Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het loon van de VRT weervrouw?
Ze zullen zich wel weer indekken door een zonnige weerfoto te tonen ingestuurd door enen uit de Limburg met bijhorende commentaar 'Grote delen van het land konden vandaag genieten van...bla bla bla'
Was effectief er voor, zoooooooo voorspelbaar altijd hun truken.Als je dit geschreven hebt vóór het weerbericht op 1 zo net: proficiat!
Ik ga het niet goedpraten want het KMI zat er idd grondig naast, het is enkel wel zo dat dit heel moeilijke voorspellingen zijn. Gaat het mist zijn of niet (zelf zag ik alle parameters voor dichte mist, maar is er uiteindelijk toch niet gekomen). Gaat de bewolking oplossen of niet is nog ene die zeer moeilijk in te schatten is op voorhand. Een van de redenen is ook weer dat record aan vocht (hierboven nog aangehaald) waardoor er geen referentie is inzake die parameter.Wat een kutvoorspelling van het KMI. Dan heb je eens een ander weerpatroon, zijn ze nog slechter met hun voorspellingen.
Een beetje zoals dit dan (Weather Channel Local on the 8s)? Gereduceerd tot een minuut, volledig computer gegenereerd, geen weerman meer.4 of 5 korte kaartjes met uitleg van de komende dagen is voldoende. En als men het niet weet, dat men het gewoon zegt.
De zon schijnt altijdZe heeft nochtans heel de dag geschenen. Zelfs vorige nacht.

Dit vooral, ze zouden zowiezo veel meer in de voorwaardelijke wijs moeten spreken.En als men het niet weet, dat men het gewoon zegt.
Inderdaad, kwestie van geen verkeerde verwachtingen te scheppen bij de mensen. Dan zijn er ook geen teleurstellingen als het grijs blijft.Dit vooral, ze zouden zowiezo veel meer in de voorwaardelijke wijs moeten spreken.

Niks tegen Frank Deboosere, waarschijnlijk één van de meest sympathieke en down to earth TV-figuren, en dan nog één met een retro jaren 90 style website vol interessante weetjes.Sinds Frank Deboosere (jaja, sympathieke man misschien, maar als regent (leerkracht middelbaar) geen enkele opleiding inzake) is het eigenlijk bergaf gegaan.
Daarom heb je toch het KMI normaalgezien, waar wel mensen met een opleiding zitten? Lijkt me dat een leerkracht eigenlijk een goede achtergrond is om zaken die uit een wiskundig model komen te gaan presenteren op niveau van de leek. Wat is eigenlijk de "opleiding inzake" van de posters hier die vinden dat het bergaf gaat?Inzake VRT vind ik ook dat de huidige format van weerbericht vrij waardeloos is. Sinds Frank Deboosere (jaja, sympathieke man misschien, maar als regent (leerkracht middelbaar) geen enkele opleiding inzake) is het eigenlijk bergaf gegaan. Als je vergelijkt met de duiding die er vroeger was met de voorganger Armand Pien is het toch een wereld van verschil (en nee, zo oud ben ik niet, maar op YT vind je wel nog filmpjes). Geen foto's van zon die in jouw regio niet te zien was, wel "bewegende weerbeelden."
Daarnet op het radionieuws nog horen dat we temperaturen tot 15 graden gaan halen. Checkt de thermometer, 6,4°C om 12u30![]()

In Mol is het nu helemaal open en prachtig weer.
Soit, door de week boeit het weer me 0,0
Check!In Mol is het nu helemaal open en prachtig weer.
Soit, door de week boeit het weer me 0,0