Haartransplantatie

Ik heb onlangs gelezen dat ze met een nieuwe techniek aan het experimenteren zijn voor transplantatie. Momenteel worden er dus individuele haarfollikels uitgehaald en dan op een andere plaats ingeplant. Het probleem is echter dat dat niet altijd 'pakt' en dus gaan ze nu de volledige aangetaste hoofdhuid weghalen om ze daarna dan te vervangen door de scrotale huid, die meestal levenslang behaard blijft. De scrotale autograft-procedure noemt dat.
Scrotale huid? Van je scrotum?

Wat is niet echt? Zijn er hier nog mensen met ervaring?

Permanente gevolgen schrikken de meeste mannen af denk ik. Het blijft toch een beetje fucken met uw hormonen.

Ik gebruik op dit moment 1x per dag wat minoxidil met een pipet en het blijft allemaal wel redelijk staan vermoed ik. Hier en daar hoor ik dat dat maar tijdelijk werkt en finasteride na een tijd nog nodig is? Het is ook moeilijk om terug te krijgen wat weg is maar op zich mag ik daar nog niet over klagen.

Elk jaar is er wel een doorbraak maar in de praktijk veranderd er niets en blijft het bij finasteride, minoxidil en keto/microneedling maar twijfelachtig.
Minoxidil is inderdaad uitstel van executie.
Het vertraagt het proces gewoon (of toch bij mij en dat is wat ik lees op het internet).

Ik heb er ook lang mee geworsteld dat ik mijn haar verloor. En de grapjes die je constant hoort zijn totaal niet grappig. Enerzijds besefte ik toentertijd wel dat haarverlies geen groot probleem was, anderzijds vond ik het enorm storend en vervelend.

Ondertussen al lang ettelijke jaren zo goed als al mijn haar kwijt en boeit het mij niet echt meer. Een goedkope oplossing zonder bijwerkingen met goed resultaat zou ik nog steeds niet afslaan. Het cliché echter van 'de tondeuze erin zetten en je erover zetten' is iets waar ik mij ook jaren tegen heb verzet, maar het is ofwel dat, ofwel finasteride nemen. En daar wou ik ook niet aan beginnen.

Ik neem het nu ongeveer 3,5 jaar en tot heden ook geen bijwerkingen. Ik kom wel eerder rond een prijs van €10-12/maand uit.

Al een kliniek op't oog?

Ik neem minox en fin sinds begin dit jaar en ook nog geen bijwerkingen gehad
Ik ben momenteel aan het kijken tussen NL & TR. 2000-3000 grafts zouden meer dan genoeg moeten zijn eigenlijk. Heb een redelijke ‘goede’ kliniek in NL gevonden zij beginnen vanaf €4.5k. Twijfel om naar Turkije te gaan. Paar heel goede klinieken maar daar betaal je ook 4-5k.

Ik ben momenteel aan het kijken tussen NL & TR. 2000-3000 grafts zouden meer dan genoeg moeten zijn eigenlijk. Heb een redelijke ‘goede’ kliniek in NL gevonden zij beginnen vanaf €4.5k. Twijfel om naar Turkije te gaan. Paar heel goede klinieken maar daar betaal je ook 4-5k.
Ja ik zou ook eerder NL pakken want ik wil niet heel die trip met een opgezwollen, bloederig hoofd op vliegtuig 😩 welke kliniek heb je in NL op oog? Mag pm ook

Denk dat ik maar 1600 zal nodig hebben

Ik ben vooral geschrokken van de prijzen van een HT.

Mijne was 4300 euro en vond dat een bom geld, maar blijkbaar is dat bottom line bij de goedkoopste…

Ik heb mij op zich ook pas achteraf goed geinformeerd, ik wist niet dat er zoveel verschillen konden zijn tussen klinieken en dokters… voor mij was dat gewoon haarzakjes verzetten en klaar, maar blijkbaar heb je dus ook mirakeldokters die met FUE en weinig grafts een geweldig goed resultaat kunnen creëren… zulke prijzen zijn dan wel het 3-4-5 dubbele van wat ik betaald heb…

Bij de goedkope / bandwerk kliniekjes is het vooral hopen dat degene die het uitvoert goed z’n best doet…

Resultaat hangt enerzijds ook van jezelf af (kwaliteit donor, en hoe je omgaat met de nazorg), maar anderzijds ook veel van de ingreep zelf…

En dan nog het lastigste aan het hele gebeuren: GEDULD hebben…
Zit nu 4 maand post-op…

Terug
Bovenaan