Herfst en winter 2023/24

KMI geeft voor donderdagavond geen regen terwijl het volgens yr.no en meteovista gaat pijpenstelen regenen (15mm) ...
15mm vs 0mm is wel een groot verschil.
Ze kunnen het met moeite 1 dag op voorhand voorspellen.

Kheb ook weer de ideale week om van permanentie te zijn.
Morgen feestdag voor ons, maar veel feestdag ga ik niet hebben vrees ik.

Gecumuleerde voorspelde neerslag voor 15-30 november is 65mm :confused2:
Ik zie dit toch niet goedkomen voor bepaalde regio's...

Een echte herfst, maar deze frequentie en hoeveelheid aan regen mag inderdaad ophouden. Zelf vind ik zonnig, winderig (géén ijzige wind) herfstweer echt zalig, inspirerend zelfs. Doet mij ook aan veel van "mijn" muziek denken. De rode bladeren vind ik ook altijd prachtig om te zien.

Een droge ochtend dus nog eens een goeie wandeling gemaakt. Een stukje wandelweg was ondergelopen en daar kon ik niet door. Dat was geleden van de hevige regen in de zomer van 2021 dat het daar nog heeft ondergestaan. Ook verschillende stukken grasland en weide die onder wat stonden wat ik nog nooit geweten heb.

Allez. Net terug van een vijfdaagse Stockholm, waar het continue vroor. Zo tussen de -4 en -2 voor het grootste gedeelte van de dagen. En dan kom je hier terug in België en dan zie/hoor je dat het niks anders gedaan heeft dan geregend de voorbije dagen. :unsure:

Het was daar koud hè. Je moet daar niet buiten komen zonder jas/winterkledij, maar toch vele liever dat dan deze grijze zever continue.

Wel wat frisser vandaag maar nog eens droog dus toch maar de fiets genomen om naar het werk te gaan. Goed aangekleed deze ochtend dus dat viel eigenlijk best nog mee. Toen het al wat lichter werd kwam de mist wel redelijk goed opzetten.

één uitdraai van GFS maakt nog geen winter hé :)
Dan moet het al consequent in de modellen zitten (over meerdere runs en over de meeste oplossingen van de ensembles) en binnen een termijn van 5 dagen komen voor we hier in België mogen hopen op winterweer.
Het lijkt er wel op dat het volgende week een stuk kouder gaat worden. Maar voor sneeuw moet hier altijd alles goed vallen om sneeuw van betekenis te krijgen.

Ge moet voor de grap eens de 14-dagen verwachting op het KMI bekijken, die tweede week geven ze altijd min of meer goed weer, maar eens het zover is wordt dat altijd naar beneden bijgesteld.

Ik hou dit nu al enkele maanden in de gaten om te kijken wanneer ik met de moto kan rijden zonder in de regen te zitten, het is altijd hetzelfde. Week 2 goed weer, eens het week 2 is plots regen en bewolkt.

Je zou er voor minder een complot in zien om mensen naar de kust te lokken :hurrr:

Om mezelf eens te quoteren: toen ik deze post maakte stond er op het KMI voor deze week elke dag een wolk met zonnetje, geen ene keer zelfs met een druppeltje.

Ik kijk naar buiten en het is aan het regenen en waaien, al de hele week. Alleen woensdag was een dag zoals ze voorspeld hadden.

Wordt wellicht weer een dag met meer dan 10mm vandaag met al die buien, sinds deze morgen is dat hier de ene stortbui na de andere. Ukkel zit aan 112mm en hier zullen we al boven de 130mm zitten, november zal wellicht boven de 150mm uitkomen. Voor maandag wordt er weer veel regen verwacht.

Terug
Bovenaan