Hades

Wat voor game is dit eigenlijk al veel goeds over gehoord..
Een roguelike, maar wel 1 waar je bepaalde zaken kunt upgraden in die zin dat iedere run u wel beloond word.
Bij het begin van iedere run kun je in de spiegel punten steken om dan upgrades te hebben.
Je kunt ook keepsakes verzamelen van bepaalde goden die dan een soort van trinket zijn zoals meer meer schade van een bepaalde range en dergelijke.

Hoe verder je geraakt in de game door bepaalde lore te weten te komen kun je ook nieuwe wapens verzamelen, en aspecten van wapens elke wapen heeft 4 andere varianten en dan veranderd de moveset van uw wapen.

Iedere run krijg je andere goden die dan weer andere boons powers hebben zo blijft iedere run fris.
Zeer coole vormgeving en uitgewerkt idee van mythologie sublieme voice cast dito gameplay.

Deze toch ook vooruitbesteld op PS5. Heb ook op de switch enter the gungeon met zeer veel plezier gespeeld. Zeker ook ne aanrader, wel niet zo story minded.

Al een uurtje erop zitten, begrijp er nog niet teveel van, maar het speelt wel vlotjes, ben in alle geval benieuwd naar meer

Al een uurtje erop zitten, begrijp er nog niet teveel van, maar het speelt wel vlotjes, ben in alle geval benieuwd naar meer
Kan zeker geen kwaad om een beginners guide op te zoeken voor Hades. Geeft wat meer structuur in het begin. Na een paar runs was ik wel mee met alles. Echt een schitterend spel in zijn genre!

Net ook even gespeeld, nog niet ver geraakt maar een leuke setting en de gameplay bevalt me ook. Ga eerst alles een beetje zelf uitzoeken voor ik iets begin op te zoeken.

Eventjes wat YT videos met uitleg bekeken, maar vond het niet meteen terug, gisteren in alle geval nog geen kunnen clearen, maar hoe weet je bv. hoeveel kamers je nog maximaal door moet? Hangt wss af van het pad dat je kiest, maar moet je op een gemiddelde rekenen ofzo?

Hier tot aan Magaera (first boss) geraakt maar kwam net tekort. Echt zalig spel. Speel liefst met schild of zwaard

Eventjes wat YT videos met uitleg bekeken, maar vond het niet meteen terug, gisteren in alle geval nog geen kunnen clearen, maar hoe weet je bv. hoeveel kamers je nog maximaal door moet? Hangt wss af van het pad dat je kiest, maar moet je op een gemiddelde rekenen ofzo?
Ik ben nu twee keer voorbij de eerste baas geraakt en ik denk dat het telkens een vijftiental kamers waren? Geen idee of het altijd een vast aantal is, volgende keer misschien eens de tel bijhouden.

Beide keren had ik wel amper nog health over dus nog niet ver in het tweede gebied geraakt. Heb nu wel die eerste wapens in het begin allemaal vrijgespeeld, vind de trident me precies het best liggen.

Een algemene tip voor wie echt moeite zou hebben en zegt, pff tis me toch echt iets te lastig.

In de settings tijdens je run, kan je een "GOD mode" aan zetten, deze maakt je niet onoverwinnelijk waardoor je het spel verwoest, maar deze geeft je 20% damage reduction, waardoor je toch aanzienlijk minder damage pakt en het iets draaglijker is. Hierboven op, per run die je sterft, krijg je een extra 2% boven op die 20% base reduction. Zelf zou ik aan raden het speel eerst een heel goeie tijd zonder te spelen, want ook daar maak je progress per run die je doet, maar als je zegt, pff na 50 runs, ik geraak echt nergens, maar wil toch eens het einde zien. Geen schaamte om die GOD mode eens uit te proberen, het spel wordt er niet in eens super simpel door, gewoon iets simpeler...

Edit: Er bestaat ook een "HELL mode" deze doet compleet het tegengestelde. Also, Beide modussen hebben geen invloed op trophies.

Laatst bewerkt:
Ik ga het volgende week eens installeren via gamepass, returnal is me uiteindelijk ook goed gelukt :)

Enige tip dat ik kan geven: in die spiegel kan je investeren in 'death defiance' (of iets dergelijks), daardoor kan je x aantal keer gerevived worden. Bij een bepaald personage kan je door nectar (of iets dergelijks) te giften ook een item krijgen waarbij je een keer gerevived kan worden.

Ik zou idd de God Mode afraden tenzij je echt voelt dat je geen vooruitgang boekt. Het is de bedoeling veel te sterven. Je kan in je runs focussen om bepaalde resources binnen te halen zodat je de juiste zaken kan levellen.

Gisteren toch 2x voorbij de eerste boss geraakt. Een power-up die het voor mij doet, is zo eentje die van je aanval zo'n 90 dmg-aanval maakt of dat je 2x schade toebrengt wanneer je aanvalt.

Edit: net de tweede boss down, first try. Die was wel makkelijker dan de eerste boss eerlijk gezegd.

Laatst bewerkt:
Hydra is voor mij ook een simpelere boss. Ik speel voorlopig steeds met bow en die special raakt van dichtbij hard als je een paar mooie boons hebt. Man, man de stijl en vooral de muziek van deze game :love:

Ik ben voorlopig zo ver geraakt als de derde baas... De derde wereld is echt wel een grote sprong in moeilijkheid.

Eerste keer dat ik een rogue-lite speel, maar kan hier enorm van genieten. Niet zeker of dat het is omdat je altijd wel iets sterker wordt door upgrades uit de spiegel te kopen of gewoon de stijl van de wereld, maar het is zo verleidelijk om te zeggen "nog één poging"

Zagreus die altijd zegt "Again!" of iets gelijkaardig hyped u toch steeds een beetje op :D

Seg maar is me nog altijd niet duidelijk, moet ge de game in 1 run clearen, of zijn er degelijk check points ?

Terug
Bovenaan