Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik niet.regen om het zout weg te spoelen, ik kijk er al naar uit!
Letterlijk "paar" dan, aangezien het er 2 waren. Sinds 29 december hebben we exact 2 dagen gehad waarbij de zon meer dan 4 uur geschenen heeft (in Ukkel). Sinds 1 december waren dat er 3 (!)...Die paar zonnige dagen die we de afgelopen weken hadden waren natuurlijk ideaal winterweer, zo mag het natuurlijk blijven.
De vorige keer was je misschien nog niet geborenEn ik maar hopen om deel te nemen aan de Fries: Alvestêdetoch , met dit tropisch weer , Niet dus .

Van mij moet dat zachte weer ook niet, meer ongedierte na een zachte winter. Die paar koude dagen die we nu gehad hebben dat is ook niet genoeg, zo 1-2 graden vorst door inversie dat gaat niet echt doordringen in de grond, het is matige en strenge vorst die we nodig hebben om het ongedierte dood te krijgen.
Het is niet 1 jaar. Dit wordt de derde extreem sombere winter op rij.Stel dat dit ons nieuw klimaat wordt (maar ik ga nog niet gaan doemdenken, één natter en grijs jaar maakt het klimaat niet), zou ik wel eens durven migreren.
Er waren toch meer muggen dan andere jaren.Ongedierte? Ik heb vorige zomer nog nooit zo weinig ongedierte gezien, en we hadden een zachte winter.
Het KMI hanteert altijd een termijn van minstens 30 jaar. Tegenwoordig rekenen ze van 1990 tot nu. Dus binnen 10-20-30 jaar gaan we dat beginnen te zien in de statistieken als een jaar zoals vorig jaar de normaal zou worden.Het is niet 1 jaar. Dit wordt de derde extreem sombere winter op rij.
En dit ligt volledig in lijn met de stijging van de temperaturen van de oceaan. Het is er ook een perfecte verklaring voor. De wind komt dominant van over die oceaan, warmere oceaan = warmere lucht, warmere lucht kan meer vocht opnemen = meer wolken en meer regen wanneer die warme lucht in contact komt met ons koude land.
Hoe warmer de oceaan wordt, hoe somberder en natter onze winters zullen worden. Tenzij we volop hogedruk zouden gaan krijgen in de winter (als soort van tegenreactie van de natuur - wat perfect kan) maar daar is er nog geen indicatie voor. Deze winter hebben we wel opmerkelijk veel hogedruk, maar er is momenteel geen aanleiding om te denken dat dezelfde omstandigheden zich volgend jaar ook zullen voordoen.
De vraag is: hoeveel te sombere winters op rij moeten er zijn voor we openlijk mogen zeggen dat dit effectief ons nieuwe klimaat wordt?
Spreek voor uzelf .De vorige keer was je misschien nog niet geboren![]()
Sowieso zullen we in de normalen vanaf 2031 al duidelijke wijzigingen zien als de oceaan verder blijft opwarmen.Het KMI hanteert altijd een termijn van minstens 30 jaar. Tegenwoordig rekenen ze van 1990 tot nu. Dus binnen 10-20-30 jaar gaan we dat beginnen te zien in de statistieken als een jaar zoals vorig jaar de normaal zou worden.