. Het gaat over een oude zonnebril die ik ergens online gekocht heb. Was wel een goede / dure dus ik wil dit toch laten maken. Helpen ze mij bij Pearl bv als ik die ergens anders gekocht heb? Of bestaat er een truukje 😀

Helaas. Het gaat over een oude zonnebril die ik ergens online gekocht heb. Was wel een goede / dure dus ik wil dit toch laten maken. Helpen ze mij bij Pearl bv als ik die ergens anders gekocht heb? Of bestaat er een truukje 😀
Ze gaan je zeker helpen, al vragen ze dan 20 euro voor wisselstukken etc,

Wat gebruiken jullie om de bril schoon te maken? Ik heb nu namelijk een bril. Mijn ogen gingen al een tijdje achteruit en het begon wat idioot te worden om foto's te maken van klein schrift om het te kunnen lezen.

Heb hetgeen wat ik nodig had laten bepalen door de oogarts. En voor de kost van 70€ vond ik dat eigenlijk nog wel meevallen. Zeker omdat ik daar 60+ euro van terugkreeg via de mutualiteit. Dus meh.

Ik vroeg mij namelijk af of zaken zoals dit nuttig zijn:

Kortom gebruikt iemand van jullie dit ?

Of is het gewoon het microvezeldoekje dat je bij de bril kreeg en lauw water? Of eerder zoiets : https://www.amazon.com.be/-/en/bio-...+++refill&qid=1771750587&s=health&sr=1-7&th=1

Of...

Zo'n ultrasone reiniger kan je gebruiken maar best niet elke keer, dat werd afgeraden bij mijn opticien.
Geen vochtige Instanet doekjes gebruiken, die geven op termijn krassen.
Een brillen spray en zo'n doekje dat je bij je bril krijgt is eigenlijk het beste.

Hier heb ik die brillenspray van Zeiss, gekregen bij aankoop.

Gewoon kuisen met een propere stoffen zakdoek of de microvezel die je bij de bril krijgt. Ik gebruik die spray dan om de 2-3 weken eens om grondiger te kuisen.
De wekelijkse poetsbeurt of na een regenbui is gewoon met een propere zakdoek.

Vooral nooit papieren zakdoekjes ofzo gebruiken.
Teveel met zo’n spray werken is ook niet goed dacht ik.

Zopas bij Hans Anders te horen gekregen dat ze dit niet maken en dat dit 'normal behavior' is :oink:

Heeft iemand hier ervaring met een sportbril op sterkte (qua aanbieders, webshops)? Vooral dan om in zonnig weer mee te sporten.

Heeft iemand hier ervaring met een sportbril op sterkte (qua aanbieders, webshops)? Vooral dan om in zonnig weer mee te sporten.
Heb al 20 jaar een Adidas Sportbril met een clip in. Gekocht bij de plaatselijke optieker. Grootste voordeel is dat ik de glazen kan veranderen van kleur naar gelang het weer en ik de benen van de bril kan vervangen door een elastiek die goed rond mijn hoofd blijft.

Voor het eerst een bril van ace en tate. Heel content voorlopig ! Had er schrik voor maar blijkbaar kan je tot 30 dagen zelfs gratis retourneren dus niks te verliezen. Grote besparing zo 😅

Voor het eerst een bril van ace en tate. Heel content voorlopig ! Had er schrik voor maar blijkbaar kan je tot 30 dagen zelfs gratis retourneren dus niks te verliezen. Grote besparing zo 😅
Al een paar gehad van Ace & Tate en zeer tevreden over.

1 maal en nooit niet meer. Waarschijnlijk dikke pech gehad met de medewerker toen, onbeleefd en zuchten en kreeg de bril niet goed afgesteld, waardoor om de zoveel tijd er terug stonden om wel altijd ergens bleef drukken.

1 maal en nooit niet meer. Waarschijnlijk dikke pech gehad met de medewerker toen, onbeleefd en zuchten en kreeg de bril niet goed afgesteld, waardoor om de zoveel tijd er terug stonden om wel altijd ergens bleef drukken.
In Maastricht of Hasselt? Ik ben altijd in Maastricht gegaan en werd daar heel goed geholpen. Ze doen daar ook niet moeilijk om een oogmeting mee te geven in tegenstelling tot Pearle bijvoorbeeld.

Terug
Bovenaan