Herfst & winter 2024/25

De stagiair van het KMI verantwoordelijk voor het updaten van de recente waarnemingen is op skivakantie zeker.

Tot het weekend zag het er nog uit dat we nog lang onder hogedruk zouden blijven zitten. Ondertussen is dat weer helemaal geschrapt.

Vanaf zaterdag lagedruk en zoals dat dan tegenwoordig gaat betekent dat weer flinke neerslagsommen. De verwachte neerslag worden met elke run ook weer groter. En zo droogt het nooit op.

Zal de vereiste 37.2 mm nog vallen om deze maand weeral te nat te maken? Volgens de huidige voorspelling nog niet, maar op basis van de verslechterende evolutie sluit ik het zeker niet uit.

Laatst bewerkt:
Laat die dubbele cijfer temperaturen maar komen, zelfs al is het met regen.

Ik begrijp dit echt niet, maar bon, ieder zijn ding zeker?

Vandaag naar het werk gefietst en het was bijzonder koud. Maar, eens binnen in de warmte heb ik een paar uur in de zon gebaad tijdens het werken. Heerlijk!

Wie heeft er nu iets aan als het 15 graden is, grijs is en regent. Buitenactiviteiten zijn dan veel minder aangenaam tegenover 3 graden en stralende zon. Binnenactiviteiten kan je gewoon de verwarming aanzetten en zonnebaden.

Tot het weekend zag het er nog uit dat we nog lang onder hogedruk zouden blijven zitten. Ondertussen is dat weer helemaal geschrapt.

Vanaf zaterdag lagedruk en zoals dat dan tegenwoordig gaat betekent dat weer flinke neerslagsommen. De verwachte neerslag worden met elke run ook weer groter. En zo droogt het nooit op.

Zal de vereiste 37.2 mm nog vallen om deze maand weeral te nat te maken? Volgens de huidige voorspelling nog niet, maar op basis van de verslechterende evolutie sluit ik het zeker niet uit.
Ja, ook net gezien in de nieuwe run van ECMWF & GFS. Opnieuw regen vanaf zaterdag en voor een langere periode. Zo gaat 2025 verder op het elan van 2024.

Ik begrijp dit echt niet, maar bon, ieder zijn ding zeker?

Vandaag naar het werk gefietst en het was bijzonder koud. Maar, eens binnen in de warmte heb ik een paar uur in de zon gebaad tijdens het werken. Heerlijk!

Wie heeft er nu iets aan als het 15 graden is, grijs is en regent. Buitenactiviteiten zijn dan veel minder aangenaam tegenover 3 graden en stralende zon. Binnenactiviteiten kan je gewoon de verwarming aanzetten en zonnebaden.
Ik begrijp het eigenlijk wel , hoe hoger de temperatuur hoe lager mijn energiekosten. :-) ben nog volop aan het verbouwen , een deel moet nog geïsoleerd worden dus laat de warmte maar komen.

Rustig jongens, het gaat maar over het weer he :unsure:

Geen nood, we zullen nog genoeg 'heerlijk' (@Baldarich ) sombere natte dagen van 12 graden krijgen :unsure:
Laat de eeuwige grijze herfstsmurrie / afstraffing maar komen!

Krijgen we nu vrijdag wel of niet zon te zien? Want gisteren zei die lange van de VRT (naam vergeten) van wel, terwijl yr. no al eventjes gewoon zwaarbewolkt aangeeft.

Krijgen we nu vrijdag wel of niet zon te zien? Want gisteren zei die lange van de VRT (naam vergeten) van wel, terwijl yr. no al eventjes gewoon zwaarbewolkt aangeeft.

"Vrijdag blijft het droog. De zon is vaak verborgen achter talrijke middelhoge en hoge wolkenvelden. Het is warm voor de tijd van het jaar: de maxima liggen tussen 12 graden in de Hoge Venen en 18 graden in de Kempen. De wind waait matig, en aan zee soms vrij krachtig, uit het zuiden."

Verwacht geen blauwe hemel en je zit snor denk ik.

Hier 6 dagen AAN EEN STUK! redelijk veel zon gehad tem gisteren :woohoo:. Maar af en toe een dunne wolk erover. Dus ik ben al blij.
Vandaag is het meer grillig 'maart' weer zeker. Zo lang er maar genoeg afwisseling is, deert het me minder.
Ik hoop wel dat het lichte regen of buitjes zullen zijn de komende dagen. Ipv weer zo een moesson dagen van 12h of meer regen aan een stuk .... t'is goed geweest.

Laatst bewerkt:
Ze spreken voor morgen al over dikke middelhoge en hoge bewolking, dus de zon zien we wellicht niet.
Zondag ziet er wel een zeer mooie dag uit, iets frisser dan morgen (wel nog 14°C) en toch wel zonnig.
Zo blij ook dat dit in het weekend valt en niet doorheen de week.

Morgenmiddag toch maar vrijaf genomen om het motorseizoen in te luiden.
Na al die maanden van kou, regen en zout op de weg eindelijk nog eens een lange rit maken, het kriebelt enorm :love:

Ze spreken voor morgen al over dikke middelhoge en hoge bewolking, dus de zon zien we wellicht niet.
Zondag ziet er wel een zeer mooie dag uit, iets frisser dan morgen (wel nog 14°C) en toch wel zonnig.
Zo blij ook dat dit in het weekend valt en niet doorheen de week.

Morgenmiddag toch maar vrijaf genomen om het motorseizoen in te luiden.
Na al die maanden van kou, regen en zout op de weg eindelijk nog eens een lange rit maken, het kriebelt enorm :love:

Toch veel zon hier, hoor. Deze middag al zwaar genoten van een lunch in het park in de zon.
Net geen t-shirt weer, maar wel pulletjesweer!

De wind is toch weeral spelbreker. Maarja, 15+ graden in februari - wat ook voor mij eigenlijk helemaal niet hoeft - kan ook niet zonder sterke zuidenwind, want anders raakt die warme lucht niet hier.

De komende dagen blijft de wind de warmere temperaturen ook vergezellen. Enkel zondag nog wat zon als alles meezit. Pas woensdag kalmeert de wind weer en zakken we terug onder de 10 graden. Tegen dan zal er ook weeral 20 mm regen bijgevallen zijn - gezien het land al wat opgewarmd is lijken we nu toch gespaard te blijven van al te grote neerslaghoeveelheden. Omdat het daarna wel weer afkoelt richting vriespunt 's nachts, zou die regen dan in de tweede helft van de week weer de basis kunnen vormen van nieuwe periodes met mist of stratus.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan