Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Ze komt vrijdag zonder politie alleszins, dus op zich zegt dat genoeg over haar perceptie van schrik vind ik.
Maar goed, het enige wat voor mij nu telt is dat binnen een dikke 24 uur hare nest weg is. Volledig verleden tijd en afgehandeld ermee.:woohoo:
Haar kleren heb ik al bij al netjes op de gang gelegd en gesorteerd, dus ze kan nog vlot verhuizen ook.

Choquerende uitspraak JPV. kay-gell neemt dit heel goed op vind ik, hij kan zich heel goed beheersen, zeker in het licht van alles wat hem is overkomen. Dat politie-gedoe was duidelijk een toneeltje van haar kant toe.
Ik heb al langer de indruk dat je vaak standaard de kant kiest van de weerloze vrouw.
Er zijn 3 redenen waarom ik perfect zou verstaan dat de politie als ze hier alles zou meelezen getriggerd zijn:
- de dreiging dat de politie niet moet komen
- de dreiging dat ze pas spullen krijgt als ze haar domicilie verplaatst
- de dreiging dat kaygell aan de deur stond van de nieuwe relatie, wat echt not done is.

Er is nog een vierde, maar dat is mijn (persoonlijke) "antipathie" tegenover de fitnesswereld, iets wat de politie waarschijnlijk wel in gedachten zal houden wegens al ervaring met iets teveel testosteron/steroiden. Maar dat zal afhangen van de reputatie van de gym, die wel gekend zal zijn door de politie.

De vrouw beantwoordt maar aan het laatste criterium + een eenmalig verleden van geweld/beschadiging kledij verteld door de ex-partner, iets wat je moeilijk objectief kan noemen als er geen enkel bewijs van is.

Pas op, voor alle duidelijkheid: ik zeg hier totaal NIET dat het MOET dat de politie afkomt of dat kay-gell écht gewelddadig is (ik vermoed en hoop van niet).

Ach, het is uiteindelijk allemaal opgelost geraakt zonder politie interventie (indien vrijdag zonder incidenten passeert) dus ik zou nu ook niet te veel met 'vijgen na pasen' afkomen. @kay-gell zal zelf wel goed genoeg weten dat hij fouten heeft gemaakt (daar aan de deur staan bijvoorbeeld is wel echt iets dat volledig not done is) maar die maken we denk ik wel allemaal in zulke situaties.

Ook niet vergeten dat dit wel een zwaardere breuk is dan de gemiddelde breuk natuurlijk. De omstandigheden, de omvang en frequentie van het bedrog, ... zijn toch allemaal van een zwaardere orde dan iemand die eens 'gewoon gevogeld heeft' met een collega. Je zou voor minder een paar keer in een vlaag van verstandsverbijstering iets dom doen. Niet dat ik dat dan goed praat (opnieuw: dat van die deur vind ik echt wel los er over) maar ik begrijp het wel.

Dat gezegd zijnde denk ik wel dat de meeste van die comments goed bedoeld zijn. Moest zij inderdaad een verhaaltje zijn gaan ophangen bij de politie dan waren er wel degelijk enkele factoren die rode lampjes zouden doen branden bij die mensen daar, dus dat men @kay-gell daar op wilde wijzen is vind ik niet verkeerd. En ik zou het ook volledig begrepen hebben moest zij de politie er bij hebben gewild, gezien al wat er gebeurd is.

Maar goed, opgeruimd staat netjes, en al bij al was dit gezien de omstandigheden een heel cleane breuk. Goed dat het nu morgen voorgoed in het verleden gaat liggen zou ik zo zeggen.

Uiteindelijk is dat van die deur ook gebeurd in de eerste dagen. Dat je dan niet altijd de slimste keuzes maakt is niet meer dan logisch he.
Ondertussen zijn we enkele weken van bezinning en verwerking verder en lijken mij zulke stoten wel al even achter de rug dus ik zie ook niet meer in waarom er nu nog politie aan te pas moet komen.
Hopelijk is morgen alles proper afgehandeld en kan hij volledig verder met zijn leven zonder zich nog iets aan te trekken van dat vrouwmens.

Voila, chapter closed.
Mijn ex is haar spullen komen halen. Ze was hier op een dikke 5 minuten buiten. Heb nog paar dingskes die ik over het hoofd had gezien samen met haar op de gang gezet.
Geen discussie, geen woorden buiten degene die nodig waren om alles af te handelen.
Ze heeft dan nog 1.5 uur verhuisd vanuit de gemeenschappelijke gang terwijl ik weg was.
Afgehandeld 💪

Laatst bewerkt:
Voila, chapter closed.
Mijn ex is haar spullen komen halen. Ze was hier op een dikke 5 minuten buiten. Heb nog paar dingskes die ik over het hoofd had gezien samen met haar op de gang gezet.
Geen discussie, geen woorden buiten degene die nodig waren om alles af te handelen.
Ze heeft dan nog 1.5 uur verhuisd vanuit de gemeenschappelijke gang terwijl ik weg was.
Afgehandeld 💪
Vergeet niet om toch wat tijd te nemen om er over te geraken die niet noodzakelijk in het fysieke/fitness spectrum zitten. Anders krijg je het binnen x-aantal tijd toch allemaal *boenk* op je hoofd.

Ja, vraag ik me ook wel af nu met dat nieuwe meiske. Go for it hé, da's allemaal tof en wel. Maar vergeet je niet om jezelf ook toe te staan om verdriet te hebben?

Ja, vraag ik me ook wel af nu met dat nieuwe meiske. Go for it hé, da's allemaal tof en wel. Maar vergeet je niet om jezelf ook toe te staan om verdriet te hebben?

Zullen wel zien I guess.
Na 2 weken voelde ik me eigenlijk al goed en daarom wat afgesproken met wat vrouwen. Deze relatie ben ik ook snel begonnen na eentje van 13 jaar die heel traag is begonnen en liep ook goed (enfin dacht ik)
Nu zijn we een maandje verder, we zien wel wat t geeft, het voelt wel goed in mijn hoofd maar ben me bewust van de gevaren, zij ook. Time will tell.

Laatst bewerkt:
Damn, ondertussen had ik bijna 4 jaar nodig om over een relatie van nog geen twee jaar te geraken 😐 Als het goed voelt voelt het goed, ze weet van de situatie, dat is het voornaamste vind ik.

De wegen van de liefde zijn raar hé. Mijn ex zei op het einde van onze relatie dat ze geen relatie wou op haar leeftijd en dat ze vrijheid wilde, maar een maand later begon ze wel een relatie met iemand die meerdere jaren duurde. Iedereen verwerkt dat op zijn eigen manier en er zijn geen maatschappelijke bepalingen die dicteren hoe lang je moet "rouwen" voor je mag beginnen met een nieuwe relatie.

Laatst bewerkt:
En nog even toevoegen. Ik zie mijn ex ook elke dag. Ik weet niet of dat nu hétgene is waardoor ik dat makkelijker van me af kan zetten.
Maar ik ben bewust die confrontatie nooit uit de weg gegaan. Denk dat me dat ook wel "gehard" heeft. Misschien vooral omdat ik iemand totaal anders zie wanneer ik haar nu zie. Ik zie echt niet degene waar ik 4 jaar lang mee samen ben geweest en besef daardoor dat het beeld ik had van haar niet overeenkwam met de realiteit. Dat laat voor mij ook niet veel ruimte voor verdriet denk ik want hetgeen ik kwijt ben heeft nooit echt bestaan.

Ook die kleren voor haar naar de gang sleuren en gisteren dat ook zelf nog samendoen op een gemoedelijke manier.
Iedereen zei dat ik gek was, maar ik vond dat ook wel therapeutisch. Ergens wringt dat wel om nog iets "vriendelijk" te doen voor iemand die u zo liggen heeft gehad.

Aan de andere kant haal ik wel voldoening en kracht uit het feit dat ik dat kan. Idem dus met elke dag die confrontatie met haar aan te gaan. Ik ga daar nu niet snel met ne smile haar begroeten, maar ik kan er wel langs staan en een koffieke drinken of babbelen met iemand die ik ken alsof het usual business is.

Het feit dat het zo over the top is wat er gebeurd is maakt dat het voor mij direct duidelijk was dat ik haar ook nooit terugwil en ik mezelf niet als verantwoordelijke zie. Denk dat dat ook heel belangrijk is. Ik heb wel dingen geleerd uit mijn eerste emotionele reactie die beter kunnen. Op zich ben ik daar ook wel dankbaar voor omdat het een kans is die impulsen te leren kennen. Aan de andere kant haal ik daar ook kracht uit omdat ik toen ik hare minnaar zag ik me fysiek heb kunnen inhouden. Iets wat me bij de confrontatie met de autokrasser een aantal jaar geleden hier, niet is gelukt
Ik ben blij met die vooruitgang, ook al was dat maar de eerste keer en enige keer ooit dat ik bewust geweld gebruikte als afschrikkingsmiddel omdat een tik op de pols van justitie me niet voldoende leek. Maar goed, ander verhaal. Maar dus ook daar zie ik voor mezelf vooruitgang waar ik een goede evolutie zie van mezelf.

Uit die zelf opgelegde grens/beperking haal ik ook wel veel. Goed weten dat ik die daar serieus pijn kan doen maar het niet doen om (mijn) karakter te tonen is een voldoening en soort van "examen" over de waarden die ik houd. Omdat ze getest worden in de echte wereld. (en de te emotionele reactie in het begin neem ik oa mee als punten om te verbeteren).
Net zoals ik me beperk en me niet stort op de gemakkelijke oplossingen qua vrouwen die zich basically gewoon aanbieden. Seksueel zou me dat wel voldoening schenken op korte termijn maar op lange termijn lijkt me dat ook geen ideale oplossing op dat moment. En ook dat vind ik een goeie test of character want voor het eerst kan ik het gewoon en moet ik me voor dat promiscue gedrag bij niemand verantwoorden buiten mezelf.

Maar kan het dat ik die emotionele rollercoaster toch nog als een boomerang in mijn gezicht krijg? Dat kan, ik ben ook nog nooit zo zwaar getest dus kan dat niet vergelijken met eerdere situaties of inschatten wat dit op langere termijn kan geven, buiten me ervan bewust zijn kan ik daar ook niet meer mee. Maar ik ga er niet op wachten of leven alsof dat sowieso gaat gebeuren.
Ik kan niets veranderen aan wat er gebeurd is, alleen hoe ik ermee omga. En dat laatste is hetgene waar ik de kans heb om me gelukkig te voelen.
Dat is ook wat ik tegen dat meisje nu gezegd heb. We hebben nu toch al een 25 tal uur gespendeerd en goed gebabbeld over dit soort zaken. (we hebben ook alleen nog maar gekust hé, al klikt het goed).
Dus ze is zich héél bewust van de situatie en dat het slecht kan aflopen. Maar ook daar, dat is een risico dat ze neemt en waarbij ik achteraf mezelf een gebrek aan communicatie of eerlijkheid niet kan verwijten mocht zij gekwetst geraken omdat ik bepaalde dingen verzwegen heb. Het is een berekend risico langs beide kanten en we zijn ons daar bewust van.
TLDR: amor fati.

Laatst bewerkt:
De wegen van de liefde zijn raar hé. Mijn ex zei op het einde van onze relatie dat ze geen relatie wou op haar leeftijd en dat ze vrijheid wilde, maar een maand later begon ze wel een relatie met iemand die meerdere jaren duurde. Iedereen verwerkt dat op zijn eigen manier en er zijn geen maatschappelijke bepalingen die dicteren hoe lang je moet "rouwen" voor je mag beginnen met een nieuwe relatie.
Dit dus hé. Er zijn daar geen in steen gebeitelde regels voor. Het maakt ook wel uit of een breuk als complete shock komt of dat je al veel langer mentaal afscheid aan het nemen bent. Soms is de breuk dan eerder het sluitstuk van dat rouwproces in plaats van het begin.
Plus ook, als er dan toevallig iemand in uw leven passeert op een moment dat het nog vroeg lijkt, moet je dat dan laten schieten "omdat het niet hoort"? Doe dat dan gewoon op het gemak? 🤷‍♂️

Voor een ex zal het niet altijd leuk zijn om te zien dat er snel iemand anders is, zeker na een lange relatie. Maar daarom is het een ex hé, die heeft geen zaken meer met uw liefdesleven. En voor @kay-gell zijn ex zal het haar niet zoveel uitmaken denk ik 🤪

Overigens gisteren wel ff intern moeten gniffelen.
We gingen zo door de kasten en er stond ne pot creatine.
"Ja", zei ze, "das de mijne maar ik had die speciaal voor u laten staan"

M'n hart smolt bijna toen ze zulke lieve dingen zei 😐🤣

Ach, 't is alweer 9 jaar geleden dat het uit is geraakt dus veel maakt het me niet meer uit. Ze kende hem inderdaad wel eerder, maar voor zover ik weet waren er geen ... ehm ... vleselijke overschrijdingen gebeurd. En als dat wel het geval was: te lang geleden om er nog om te geven, laat staan er kwaad op te zijn.

Terug
Bovenaan