Herfst en winter 2023/24

Gavere Merelbeke, een 1 a 2 cm sneeuw gevallen tussen 12h en 16h gisteren vooral. Vandaag zonnig en droog en +1C al rond 11h, dooi op zonnepanelen zodat ik niet dak op moet om sneeuw af te doen. (ja mijn analoge meter draait achteruit met enkel de pc bvb aan op een zonnige winterdag)

Zat hier waarschijnlijk op de rand van een zwaardere sneeuwzone zone denk ik.

Het begint net goed te te sneeuwen hier met dikke vlokken na een zonnige voormiddag. Oprit en gangpad en zonnepanelen waren net sneeuwvrij.
Och ja, het is winter. :)

Maar klein buitje blijkbaar.

Laatst bewerkt:
Sneeuw in de winter, iets dat we niet meer gewoon zijn hé :)
Wel behoorlijk serieuze dooi vandaag precies, toch in de zon. Hopelijk houdt de sneeuw thuis wat beter stand dan hier in Aalst.
Speciaal een langere middagpauze gepakt om toch nog iets van het mooie weer gezien te hebben want tegen morgen zal het grootste deel gesmolten zijn zo.

Sneeuw in de winter, iets dat we niet meer gewoon zijn hé :)
Wel behoorlijk serieuze dooi vandaag precies, toch in de zon. Hopelijk houdt de sneeuw thuis wat beter stand dan hier in Aalst.
Speciaal een langere middagpauze gepakt om toch nog iets van het mooie weer gezien te hebben want tegen morgen zal het grootste deel gesmolten zijn zo.
Deze late voormiddag naar het bos gegaan net daarvoor, het was nog mooi.
Ik verwacht ook snel dooi.

Iets wat ik anders nooit doe. Wandelingske onder de middag.

IMG-20240118-WA0005.jpg

Boomers op facebook: jongeren van vandaag zijn zwak en verwend. In onzen tijd moest je werken voor een huis en wij verwachtten niet dat het ons gewoon in de schoot werd geworpen. Wij hadden geen tijd om beledigd te zijn of te gaan staken voor het klimaat. Gen Z zijn een bende snowflakes.

*Sneeuw in Vlaanderen*

Boomers op facebook: hoe is dat nu toch mogelijk dat mijn straat nog niet gestrooid is terwijl het al een uur gestopt is met sneeuwen. Tis hier spekglad. Betalen wij hiervoor belastingen? De straten van de poletiekers (sic, overgenomen van een HLN reactie) zullen wel gedaan zijn!

De beste vond ik deze, onder een artikel over waarom niet alle straten gestrooid werden in de gemeente: "Wij zien hier nooit zout in de xxxstraat, maarja is doodlopend zeker".
Ja Francois ja. Dat er een vrachtwagenchauffeur op rust in de straat woont zal een doodlopende straat niet opeens bovenaan de prioriteitenlijst van vrij te maken straten zetten.

Boomers op facebook: jongeren van vandaag zijn zwak en verwend. In onzen tijd moest je werken voor een huis en wij verwachtten niet dat het ons gewoon in de schoot werd geworpen. Wij hadden geen tijd om beledigd te zijn of te gaan staken voor het klimaat. Gen Z zijn een bende snowflakes.

*Sneeuw in Vlaanderen*

Boomers op facebook: hoe is dat nu toch mogelijk dat mijn straat nog niet gestrooid is terwijl het al een uur gestopt is met sneeuwen. Tis hier spekglad. Betalen wij hiervoor belastingen? De straten van de poletiekers (sic, overgenomen van een HLN reactie) zullen wel gedaan zijn!

De beste vond ik deze, onder een artikel over waarom niet alle straten gestrooid werden in de gemeente: "Wij zien hier nooit zout in de xxxstraat, maarja is doodlopend zeker".
Ja Francois ja. Dat er een vrachtwagenchauffeur op rust in de straat woont zal een doodlopende straat niet opeens bovenaan de prioriteitenlijst van vrij te maken straten zetten.
Haha, herkenbaar. Hier in plaatselijke fb-groep is het ook een gezaag. Dat je effectief ook dat zout moet "inrijden" zodat je zout/water mengsel gevormd wordt, en zout op verse sneeuw op zich weinig zal doen, is kennelijk mystieke kennis.

Vannacht hier in Mol nog wel wat bijgesneeuwd. Niet veel. Morgen nog een vrij zonnige vriesdag, dus daar gaan we nog van genieten in het bos. Zondag wordt dan een overgangsdag met positieve temperaturen, dus aan het einde van de dag zal niet veel meer overschieten. En dan richting 12 graden en grijs regenweer.

Volgende week paar dagen regen en wind, daarna ziet het er op het eerste zicht niet slecht uit.
Droog en wisselend bewolkt, zonder vuiligheid van ijzel en gedooide sneeuw.

Toch goed dat ik gisterenavond nog ben op pad geweest voor foto’s, ziet er meer bewolkt uit nu. Rond zonsopgang en zonsondergang zijn altijd de beste momenten om met een drone te vliegen.
Volgens het KMI zou de bewolking wel gaan optrekken in de loop van de dag.

Straks een toerke doen met de MTB.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan