Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Is het de eerste keer dat zij samenwoont met iemand?
In dat geval zou het best kunnen dat het allemaal nog wat wennen is natuurlijk.

In elk geval zou je wel met haar moeten kunnne communiceren en haar vertellen dat je geschrokken bent van haar reactie en daar eigenlijk ook gewoon niet mee gediend bent. Afhankelijk van haar reactie daarop kan je nog zien hoe je verder gaat... Relatietherapie is misschien geen slechte oplossing. Ik heb de indruk dat veel mensen daar altijd maar mee beginnen als het schip al half gezonken is terwijl het in jouw geval nu al nuttig kan zijn.

Succes in elk geval!

. Ze excuseert zich dus ook nooit, geen sorry of "ik weet dat dat erover was"
ik kon het haar gewoon niet vertellen omdat ik nu het gevoel heb dat wanneer ik haar erop wijs dat ik zeer was geschrokken van haar reactie, dat het weer tegen me gekeerd gaat worden en ik degene ga zijn die zich excuseert...
Da's een harde. Ik persoonlijk zou eens een moment pakken om dat proberen uit te leggen en daar verandering in te willen zien want ik zou me enorm bescheten voelen in die situatie. Zo reageren op iets dat per abuis gebeurt is geen volwassenen gedrag.
ben zelf zeker niet perfect en heb mijn eigen problemen ook, zij zou ongetwijfeld eenzelfde tekst over mij kunnen neerschrijven met haar eigen twijfels of ergernissen.
Zie dat ge uzelve niet wegcijferd voor iemand anders hé.

Ja de kans dat het daarmee klikt is dan toch kleiner dan iemand die ge hier leert kennen op basis van aanwezigheid (en dus interesse) in dezelfde topics:v
Het ging om daten enkel en alleen om iemand nieuw te leren kennen zonder bijbedoelingen.

Zaterdag heb ik 5 nieuwe mensen leren kennen. Of we dezelfde interesses hebben boeit mij niet, ik vind het net fijn om eens over iets anders te praten waar ik bijvoorbeeld niets vanaf weet.

Het ging om daten enkel en alleen om iemand nieuw te leren kennen zonder bijbedoelingen.

Zaterdag heb ik 5 nieuwe mensen leren kennen. Of we dezelfde interesses hebben boeit mij niet, ik vind het net fijn om eens over iets anders te praten waar ik bijvoorbeeld niets vanaf weet.
Niet iedereen is even sociaal/vlot natuurlijk (jammer genoeg :))

Nieuwe mensen leer je toch wekelijks/maandelijks kennen? Onlangs een feestje met ex-collega's van mijn vrouw waar ik de helft niet kende. Op het werk. Kennissen van vrienden. Verjaardagsfeesten. Een trouw. Babyborrels. Broer belt: na het werk pintje? Ik zit met collega's in dat café, kom maar af. And so on.

Maar om nu specifiek met iemand af te spreken om iets te gaan drinken en die 'gewoon' te leren kennen, dat zou ik niet doen.
Dat is nu ook niet voor iedereen zo he. Ik heb ook periodes gekend waarin er weinig opportuniteiten waren om nieuwe mensen te leren kennen. Als je vrienden niet de instelling hebben om groepen te mengen bvb. Ik heb er zo'n paar, die spreken af binnen groep A en B maar zullen beide groepen niet mengen.

maar ik kon het haar gewoon niet vertellen omdat ik nu het gevoel heb dat wanneer ik haar erop wijs dat ik zeer was geschrokken van haar reactie, dat het weer tegen me gekeerd gaat worden en ik degene ga zijn die zich excuseert... Of dat ze het gewoon niet beseft...
Wel vertellen hoor, hier moet je echt voor uzelf kiezen en u niet wegcijferen want voor je het weet zit je in een situatie waarbij je constant conflict gaat vermijden omdat het sop de kolen niet waard is.

Ik vind niet dat ge per se 4 jaar relatie overboord moet gooien omwille van wat gebeurd is maar ge zult toch wel ne keer met elkaar moeten discussiëren. Kan goed zijn dat uw madam bagage meedraagt uit haar jeugd (langs de andere kant: wie niet?) maar het is wel de bedoeling dat gij kunt aangeven wat gij belangrijk vindt zonder dat zij helemaal uit haar krammen schiet. Dat zijn wel echt zaken waar ge als koppel aan kunt werken. Als ik alle keren dat ik vond dat mijn vriendin irrationeel heeft gereageerd in het leven moest gaan neerschrijven in een boek dan had ik een 7-delig volume, maar dat betekent niet dat ik ze niet graag zie of dat wij geen goed koppel kunnen vormen.

Ik krijg uit uw post wel zo het gevoel dat zij de dominante is van de twee en dat gij probeert om de goede vrede thuis te bewaren. Zorg er wel voor dat het eerlijk blijft, anders wordt het moeilijk.

Dat van die bril vind ik wel echt een wazig verhaal (huehuehue). Stel u eens niet zo aan zeg.

Laatst bewerkt:

ik vermoed dat ge 'niet' vergeten zijt in die zin? Alleszins ging het voor mij ook niet om daten... ik weet niet welke bijbedoelingen gij verstaat onder 'het klikt' maar het is niet wat ik bedoel. En ik klik wel graag met vrienden 🤷‍♀️

en dat betekent niet dat ge per se dezelfde interesses hebt natuurlijk, maar dan klikt het op een ander vlak he (manier van int leven staat, humor)

tenzij ge bedoelt dat ge onder 'mensen leren kennen' verstaat dat ge nekeer babbelt tegen iemand, die mens niet tof/interessant vindt en daar verder geen vriendschapsband of kennisband mee onderhoudt? Of ge onderhoudt vriendschapsbanden met mensen waarmee het niet klikt?

Ik krijg uit uw post wel zo het gevoel dat zij de dominante is van de twee en dat gij probeert om de goede vrede thuis te bewaren. Zorg er wel voor dat het eerlijk blijft, anders wordt het moeilijk.
Niet perse dominantie of niet, ik kan me gewoon een stuk kalmer houden en de dingen van een afstand bekijken terwijl zij eerder zeer emotioneel reageert.
Dat van die bril vind ik wel echt een wazig verhaal (huehuehue). Stel u eens niet zo aan zeg.
Mja ik ook, maar je kan moeilijk voor een ander persoon bepalen hoeveel waarde iets heeft of hoe ze op iets moeten reageren vind ik. Behalve dat het nu misschien wel moet omdat het nu ook een impact op mij heeft.

Toen ontplofte ze. Ze vond dat ik deed alsof ik haar moeder was, vragend om te weten waar ze was, wat ze doet. Ze heeft een vrij slechte relatie met haar moeder, een zeer controlerende, narcistische vrouw die haar constant emotioneel probeerde te manipuleren en emotioneel abusief was gedurende haar kindertijd.
Dus alhoewel ik dat wist, was ik toch verbaasd.

De appel, beste Hellsdinner, valt niet ver van de boom.

ze is jou namelijk aan het proberen emotioneel te manipuleren, emotioniel abusief, enz.

En kijk, het lukt uitstekend, ge zijt u al geweldig aan het aanpassen voor de lieve vrede, terwijl ge niet eens weet wat ge fout hebt gedaan.

De appel, beste Hellsdinner, valt niet ver van de boom.

ze is jou namelijk aan het proberen emotioneel te manipuleren, emotioniel abusief, enz.

En kijk, het lukt uitstekend, ge zijt u al geweldig aan het aanpassen voor de lieve vrede, terwijl ge niet eens weet wat ge fout hebt gedaan.
vind ik ook wel extreem kort door de bocht op basis van één bericht...

Ik vind niet dat ge per se 4 jaar relatie overboord moet gooien omwille van wat gebeurd is maar ge zult toch wel ne keer met elkaar moeten discussiëren. Kan goed zijn dat uw madam bagage meedraagt uit haar jeugd (langs de andere kant: wie niet?) maar het is wel de bedoeling dat gij kunt aangeven wat gij belangrijk vindt zonder dat zij helemaal uit haar krammen schiet. Dat zijn wel echt zaken waar ge als koppel aan kunt werken. Als ik alle keren dat ik vond dat mijn vriendin irrationeel heeft gereageerd in het leven moest gaan neerschrijven in een boek dan had ik een 7-delig volume, maar dat betekent niet dat ik ze niet graag zie of dat wij geen goed koppel kunnen vormen.

Dit.
Allee, jij voelt dat natuurlijk beter aan dan wij kunnen.

Maar 2 conflictsituaties op 4 maanden dat valt nog best mee?
En ok, iemand anders excuseert zich achteraf over zulke dingen maar gezien haar vroegere trauma's is dat duidelijk erg moeilijk voor haar geef je zelf aan.
Dan is het toch ook wel gewoon een teken van liefde als je dat zelf kan loslaten en niet op die excuses probeert te hopen? Want dan ben jij uiteindelijk wel degenen die de spanning en dat conflict erin houdt door dat niet te kunnen loslaten omdat ze zich niet excuseert. Of is er een andere reden waarom je dat niet kan?

Mocht ik 4 jaar in een relatie zitten met iemand waar ik zelden ruzie mee heb en ik weet dat die persoon af en toe eens uit haar krammen schiet door een moeilijk trauma van vroeger, dan zou ik dat er misschien gewoon bijnemen en proberen plaatsen?
Het feit dat ze terug normaal doet, bezie ik dan weer net als iets positiefs want blijkbaar is ze niet echt zo maar heeft ze korte momenten en kan ze die ook relatief snel loslaten.
Waarom zou je dan niet proberen om dat ook los te laten? Ik weet dat het niet makkelijk is, maar dat vasthouden en hopen op iets wat op korte termijn misschien niet komt gaat je ook niet helpen. En voor de rest lijk je me wel gelukkig in de relatie?

Onze vriendenkring is redelijk gesloten en tenzij er iemand een nieuw lief heeft die zijn/haar vrienden meebrengt komen daar bitter weinig nieuwe mensen in.
Dat is heel het typisch Vlaamse ding dat maakt dat als je niet ergens al een vriendenkring hebt uit uw jeugd het moeilijk inbreken is in bestaande groepen. In veel andere landen is dat allemaal veel losser. En dan "moet" je al eens rapper bewust afspreken met mensen waarmee het klikt.

Dit.
Allee, jij voelt dat natuurlijk beter aan dan wij kunnen.

Maar 2 conflictsituaties op 4 maanden dat valt nog best mee?
En ok, iemand anders excuseert zich achteraf over zulke dingen maar gezien haar vroegere trauma's is dat duidelijk erg moeilijk voor haar geef je zelf aan.
Dan is het toch ook wel gewoon een teken van liefde als je dat zelf kan loslaten en niet op die excuses probeert te hopen? Want dan ben jij uiteindelijk wel degenen die de spanning en dat conflict erin houdt door dat niet te kunnen loslaten omdat ze zich niet excuseert. Of is er een andere reden waarom je dat niet kan?

Mocht ik 4 jaar in een relatie zitten met iemand waar ik zelden ruzie mee heb en ik weet dat die persoon af en toe eens uit haar krammen schiet door een moeilijk trauma van vroeger, dan zou ik dat er misschien gewoon bijnemen en proberen plaatsen?
Het feit dat ze terug normaal doet, bezie ik dan weer net als iets positiefs want blijkbaar is ze niet echt zo maar heeft ze korte momenten en kan ze die ook relatief snel loslaten.
Waarom zou je dan niet proberen om dat ook los te laten? Ik weet dat het niet makkelijk is, maar dat vasthouden en hopen op iets wat op korte termijn misschien niet komt gaat je ook niet helpen. En voor de rest lijk je me wel gelukkig in de relatie?
Wel dat is hoe ik er ook probeer over te denken. In het verleden lukte dat ook. Deze keer was het zoals ik al zei alsof er iets "knapte". Sinds die avond kan ik me er precies niet meer over zetten en het gewoon te accepteren.
Misschien heb ik er nu gewoon meer tijd voor nodig, ik weet het niet.
Hoe zal ik het zeggen, het is gemakkelijk te denken "zet u er gewoon over, tis niet altijd zo slecht, zij heeft zich er al over gezet, ... " etc, maar om het dan ook te doen, mja dat is iets dat ofwel lukt ofwel niet. En als het niet lukt wat doe je dan...

Beetje onsamenhangend maar denk wel dat je weet wat ik bedoel. Ach gewoon een moeilijke situatie met veel verschillende emoties.

Wel dat is hoe ik er ook probeer over te denken. In het verleden lukte dat ook. Deze keer was het zoals ik al zei alsof er iets "knapte". Sinds die avond kan ik me er precies niet meer over zetten en het gewoon te accepteren.
Misschien heb ik er nu gewoon meer tijd voor nodig, ik weet het niet.
Hoe zal ik het zeggen, het is gemakkelijk te denken "zet u er gewoon over, tis niet altijd zo slecht, zij heeft zich er al over gezet, ... " etc, maar om het dan ook te doen, mja dat is iets dat ofwel lukt ofwel niet. En als het niet lukt wat doe je dan...

Beetje onsamenhangend maar denk wel dat je weet wat ik bedoel. Ach gewoon een moeilijke situatie met veel verschillende emoties.

Nee, denk dat dat ook best helemaal verstaanbaar is. Maar er gaat binnenkort wel een moment zijn dat je dat kan aanhalen?
Of denk je dat dan hetzelfde gaat gebeuren?

Want als je daar zelf natuurlijk niet mee overweg gaat blijven kunnen ontploft dat ook eens en kan je best op voorhand de angel eruit halen door even samen te zitten op een moment dat dat kan.

ik vermoed dat ge 'niet' vergeten zijt in die zin? Alleszins ging het voor mij ook niet om daten... ik weet niet welke bijbedoelingen gij verstaat onder 'het klikt' maar het is niet wat ik bedoel. En ik klik wel graag met vrienden 🤷‍♀️

en dat betekent niet dat ge per se dezelfde interesses hebt natuurlijk, maar dan klikt het op een ander vlak he (manier van int leven staat, humor)

tenzij ge bedoelt dat ge onder 'mensen leren kennen' verstaat dat ge nekeer babbelt tegen iemand, die mens niet tof/interessant vindt en daar verder geen vriendschapsband of kennisband mee onderhoudt? Of ge onderhoudt vriendschapsbanden met mensen waarmee het niet klikt?
Ik kan eerlijk gezegd niet meer volgen.

Er werd hier ergens gesproken over iets gaan drinken/eten met iemand zonder enige bijbedoeling, enkel en alleen om iemand te leren kennen.
Waarop ik zeg dat ik geen tijd zou willen steken in een 'date' om gewoon iemand nieuw te leren kennen omdat dat in het dagelijks leven sowieso gebeurt.

Ik kan eerlijk gezegd niet meer volgen.

Er werd hier ergens gesproken over iets gaan drinken/eten met iemand zonder enige bijbedoeling, enkel en alleen om iemand te leren kennen.
Waarop ik zeg dat ik geen tijd zou willen steken in een 'date' om gewoon iemand nieuw te leren kennen omdat dat in het dagelijks leven sowieso gebeurt.
Ok, ik snap de verwarring nu (maar dagen gebruiken voor wanneer ge nekeer iets gaat eten met iemand zonder bijbedoelingen?)

Ik reageerde op u omdat ge zei dat ge geen klik/gemeenschappelijke interesses moet hebben om mensen te leren kennen. Maar ge moet toch iets hebben om de vriendschap te ontwikkelen? Ge gaat toch geen vrienden worden met mensen waar ge niet mee klikt? Dat was mijn punt.

Ok, ik snap de verwarring nu (maar dagen gebruiken voor wanneer ge nekeer iets gaat eten met iemand zonder bijbedoelingen?)

Ik reageerde op u omdat ge zei dat ge geen klik/gemeenschappelijke interesses moet hebben om mensen te leren kennen. Maar ge moet toch iets hebben om de vriendschap te ontwikkelen? Ge gaat toch geen vrienden worden met mensen waar ge niet mee klikt? Dat was mijn punt.
Elaba, ik zei geen gemeenschappelijk interesses. Een klik is iets anders. Dat kan voortvloeien uit andere dingen ook.

Anders moet ge es samen op date gaan om het uit te leggen zodat ge mekaar verstaat.

Terug
Bovenaan