Herfst en winter 2023/24

Ziet er naar uit dat er nog een ijsdag bij komt voor Ukkel.
Langere termijn gaan de meeste lijntjes in de pluim toch weer in de richting van herstel westcirculatie dus echt doorzetten zal het winterweer waarschijnlijk niet.
Maar in februari en maart is nog vanalles mogelijk

Gewoon die zonneschijn op zich is al zalig, ook voor de gemoedstoestand. Er lijkt ook minder wind dan de vorige dagen, dus fijn.
Zo jammer dat het na morgen alweer gedaan is... 😔

Spijtig dat het dit weekend weer meer bewolkt gaat zijn. Als ik moet werken is het goed weer en als ik er kan van profiteren dan is het grijs of regenachtig.

Eerst massaal energie liggen pompen om die piste bevroren te houden en nu energie liggen pompen om ze te kunnen ontdooien voor afbraak waarna het smeltwater alsnog bevriest op het plein en gevaarlijke situaties creëert.
De beslissing nemen om bij dit weer een week langer open te houden was te moeilijk zeker? 🤡

12u en aan de kust al +2,9
Ukkel voorlopig nog aan het vriezen -2,4 en zelfs Melle -2,2
Best grote verschillen wel op een paar tiental km.

Ukkel -0.2°C om 14u, dus Ukkel zal al gevallen zijn gezien de snelheid van de temperatuurstijging vandaag. Tussen 10 en 11u is er maar liefst 2°C bijgekomen op een uur tijd. Dus vandaag geen ijsdag.

Gedaan met zon aan de kust, daar zijn de wolken weer...
Heeft toch 2,5 dagen geduurd... :oops:
Inderdaad. Het ging zogezegd nog de hele dag zonnig zijn, maar in werkelijkheid was het enkel 's ochtends en misschien tot 13 uur of zo. Had ik speciaal ingepland om weg te gaan deze middag, moest ik al niet meer profiteren van de zon. :')

We zijn dus weer vertrokken voor onbepaalde tijd aan grijs weer... :(
Ik besef eigenlijk pas hoeveel nood ik heb aan zonneschijn eens die er is, en dat hoeft niet eens in de zomer te zijn. Zelfs in de winter kan ik summervibes hebben. Een zalig gevoel altijd.

De ene run is het jackpot voor Vlaanderen en de andere run is het jackpot voor het noorden van Nederland en zitten we hier weer depressief te zijn in de regen bij +10°C terwijl er daar een dik pak sneeuw valt. Aangezien de zachte oplossingen meestal winnen ga ik er al vanuit dat het niets gaat worden, op die manier ben ik ook niet teleurgesteld.

Misschien wel een winterse verrassing volgende week, maar de kans is groter dat de WC-beerput weer opengetrokken wordt. (WC = westcirculatie in het jargon)

De ene run is het jackpot voor Vlaanderen en de andere run is het jackpot voor het noorden van Nederland en zitten we hier weer depressief te zijn in de regen bij +10°C terwijl er daar een dik pak sneeuw valt. Aangezien de zachte oplossingen meestal winnen ga ik er al vanuit dat het niets gaat worden, op die manier ben ik ook niet teleurgesteld.

Misschien wel een winterse verrassing volgende week, maar de kans is groter dat de WC-beerput weer opengetrokken wordt. (WC = westcirculatie in het jargon)
Spannend wat dat laagje gaat doen volgende week inderdaad, kan een bak sneeuw opleveren, maar het is echt kilometerwerk. GFS run van vanavond geeft 10 graden en regen, bij icon is het wel prijs voor Vlaanderen. Veel te ver vooruit natuurlijk om serieus te nemen, we zitten net op de grens van warm/koud dus het zal nog wel een paar dagen spannend blijven.

t7LVnFo.png

Wel intens genoten van die 3 (of 2.5) zonnige dagen. Normaal interesseert het weer me niet zo heel veel, maar het was al zo lang geleden dat het nog eens echt zonnig was... Die snijdende kou neem ik er dan bij, maar wel niet gefietst of met de motor gereden, dat was me net iets TE koud.

Toch een paar heerlijke dagen prachtig winterweer gehad en nu helaas weer grijze boel. Gisterenavond was het aanvriezende regen, gelukkig niet zo erg als vorig jaar.

Spannend wat dat laagje gaat doen volgende week inderdaad, kan een bak sneeuw opleveren, maar het is echt kilometerwerk. GFS run van vanavond geeft 10 graden en regen, bij icon is het wel prijs voor Vlaanderen. Veel te ver vooruit natuurlijk om serieus te nemen, we zitten net op de grens van warm/koud dus het zal nog wel een paar dagen spannend blijven.

t7LVnFo.png

Amerikaans weermodel gaf ganse tijd 5-10 graden op woensdag maar geeft sinds meest recente run nu ook sneeuw bij temperaturen rond 1 a 2 graden. Kan dus ook doodgewone regen zijn maar kan ook 10cm+ sneeuw worden. spannend!

Amerikaans weermodel gaf ganse tijd 5-10 graden op woensdag maar geeft sinds meest recente run nu ook sneeuw bij temperaturen rond 1 a 2 graden. Kan dus ook doodgewone regen zijn maar kan ook 10cm+ sneeuw worden. spannend!
Zoals gewoonlijk wordt het niets. Jammer.

Terug
Bovenaan