Auto Fiets Heat shield en fietsendrager

Flame

Active member
Crowdfunder FE
Hallo iedereen,

Vond dit niet direct terug dus open een nieuw topic hiervoor.

Ik rijd met een BMW X3 xdrive 30e en ga voor het eerst gebruik maken van een fietsendrager (deze van BMW zelf) met daarop 2 fietsen.
Ik vind online terug dat er een heat shield is voor de uitlaten om de fiets te beschermen. Is dit iets wat nodig is? Vind dit echt nergens terug om eerlijk te zijn.
Ik rijd quasi altijd met verbrandingsmotor aan en al zeker als ik langere afstanden moet doen, dus daar zal wel wat hitte uitkomen, maar is dat zo veel dat die fietsen extra beschermd moeten worden?

Thanks!
 
Zelf nog nooit problemen mee gehad (rij NIET met een X3), al heb ik wel al verhalen gehoord van gesmolten/vervormde carbon velgen.

Als ik onderstaande foto vergelijk zou ik het nog enigszins kunnen geloven dat je wel iets nodig hebt.

image.1649333152408.jpg


vs

sfe-volvo-fietsendrager.webp
 
toch een 90 euro per stuk, dus 180 euro in totaal (van BMW zelf dan toch). Heb eens gebeld naar BMW dealer hier en de verkoper daar zei zelf dat bijna niemand dat aankoopt. Hij zelf weet zelf van niemand.
Enkel in file en als het warm is zou dat iets van problemen kunnen veroorzaken, maar rijd meestal elektrisch in file.

Hij heeft ook nog niemand met klachten gehad. Was vooral eens benieuwd of hier iemand dat wel of niet gebruikt en al dan niet problemen heeft ondervonden.
 
Als het echt dure fietsen zijn, met zo speciale carbon wielen en kaders, zou ik dat niet laten tbh.
Voor een generische fiets van 500 euro, screw it, risico nemen. Worst case moet ge is een ander wiel steken als het toch zou mislopen.

Zou me verbazen als je dat niet aftermarket kan vinden van een niet-BMW partij voor minder geld btw!
 
zou blijkbaar enkel nodig zijn aan een kant bij mijn wagen (links achter). ( betekent dit dat ik met een fake uitlaat zit? :D ). Dus zou 90 euro zijn.
Misschien inderdaad toch het zekere voor het onzekere nemen dan. Thanks!
 
Terug
Bovenaan