Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Yep in Ninove niets wel al bijna 15mm regen. Terug kletsnat hier.Hier niks.
Er is geen teleurstelling, want ik had nergens in Vlaanderen op noemenswaardige sneeuw gerekend. Ik ben al verbaasd dat er regio Gent zo veel gevallen is.En dat met jouw nickname, teleurstellend!
Kun je het vette ook staven, of is dit pure perceptie?Na de erbarmelijke weersvoorspellingen in 2024 (meer verkeerd dan juist), nu alweer “verrast”.
Wat is de meerwaarde van weerman/vrouw die elke dag op tv komt.
De laatste 2 jaar is het toch wel heel triestig gesteld met de voorspellingen/verwachtingen hoor. Vroeger waren die voorspellingen toch veel accurater. Pure perceptie voor de duidelijkheidKun je het vette ook staven, of is dit pure perceptie?
Het weerbericht (ook wel weersvoorspelling of weersverwachting genoemd) is geen exacte wetenschap. Men probeert te voorspellen wat er gaat gebeuren op basis van patronen. Maar dit zijn natuurlijke verschijnselen, die gaan zich nooit exact gedragen zoals een model. Dus men kan er naast zitten.
Het grote probleem is dat mensen denken dat het meteorologische diensten een glazen bol hebben, denk ik. Terwijl dit maar een voorspelling/verwachting is en geen zekerheid. Dus de meerwaarde is subjectief, als je er het nut niet van inziet dan moet je er maar niet naar kijken. Zo zou ik mij kunnen afvragen wat de meerwaarde is van het merendeel van die bagger-soaps en programma's op tv; maar ik besef dat het gewoon niks voor mij is maar dat er genoeg andere mensen wel belang aan hechten.

Kun je het vette ook staven, of is dit pure perceptie?
Hier niks.
Ik vind dat wel opvallend dat er precies nergens gestrooid is. Ze voorspellen toch de hele week al nachten rond of onder het vriespunt?
Hier in Limburg alleszins niets buiten de klassieke regen terug te vinden.
En rond Aalst, ten Z van Aalst geen sneeuw lijkt het, en rond en ten noorden sneeuw. Vooral regio Gent lijkt het hardst getroffen.KMI & co die zich verontschuldigen omdat ze dit totaal niet zagen aankomen - ook eens mooi om te zien die mea culpa.
Hier ook niet. Denk dat het kantelpunt ergens rond Brussel zal gelegen hebben (ten westen sneeuw, ten oosten regen).
Echt veel meer dan voorspeld, en dat is echt wel de trend de laatste maanden, dat het vaak veel harder regent dan gedacht. De 48u-voorspelling van dienst hydrologie gisterenavond was tot 25 mm neerslag in het westen, terwijl er in het oosten (aka Dijlebekken) "minder neerslag wordt verwacht". In realiteit kreeg het westen tot 15 mm neerslag, terwijl het centrum/oosten tot 30 mm kreeg. Ze zaten er dus echt wel flink naast.Weerstations Dijlebekken voeren deze keer de lijst aan, zitten intussen al aan 30mm/24u. Gaat lekker vooruit zo, en het is nog niet klaar...
KMI & co die zich verontschuldigen omdat ze dit totaal niet zagen aankomen - ook eens mooi om te zien die mea culpa.