Heb jij een droogkast?

Heb jij een droogkast?

  • Ja

    Stemmen: 191 74,9%
  • Nee

    Stemmen: 64 25,1%

  • Totaal aantal stemmers
    255
Wij hebben deze week een droogkast besteld. We droogde in de living/salon. In de zomer lukt dit, maar tijdens de winter wordt die ruimte snel heel vochtig. We merkten ook dat er wat schimmel begon te vormen bij de koudebrug boven de kast van het rolluik. Met een baby op komst leek het ons dus beter om snel te kunnen drogen en de kans op schimmel te verminderen :)

Edit: en met een goede Black Friday deal was het het nu ook wel de moment om tot de club van droogkasteigenaars toe te treden :D.
 
Wij hebben zoveel was met die klein mannen dat 1 droogmachine niet genoeg is. Wasmachine is anderhalf uur of zo. Droogmachine gemakkelijk 3h. Dat is op veel dagen draaien, droogkast, draaien, ophangen. Alles klaar. Repeat. Op een thuiswerk dag niet uitzonderlijk om 3-4 wasmachines op te zetten. (En hierbij heb ik niet gezegd dat ik elke dag 3-4 wasmachines op zet).
 
Enkel handdoeken in de droogkast want voor kleren is dat super slecht. De klotters stof die je uit de filters trekt komen ergens vandaan.

Voor de kleren hebben we een droogrek in de garage. De poort daarvan gaat dagelijks meerdere keren open dus met verluchten zit het wel snor.
 
Was binnen drogen is wel nefast voor de vochtigheid in uw woning, zou blijkbaar veel liters vocht afgeven dus zeker genoeg verluchten.
Wat goed is voor de winter. :)

Hier wordt de woning goed verlucht en hierdoor wordt de lucht droog. Wij hangen onze was steeds binnen op om de luchtvochtigheid te verbeteren.

in de zomer is dat uiteraard niet van tel.
 
Los van de droogkast hebben wij zo een molen buiten, en voor nu een droogrek, het grootste dat ze hebben bij Brabantia.. want 2 kleine kinderen is obsceen veel was.

Als de houtskachel aanstaat zetten we het droogrek ‘s avonds wel eens in de woonkamer, droogt dan extreem snel en compenseert de droge lucht in huis dan wel… voor het slapen gaan nog een blok hout de kachel in en op minimum: ‘s morgens droge was!

Ik heb mij wel al enkele keren enorm pijn gedaan door dat rek te willen verplaatsen terwijl het vol natte was hangt (= gewicht) en het dan plots toeklapt met mijn vingers tussen :unsure:
 
Terug
Bovenaan