Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
En steek niet gewoon dingen in een doos zonder dat ze daar mee akkoord gaat, vind ik beetje een agressieve last resort. :)
't Is nu ook niet dat hij die spullen weggooit of vernietigt he?
Gewoon in een doos steken. Als dat netjes gebeurt, is daar imo niks mis mee.

Zal aan mij liggen, ik zou alles volgens een bepaalde indeling in verschillende dozen willen om het gemakkelijk te kunnen uitpakken. Als iemand anders dat doet is dat gewoon een extra ergernis. Ook het risico dat er toch nog dingen vergeten zijn en je toch alles nog eens moet overlopen van kasten en dergelijke om zeker te zijn dat alles wel degelijk mee is. Gewoon logischer dat je zelf je spullen in dozen kan steken. Los van het signaal dat je ook stuurt wanneer je iemand anders zijn of haar dingen in een doos steekt, blijf ik agressief vinden. Eenvoudig te vermijden door eventjes in een berichtje te vermelden. Uiteraard als je al 3x gevraagd hebt om alles te komen halen en dat ligt er nog is het een ander verhaal.

Ik ben al kei vriendelijk geweest hoor om alles deftig in te pakken de eerste 2 keren dat ze langs kwam. Op elke doos geschreven wat er in zat enz... da gaf mij op dat moment al een gevoel van closure door dat allemaal weg te steken. Ze heeft daar ook altijd appreciatie voor getoond :-)

Ik zeg het, ik heb me 2 1/2 maand kei goed gedragen. No contact, blocked op social media, aan mezelf denken om terug gelukkig te worden... k ga dan een keer in de fout door intresse te tonen in haar waardoor ik die deur terug een beetje open zet. Dat in combinatie met die vage instagram shit en dingen dat ze stuurt maakt alles gewoon wa onduidelijk. Meer als duidelijkheid vraag ik ni van haar :)

Ik ben al kei vriendelijk geweest hoor om alles deftig in te pakken de eerste 2 keren dat ze langs kwam. Op elke doos geschreven wat er in zat enz... da gaf mij op dat moment al een gevoel van closure door dat allemaal weg te steken. Ze heeft daar ook altijd appreciatie voor getoond :)

Ik zeg het, ik heb me 2 1/2 maand kei goed gedragen. No contact, blocked op social media, aan mezelf denken om terug gelukkig te worden... k ga dan een keer in de fout door intresse te tonen in haar waardoor ik die deur terug een beetje open zet. Dat in combinatie met die vage instagram shit en dingen dat ze stuurt maakt alles gewoon wa onduidelijk. Meer als duidelijkheid vraag ik ni van haar :)
Begrijpelijk allemaal, maar 1 ding boonzie: ze IS echt wel duidelijk hoor ...
Ge probeert dingen te zoeken die er (imo) niet zijn. Zij doet ook niets fout hoor (allé buiten misschien wat praktische zaken laten aanslepen).

Wat @Lint zegt dus.
En om daar aan toe te voegen: ik vind eigenlijk dat die instagram posts net niet vaag zijn. Ze zijn nog steeds shit, maar ze zijn imo niet vaag.

Ik ben al kei vriendelijk geweest hoor om alles deftig in te pakken de eerste 2 keren dat ze langs kwam. Op elke doos geschreven wat er in zat enz... da gaf mij op dat moment al een gevoel van closure door dat allemaal weg te steken. Ze heeft daar ook altijd appreciatie voor getoond :)

Ik herken mezelf in uw posts toen ik gedumpt werd twee jaar geleden. Overthinking, achter alles iets zoeken, hopen dat die deur toch opengaat...
Beter voor uzelf gewoon afsluiten maar ik weet dat dat gemakkelijker is gezegd dan gedaan, heb ik zelf maanden mee gesukkeld.

OT: zelf al 7 maanden samen met een Parijse die net als mij in Brussel woont en werkt. Ze zit in een Europese instelling dus snel terug naar Frankrijk gaat ze niet. Klikt heel goed, we koken en sporten samen. Soms hekelt ze mijn vergetelachtigheid en nalatigheid in huishoudelijke zaken maar dan koop ik gewoon wat chocolade en t'is weer oké.

Ik herken mezelf in uw posts toen ik gedumpt werd twee jaar geleden. Overthinking, achter alles iets zoeken, hopen dat die deur toch opengaat...
Beter voor uzelf gewoon afsluiten maar ik weet dat dat gemakkelijker is gezegd dan gedaan, heb ik zelf maanden mee gesukkeld.

OT: zelf al 7 maanden samen met een Parijse die net als mij in Brussel woont en werkt. Ze zit in een Europese instelling dus snel terug naar Frankrijk gaat ze niet. Klikt heel goed, we koken en sporten samen. Soms hekelt ze mijn vergetelachtigheid en nalatigheid in huishoudelijke zaken maar dan koop ik gewoon wat chocolade en t'is weer oké.
Interessant wel. Hoe vindt zij het leven in België?
Mijn moeder is ook van Frankrijk en vond de eerste 20 jaar rot. Totaal andere mentaliteit dan in Frankrijk en ze vond de mensen hier kil & tam (niet durven opkomen voor zichzelf).

en spreken jullie dan Frans of Engels tegen mekaar?

Interessant wel. Hoe vindt zij het leven in België?
Mijn moeder is ook van Frankrijk en vond de eerste 20 jaar rot. Totaal andere mentaliteit dan in Frankrijk en ze vond de mensen hier kil & tam (niet durven opkomen voor zichzelf).

en spreken jullie dan Frans of Engels tegen mekaar?

Ze ergert zich bijzonder aan de bureaucratie en administratie typisch aan Brussel. Het duurde haar 3 maanden (!!) om zich te domiciliëren in Brussel. Ze moest cash betalen om haar verblijfskaart (of een soort ID-kaart ofzo) te ontvangen. Heb min of meer dezelfde ervaring hier. In vergelijking met mijn ervaringen in mijn eigen thuisdorp in Vlaanderen loopt het hier echt wel een paar decennia achter als het komt op administratie.

Dat kille en tamme bij mensen is misschien meer iets Vlaams? Ik woon een aantal jaar in Brussel en kan wel zeggen dat de mensen hier wat assertiever en wat warmer zijn. Daarentegen zullen Vlamingen dan misschien weer andere kwaliteiten hebben. Bon, dit allemaal in heel algemene termen en zeer generaliserend. M'n vriendin vindt Brusselaars in ieder geval aangenamer dan Parijzenaren.

Aangezien we beiden zowel voor ons werk uitsluitend in het Frans en Engels is het echt een mix tussen beide, overwegend in het Frans wel. Soms weet ik een woordje niet in het Frans en dan moet ik wel switchen.

Ze leert ook Nederlands sinds enkele maanden en vloekt toch vrij hard op onze taal :laugh:

Laatst bewerkt:
Maar dat is best wel normaal denk ik hoor. Iedereen zal dat wel (deels) hebben in die situatie. Maar ge moet u daar indeed over zetten.

Na de eerste schok van gisteren, begint vandaag het mentaal verwerken pas.
Beseffen dat ze er niet meer gaat zijt en dat je ze gewoon enorm hard gaat missen.
En dan begint ge als stoere manskerel toch efkes te bleiten.

Het is ook wel heel erg klote dat, zeker nu met heel die covid-shit enzo, ze hier gewoon nog woont. We delen nog alle kamers en slapen in hetzelfde bed. Ik heb haar natuurlijk gezegd dat ze hier mag blijven zolang ze niets anders heeft. Maar het is wel awkward.

Na de eerste schok van gisteren, begint vandaag het mentaal verwerken pas.
Beseffen dat ze er niet meer gaat zijt en dat je ze gewoon enorm hard gaat missen.
En dan begint ge als stoere manskerel toch efkes te bleiten.

Het is ook wel heel erg klote dat, zeker nu met heel die covid-shit enzo, ze hier gewoon nog woont. We delen nog alle kamers en slapen in hetzelfde bed. Ik heb haar natuurlijk gezegd dat ze hier mag blijven zolang ze niets anders heeft. Maar het is wel awkward.
Maar ze is wel aan het kijken naar andere locaties hoop ik? Afhankelijk van haar en jouw besef dat als je nog samenwoont je wel nog steeds rekening moet houden met elkaar kan die komende periode van nog steeds samenwonen meevallen of tegenvallen.. :)

Maar ze is wel aan het kijken naar andere locaties hoop ik? Afhankelijk van haar en jouw besef dat als je nog samenwoont je wel nog steeds rekening moet houden met elkaar kan die komende periode van nog steeds samenwonen meevallen of tegenvallen.. :)
Ja we komen nog heel goed overeen gelukkig. We hebben niks van ruzie, dus ik verwacht niet dat er wrevel gaat ontstaan.
Zeker niet van haar kant, daar is ze veel te lief en eerlijk voor.

Maar ze gaat nu wel actief uitkijken naar een andere woonst, inderdaad. Ergens fijn, maar ergens ook van 'shit, dan is ze écht weg'.

Is de keuze eigenlijk door jullie beiden genomen of heeft een van de twee op een gegeven moment gezegd “het gaat niet meer”?

Terug
Bovenaan