Groundhopping

Koning Boudewijnstadion
Den Dreef
Constant Vanden Stockstadion
Estadio Ramón Sánchez Pizjuán

Weinig stadions om echt te kunnen vergelijken, maar dat stadion van Sevilla vond ik echt geweldig. Het gevoel van een echte arena, heel dicht op het veld. Leuke beleving ook, al was het een kutmatch en zat er ene op 2 meter van mij elke 5 botten 'HOMBRE!' te vloeken.
 
Hier ook al heel wat stadions op de lijst staan, vooral binnen België en vooral in de laatste 20 jaar in 2e klasse (KVSK United, Lommel SK).

RAEC Mons had wel iets, het oude Bosuilstadion ook (het oude bezoekersvak stond je letterlijk in je eigen pis). Op T2 ook eens een thuiswedstrijd gevolgd in de mindere jaren, speciale beleving en unieke bouw van die tribune waar je eigenlijk al half rechtstaat ondanks dat je zit.

Qua buitenland: zowel Feyenoord als Ajax gedaan, maar dan is Ajax inderdaad een evenementenarena, waar Feyenoord toch echt wel uniek is, volgens mij op de helft van het oppervlak van de ArenA evenveel supporters bij elkaar proppen, beleving van elk vak boven tot onder. Dortmund/Bayern Munchen ook gedaan en daar hetzelfde verhaal eigenlijk als Feyenoord vs Ajax.
 
Voor de liefhebbers: zaterdagavond speelt Berchem Sport de streekderby tegen Lyra-Lierse in het legendarische Ludo Coeckstadion. Een avondje vol beleving en voetbaltradie gegarandeerd.
 
Oh was nog ene vergeten.

Het Maksimir stadion in Zagreb. Als je dat al een stadion kunt noemen. 4 tribunes bij elkaar gezet met een hoopje gras ertussen.

Geen dak dus 45 minuten in de gietende regen gestaan terwijl Lukaku er 2 inschoot om ons te kwalificeren voor het WK 2014. Gelukkig droog 2de helft. Absoluut bagger stadion maar worth it I suppose 😁
 
Voor de liefhebbers: zaterdagavond speelt Berchem Sport de streekderby tegen Lyra-Lierse in het legendarische Ludo Coeckstadion. Een avondje vol beleving en voetbaltradie gegarandeerd.
Just, daar ben ik ook al geweest! Zij het voor een zielloze Beker van Antwerpen match met maximaal 100 supporters :D
 
Wat vond ge ervan? :)
zo oud als iets, beperkt zicht door de pilaren als ge malchance hebt maar toch een geniaal stadium imo met oa de oude houten zitjes (natuurlijk wat biased :))

Zal een trieste dag zijn eens we naar Bramley Moore verhuizen.

De max.
Die oude versleten houten bankjes, allemaal lekker op elkaar gepakt.
Veel heen en weer gezang tussen de supporters van beide clubs.
Resultaat was voor ons toen wel minder als ik me goed herriner.

Ik hou van oude typische Engelse stadions gewoon.
 
Hier ook al heel wat stadions op de lijst staan, vooral binnen België en vooral in de laatste 20 jaar in 2e klasse (KVSK United, Lommel SK).

RAEC Mons had wel iets, het oude Bosuilstadion ook (het oude bezoekersvak stond je letterlijk in je eigen pis). Op T2 ook eens een thuiswedstrijd gevolgd in de mindere jaren, speciale beleving en unieke bouw van die tribune waar je eigenlijk al half rechtstaat ondanks dat je zit.

Qua buitenland: zowel Feyenoord als Ajax gedaan, maar dan is Ajax inderdaad een evenementenarena, waar Feyenoord toch echt wel uniek is, volgens mij op de helft van het oppervlak van de ArenA evenveel supporters bij elkaar proppen, beleving van elk vak boven tot onder. Dortmund/Bayern Munchen ook gedaan en daar hetzelfde verhaal eigenlijk als Feyenoord vs Ajax.
Awel, ik had het er een dikke week geleden toevallig nog met iemand over, RAEC Mons had inderdaad wel iets!
Zelf ook eens efkes denken

België:
't Lisp: altijd als thuissupporter, jaren een abo gehad en vooral op "Den Berg" toch geweldige momenten meegemaakt
Westerlo: was altijd de kortste verplaatsing en vooral toen de uitsupporters achter de goal zaten/stonden was dat wel leuk
Antwerp: (oude?) uittribune, letterlijk door de pis lopen naar uw plaats
KV Mechelen
Lokeren
Oostende
Racing Genk
Lommel
RAEC Mons
Virton
Heizel (bekerwinst '99)

Buitenland:
Liverpool (Anfield :love:)
Schalke 04 (oud stadion)
Aviva Stadium (Ierland, oefenmatch Liverpool - Celtic)
Bayern Munchen
Barcelona (enkel een tour, geen match)
PSV (verwarming in een voetbalstadion, wie verzint he)

Ook nog wel wat kleinere clubs bezocht in provinciale enal.

Qua beleving:
Ik snap wat @Wulf OSB dat het voor een eindeseizoensmatch kan tegenvallen, maar dat is zeker niet altijd zo op Anfield. En als supporter van Liverpool bekijk ik dat natuurlijk wat met een rode bril. Elke keer voelt het daar weer een beetje als thuiskomen en 3 jaar geleden had ik eindelijk eens tickets in de Kop.

Voor de rest, op Schalke (Parkstadion) was de sfeer geweldig, we gingen daar toen naartoe met Lierse supporters om Nico Van Kerckhoven te zien spelen.
In Bayern was de volledige beleving wel heel goed, zeer makkelijk te bereiken uit het centrum met het openbaar vervoer, supporters liepen door elkaar en zeer veel gebabbeld met zowel supporters van Bayern als de tegenpartij.
 
Laatst bewerkt:
Koningboudewijn stadion ook natuurlijk al de bekerfinales sinds 2001 met Club ( die tegen antwerp natuurlijk niet ) tijd dat ook naar de vlakte mag.

Anfield zou ik graag eens doen en de kuip of ARENA in nederland.
 
Koningboudewijn stadion ook natuurlijk al de bekerfinales sinds 2001 met Club ( die tegen antwerp natuurlijk niet ) tijd dat ook naar de vlakte mag.

Anfield zou ik graag eens doen en de kuip of ARENA in nederland.
Ik zou liever de Kuip doen dan. Ik heb wel wat sympathie voor Ajax, maar ik denk dat de rauwe supportersbeleving in de Kuip toch wel specialer is.
 
Ik zou liever de Kuip doen dan. Ik heb wel wat sympathie voor Ajax, maar ik denk dat de rauwe supportersbeleving in de Kuip toch wel specialer is.
Ja denk ik ook wel, ik moet wel opletten ik ga met een tiener van bijna 15 jaar wil wel oppassen voor geweld natuurlijk.
 
In België:

Racing Genk (iedere thuismatch natuurlijk)
Stayen
Sclessin
Charleroi
Kv Mechelen
Westerlo
Lierse
Antwerp
Beveren
Gent (Ghelamco)
Lokeren
Oostende
Zulte-Waregem
Jan Breydel
OHL
Anderlecht
De Heizel

Buitenland:

Camp Nou (Heel indrukwekkend, maar vanbinnen verouderd)
Celta de Vigo (met Genk Europees)
Lech Poznan (in Polen ook met Genk Europees. Heel indrukwekkend stadion met geweldige sfeer)
Anfield Road ( in de CL, mooi stadion, maar sfeer viel tegen)
Salzburg (CL-debuut van Haaland, pijnlijke avond)
Feyenoord (Wat een sfeer, misschien wel de beste die ik heb meegemaakt)
Frankfurt (in het uitvak van Barcelona)
Schalke (Prachtig stadion, topsfeer)
Dortmund (in het uitvak van Wolfsburg om De Bruyne aan te moedigen.)
 
In België:
- Brugge
- Kortrijk
- Oostende
- Anderlecht
- Heizel

Buitenland:
- Feyenoord (was nog als kind, weet ik niet zoveel meer van :( )
- Manchester United
- Wembley

En bezocht (zonder match):
- Camp Nou
- Amsterdam Arena

Old trafford is me precies meest bij gebleven, zeker "onder" de tribune is echt alles nog super ouderwets, moest je daar gedropt worden denk je dat je 40 jaar geleden zit ofzo, maar het heeft wel zijn charme.
 
In Belgie teveel op om op te sommen. Maar als we (KVK) nog in 2de klasse zaten dan vond ik de matchen tegen Zulte, KVM en Antwerp altijd meeste sfeer.

Buitenland
Lille
Lens

Wanneer ik nog in londen woonde:
Fulham (Had een abo)
Westham
Chelsea (veel CL met kaarten van vrienden)
Millwall
Crystal palace
Arsenal

Johannesburg FNB stadium, vond ik ook wel de moeite

Capetown stadion ook een rugby match gaan bekijken
 
Voor de Britse groundhoppers hier. Welk stadion is een aanrader om te doen? Craven Cottage, Selhurst Park, The Den, ...?
 
Voor de Britse groundhoppers hier. Welk stadion is een aanrader om te doen? Craven Cottage, Selhurst Park, The Den, ...?
Ik blijf Craven Cottage echt wel iets meer hebben dan die andere 2. Al zeker als je het wil combineren met een city trip.

Waar zou je verblijven?
 
Ja denk ik ook wel, ik moet wel opletten ik ga met een tiener van bijna 15 jaar wil wel oppassen voor geweld natuurlijk.
De hoeveelheid drugs bij Feyenoord is wel enorm. Dan is het bij Antwerp maar water & cola dat ze verkopen. Voor de wedstrijd ook continu hardstyle/hardcore door de boxen van begin tot eind, heel grauw en ruw allemaal. Zalig maar je moet het wel kunnen plaatsen.
 
De hoeveelheid drugs bij Feyenoord is wel enorm. Dan is het bij Antwerp maar water & cola dat ze verkopen. Voor de wedstrijd ook continu hardstyle/hardcore door de boxen van begin tot eind, heel grauw en ruw allemaal. Zalig maar je moet het wel kunnen plaatsen.
Ik weet dat zie veel filmpjes voorbij komen is daar vrij marginaal allemaal, ik moet ook bekijken of het voor mijn zoon haalbaar is heeft autisme ( niet fysiek ).
Brugge is hij al jaren gewoon maar altijd vrij rustige matchen gekozen. Fysiek zie je niks aan hem maar veel prikkels krijgt hij stress van.
 
Qua beleving:
Ik snap wat @Wulf OSB dat het voor een eindeseizoensmatch kan tegenvallen, maar dat is zeker niet altijd zo op Anfield. En als supporter van Liverpool bekijk ik dat natuurlijk wat met een rode bril. Elke keer voelt het daar weer een beetje als thuiskomen en 3 jaar geleden had ik eindelijk eens tickets in de Kop.
Vandaar dat ik het er ook bij vermelde omdat dat zeker meespeelde. Maar had van Anfield hogere verwachtingen toen.
 
Voor de Britse groundhoppers hier. Welk stadion is een aanrader om te doen? Craven Cottage, Selhurst Park, The Den, ...?
The (new) Den enkel indien je enorme diarree hebt :p
Maar bon ik ben biased natuurlijk als het daarover gaat.

Ik zou als je gewoon wil gaan zonder al te veel gedoe Craven Cottage en Vicarage Road (watford, dus net buiten/op de rand van londen) wel de aanraders zijn.
 
Terug
Bovenaan