Guess the Game

Incoming!
Nostalgie, zat toen als bundel bij mijn Rage Voodoo Bansee kaart.
Mijn nonkel kwam toen vaak spelen.

Laatst bewerkt:
Incoming was zowat het eerste spel dat ik probeerde met onze (Diamond) Voodoo 2 (8 mb VRAM) kaart. Kostte toen zowat rond de 10.000 BEF, de 12 mb versie was nog iets meer. Maar wat was dat man...De meeste kijken nu ws raar op als je die screen ziet, maar in die tijd was dat om van achterover te vallen.

Trouwens, beetje raar...maar die Voodoo Banshee en de Voodoo 2 kwamen ongeveer gelijktijdig uit in 1998. Waren zelfs ongeveer aan elkaar gewaagd, maar de Voodoo 2 was wel beter bij multitexturing. Het jaar nadien veegde de Voodoo 3 beide kaarten van tafel.

Laatst bewerkt:
Incoming was zowat het eerste spel dat ik probeerde met onze Voodoo 2 (8 mb VRAM) kaart. Kostte toen zowat rond de 10.000 BEF, de 12 mb versie was nog iets meer. Maar wat was dat man...De meeste kijken nu ws raar op als je die screen ziet, maar in die tijd was dat om van achterover te vallen.
Idd! De screenshot komt uit een gameplay video op Youtube. Nu ziet dat er echt niet meer uit, maar toen waren dat echt fenomenale graphics.

image.png

Incoming was zowat het eerste spel dat ik probeerde met onze (Diamond) Voodoo 2 (8 mb VRAM) kaart. Kostte toen zowat rond de 10.000 BEF, de 12 mb versie was nog iets meer. Maar wat was dat man...De meeste kijken nu ws raar op als je die screen ziet, maar in die tijd was dat om van achterover te vallen.

Trouwens, beetje raar...maar die Voodoo Banshee en de Voodoo 2 kwamen ongeveer gelijktijdig uit in 1998. Waren zelfs ongeveer aan elkaar gewaagd, maar de Voodoo 2 was wel beter bij multitexturing. Het jaar nadien veegde de Voodoo 3 beide kaarten van tafel.
Was het ook ni zo da een voodoo 2 een add-on kaart was en de banshee all-in-one?

Was het ook ni zo da een voodoo 2 een add-on kaart was en de banshee all-in-one?
Ja, ik dacht van wel. Die Voodoo 2 moesten we (achteraan) extern nog verbinden via de 'reguliere' videokaart (bij ons was dat een Tseng Labs et4000, ook een pareltje van een kaart).

I'76 is een (cult)classic. Deed me direct denken aan Quarantine en consoorten (alhoewel...in die tijd waren dergelijke PC games dun bezaaid). Spijtig genoeg nooit 'echt' veel gespeeld, buiten een demo (van de PC Gameplay ws). Was ook behoorlijk zwaar wat betreft systeemeisen en niet te vergeten: het was 1997-'98...je moest fysiek naar de winkel om je spelletjes en als mannetje van 17 jaar was het kiezen: A of B. In 1997 koos ik dan ook eerder games zoals Diablo, Carmaggedon, TA, NFS2, Redneck Rampage, GTA, Quake 2...

Yes!

I.G.I.-2: Covert Strike om precies te zijn.

Vernieuwend voor z'n tijd vond ik. Stealthy of guns blazin'. Singleplayer niet zo simpel omdat je niet op elk moment kon saven. Multiplayer was zalig. Ik meen mij te herinneren dat je door houten deuren kon schieten of plafonds/vloeren. Had ik nog niet eerder gezien in een game.

Snel gevonden, coole kerel.

Nooit gespeeld. Ken het enkel uit de PCgameplay.
Wie herinnert zich de speciale uitgave die ze elke zomer publiceerden met enkel en alleen walkthroughs? :love:

Project IGI stond daar ook ooit in.

Terug
Bovenaan