Herfst & winter 2024/25

We hebben dit dan toch gehad, ik heb goed in de tuin kunnen werken. Zo lang we nu geen weken van max 10 graden krijgen met wind en regen mag het van mij wel eens regenen want onze poel staat droog. Ik merk wel dat op onze haagbeuk de botjes beginnen open te komen.

Zeven dagen ver in de maand maart zitten we al aan 60 uren zonneschijn. Het moet al vies lopen om geen tweede te zonnige maand op rij te krijgen!

De chançard van het jaar: mijn schoonvader. voor het eerst sinds 2023 is hij vorige week nog eens mee met mijn schoonmoeder van Tenerife naar België gekomen. Uitgerekend in die ene week van de 52 dat het hier eens beter weer is dan daar. Seriously hoeveel geluk kun je hebben zeg 😆.

De chançard van het jaar: mijn schoonvader. voor het eerst sinds 2023 is hij vorige week nog eens mee met mijn schoonmoeder van Tenerife naar België gekomen. Uitgerekend in die ene week van de 52 dat het hier eens beter weer is dan daar. Seriously hoeveel geluk kun je hebben zeg 😆.
Hier houden die man, a.u.b.!

Temperatuurdaling is ondertussen ingezet. Eenmaal onder de double digits gezakt zullen we er de rest van de week niet meer boven stijgen. De bewolking komt er vanzelf weer in.

We blijven gelukkig wel gespaard van veel regen. Op het einde van de periode signalen voor een voorzichtige terugkeer naar meer hogedruk, en terug meer zon, maar gezien de stratosferische situatie kan dat zeker nog veranderen.

Temperatuurdaling is ondertussen ingezet. Eenmaal onder de double digits gezakt zullen we er de rest van de week niet meer boven stijgen. De bewolking komt er vanzelf weer in.

We blijven gelukkig wel gespaard van veel regen. Op het einde van de periode signalen voor een voorzichtige terugkeer naar meer hogedruk, en terug meer zon, maar gezien de stratosferische situatie kan dat zeker nog veranderen.
Of minder negatief verwoord: we gaan terug naar normaal weer voor de tijd van het jaar.

We gaan hier toch geen positieve thread van maken zeker?
Ik voel mezelf al stukken beter dan een paar weken terug, puur omdat het al licht is als de wekker gaat (en ik meestal al op ben voor die gaat). Dat in combinatie met een prachtweek zorgt er voor dat de batterijtjes weer even vol zitten. Dus qua weer is mijn nativiteit toch weer voor even verdwenen. :cool:

Ik durf er geen geld op zetten dat er na volgend weekend weer hoge druk komt. De kaarten zijn niet duidelijk, kan momenteel nog alle kanten op.

Terug
Bovenaan