BlackTeaTrader
Member
In Mol is het nu helemaal open en prachtig weer.
Soit, door de week boeit het weer me 0,0
Antwerpen momenteel mistig en 5.9°C (!!!) volgens het KMI kaartje....
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In Mol is het nu helemaal open en prachtig weer.
Soit, door de week boeit het weer me 0,0
Moet ik er eentje insturen?Ah bon dan krijgen we in het weerbericht vanavond een mooie foto vanuit Mol.

Moet ik er eentje insturen?![]()

In de winter wanneer er sneeuw ligt kan dat ideaal zijn natuurlijk. Overdag mist zodat het kwik onder 0 blijft en 's nachts stevige vrieskouIk zie hier stilaan wat blauwe lucht.
Heerlijk, dan kan het nog eens extra hard afkoelen alvorens het weer volledig dicht trekt tot morgen zo'n uur voor zonsondergang![]()

Ik ben daar niet mee akkoord. Da's gewoon een best-case scenario dat hij brengt en geen "weerbericht". ECMWF ziet het al dagen opklaren en zit er veel meer naast dan op. Dit terwijl verschillende regionale modellen al dagen laten zien dat het niet of amper zal opklaren. Maar daar wordt niet over gepiept, enkel de goed-nieuws show komt aan bod.Zonneschijn blijkt sterk plaatsgebonden te zijn. Met de geringe wind heb je pech als er een paar wolken boven je blijven hangen, want dan zit je daar de rest van de dag mee opgescheept. B Verbruggen had het beter verwoord met 'hier en daar zonneschijn' maar eigenlijk valt die mens weinig te verwijten.
Ik heb nu niet gezegd dat het bergaf gaat (want het is eenvoudigweg nooit top geweest), maar om op de vraag te antwoorden: in mijn PPL-opleiding was Meteorologie één van de verplichte cursussen en die ging best al vrij ver, wat ook nodig is want je moet de METARs kunnen lezen en interpreteren. Daarna heb ik puur uit interesse nog een vervolgcursus meteorologie gevolgd. Maar geen ambitie om bij KMI te werken whatsoever.Wat is eigenlijk de "opleiding inzake" van de posters hier die vinden dat het bergaf gaat?
Centrum van het land, vandaag van heel de dag geen zon gezien. Gisteren ook pas vrij laat zon.Ondertussen zo'n dikke mist dat je geen hand voor uw ogen meer ziet.
Ik hoor Bram Verbruggen nog zeggen: we zijn vertrokken voor een zeer zonnige zondag en daarna nóg enkele mooie zonnige dagen. Dat is toch niet meer serieus![]()

bizar, in het westen van brussel was het open vanaf de middag.Centrum van het land, vandaag van heel de dag geen zon gezien. Gisteren ook pas vrij laat zon.Ondertussen zo'n dikke mist dat je geen hand voor uw ogen meer ziet.
Hier ook. Praktisch gezien is mist, dichte mist, zeer vervelend, vooral voor alles wat met verkeer van alles soort te maken heeft.Maar ik moet toegeven dat ik er eigenlijk van genoten heb. Kleine wegjes, met wat verspreide straatverlichting en die mist erbij, het had iets magisch![]()