Ik vind zo'n bewoording (persoonlijke mening) erg riskant en gevaarlijk.Anderzijds is mijn familie statements aant opdringen zoals "eigenlijk moogt ge nog van geluk spreken dat we ze niet beschimpen/uitsluiten".

Je naaste familie moet volgende vragen dan even beantwoorden voor mij OK ???
- Stel dat je vrouw (of man) -als je een partner hebt- tegen jou had gezegd: Ik laat mij NIET vaccineren.
Wat doe je dan ? De scheiding aanvragen?
- Wat als je ouders dit zouden weigeren? Ze meteen dumpen?
- Wat als je kinderen dit zouden weigeren? Ze (deels) onterven, deurke toe en ze mogen nooit meer bij u binnen?
- Voor hetzelfde geld had JIJ je ook niet laten vaccineren. Had je familie dan ook gezegd: Wees blij dat we U niet dumpen!

- Enzovoorts ..
Allé je kan nu allemaal in koor beginnen lachen met mij maar heb bovenstaande maar (deels) voor hé. En voor jou is dit dus realiteit.
En dan mogen wij allen in koor op dit forum uw vrouw terechtwijzen .. jijzelf hebt aan die terechtwijzingen dan .. NIETS.
Dus ik begrijp zeker dat dit voor jou géén ideale situatie is. Je zit echt tussen twee vuren en je familie heeft erg gemakkelijk praten.

Wat jullie privé doen gaat niemand tocht iets aan?
" Nu ja, het komt vaker voor dat mijn vriendin me vraagt dat mijn "gedrag/houding" zo sterk afwijkt van mijn familie.