Herfst en winter 2023/24

Ik wou just posten dat we de "te laag grondwater" sheriffs zo weinig horen.

Steken ergens vast in de Vlaamsche klei?
Nogal logisch dat je die niet hoort als het enkele maanden zo regent :sarcastic:.
'Sheriffs', hoe flauw weeral. HLN paniekzaaiers zal je bedoelen.

Laatst bewerkt:
Een dag als vandaag is toch even leuk na zoveel regen en grijzigheid. Niet te koud, zonnig, niet teveel wind.
Alhoewel drassig was ik al den bos in vanochtend, auto gewassen.

-2C overdag zal wel even aanpassen zijn, maar tenmiste terug hardere wandelgrond in het bos en zonnig.

ps. om toch maar wat te zagen, bah, een schrale NO wind

Gaat wel leuk glijden zijn over al die plassen die nu in de weilanden staan :) Kunnen hier mss onze eigen 11 weidentocht organiseren.

Volgens het KMI blijft er momenteel maar 1 dag over waarbij het dus overdag ook vriest.

Wat ik me nu afvraag, ik heb zo'n kunststoffen tank van 750 l regenwater tegen mijn huis staan. Staat op onze "koer" dus uit de wind en tegen een muur van het huis. Zou ik die nu moeten leegmaken voor dit weer?

Volgens het KMI blijft er momenteel maar 1 dag over waarbij het dus overdag ook vriest.

Wat ik me nu afvraag, ik heb zo'n kunststoffen tank van 750 l regenwater tegen mijn huis staan. Staat op onze "koer" dus uit de wind en tegen een muur van het huis. Zou ik die nu moeten leegmaken voor dit weer?
je kan er ook een luchtsteentje inhangen en met een klein aquarium luchtpompje voorkomen dat het wateroppervlak bevriest. dat doe ik in mijn vijver/poel

Niet representatief natuurlijk. Maar gewoon een foto hoe het op een jaar tijd kan verschillen. Eerste foto is bijna exact een jaar geleden getrokken.
9WWbixT.jpg
L0QaoII.jpg

Nog eens een foto gemaakt vanochtend met de wandeling. En het heeft de afgelopen 2,5 weken toch altijd vrij goed geregend hier.
8XTOYUw.jpg

Hierboven waren van 2021 en 2022. Hieronder eentje van augustus 2023 en daaronder eentje van deze ochtend tijdens de wandeling. Bankje niet meer te zien :unsure:.
jCsVfXH.jpg
8IGlZXG.jpg

De Gavers in Geraardsbergen stonden bijna volledig onder water, dat is toch een behoorlijk groot gebied. En dan Zandbergen (dat ook tot Geraardsbergen behoort) dat zwaar getroffen geweest is. Het is niet de eerste keer dat er in Geraardsbergen problemen zijn met wateroverlast.

In Zandbergen was de Dender ook overstroomd maar de grootste problemen lijken mij van een aantal beken te komen die uitkomen in de Dender, dan van de Dender zelf.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat we hier nu al ongeveer naar twee maanden met constant negatieve temp kijken. Dat is ook niet de norm voor deze periode van het jaar.

De zonnige koude winterdagen van vandaag en morgen zijn ondertussen al bijgesteld naar grauwe dagen met buien. Ik voel me net een ezel die achter een wortel aan een stok loopt.

De zonnige koude winterdagen van vandaag en morgen zijn ondertussen al bijgesteld naar grauwe dagen met buien. Ik voel me net een ezel die achter een wortel aan een stok loopt.

Nu staat er vollebak zon op dinsdag, woensdag en donderdag. Maar zou me niks verbazen dat dat idd wordt aangepast.

Vandaag ziet er wel uit als een rotdag. Koud, helemaal grijs en paar buien. Gelukkig ga ik naar een museum, dit is echt weer om depressief van te worden.

Nu staat er vollebak zon op dinsdag, woensdag en donderdag. Maar zou me niks verbazen dat dat idd wordt aangepast.

Vandaag ziet er wel uit als een rotdag. Koud, helemaal grijs en paar buien. Gelukkig ga ik naar een museum, dit is echt weer om depressief van te worden.
Buien? Hier in het Westen alvast nog niets van gezien en niets in het vooruitzicht

Dit was de krant van vrijdag:
veeNOCk.png

En dit die van donderdag:
jXu2BMk.png

Ik denk dat ik al kan voorspellen wat er maandag in de krant zal staan.
Dinsdag, woensdag, donderdag: Koud en bewolkt en buien
Vrijdag, zaterdag, zondag: Zonnig en koud

Terug
Bovenaan