Herfst en winter 2023/24

In brussel hier toch wel wat sneeuw, dikke vlokken. Hoopte zonder men winterbanden de winter door te komen, zal straks genieten worden als ik terug naar de kempen moet rijden :unsure:

Dinsdag 12 graden regen, woensdag 14 graden regen. Nog hard genieten van dit weer dus...

Ik zie voorlopig een max van 5 graden binnen 2 weken.

Screenshot 2024-01-09 at 09.01.09.png

Dinsdag 12 graden regen, woensdag 14 graden regen. Nog hard genieten van dit weer dus...
Ik zou nu ook niet meer dan 4-5 dagen vooruit kijken. Het is een onzekere situatie volgende week en elke verschuiving heeft grote gevolgen.
Ik hoop dat de kaarten alsnog goed vallen want ik heb het gehad met die regen. Ik denk dat de natuur het ook niet meteen nodig heeft.

Laatst bewerkt:
Cumulatieve neerslagverwachting t/m 24/1 is 29mm, valt wel mee dus. Vanaf maandag zitten er een paar dagen tussen met een weinig neerslag in de voorspellingen maar niet spectaculair in vergelijking met wat er was.

Ik denk dat de kust ook een eerste ijsdag krijgt vandaag.
Gisteren waarnemingen Zeebrugge tussen 10u en 20u constant lichtjes positief (tussen 0,1 en 0,6)
Maar temp. moet vandaag van veel dieper komen dan gisteren dus ik denk niet dat het lukt.
Uit de wind in de zon gaat het wel een pak beter zijn dan gisteren.

Ik bedoel maar: koud, maar heel zonnig? Gezellig, en de zon doet dan ook echt goed!
Het probleem is gewoon die wind... 🥶
(Ik had dus niet gedacht dat het in het binnenland ook zo was. Toen ik er zelf nog woonde vond ik het aan de kust meestal veel kouder aanvoelen, ook al was het in theorie warmer, puur door die wind.)
Laat staan als je geen wagen ter beschikking hebt.

We hebben al meer ijsdagen deze winter dan vorige winter, toen 0 ijsdagen in Ukkel en nu toch al 1 en waarschijnlijk 2 met vandaag bij. De temperatuur is snel opgelopen de laatste uren, de stijging mag nu gaan afremmen of de ijsdag komt nog in gevaar. Morgen zal het wellicht net geen ijsdag worden. Tmax rond 0°C.

We hebben al meer ijsdagen deze winter dan vorige winter, toen 0 ijsdagen in Ukkel en nu toch al 1 en waarschijnlijk 2 met vandaag bij. De temperatuur is snel opgelopen de laatste uren, de stijging mag nu gaan afremmen of de ijsdag komt nog in gevaar. Morgen zal het wellicht net geen ijsdag worden. Tmax rond 0°C.
Ukkel zal waarschijnlijk nog net lukken vandaag.
Aan de kust is het om zeep, KMI-waarneming 14u +0,4

In Melle een hele nipte -0,2°C, in Ukkel nog -0.9°C om 15u. Bij mij 0,0°C maar dat is met tuineffect, mijn sensor geeft altijd te veel aan wanneer de zon er op zit. Vannacht zou er minder wind zijn dus zal het kwik misschien ook harder onderuitgaan. En de dauwpunten zitten ook goed. Stel dat de wind volledig zou gaan liggen dan zou je tegen -10°C aanzitten denk ik.

Terug
Bovenaan