Groep F (Portugal, Tsjechië, Georgië, Turkije)

Tsjechen hebben het wel aan zichzelf te danken. Slecht verdedigd bij de 2 tegengoals. Verder heeft Portugal toch niet veel meer laten zien de 2e helft.

Ik begrijp dat niet waarom er zo dikwijls een trui’tje wordt uitgetrokken als ge weet dat ge geel krijgt.

Soms kan het tactisch zijn natuurlijk maar nu in dit geval, why

Na Engeland en Frankrijk ook Portugal erg matig. En maar klagen op België, in ieder geval veel meer grote kansen dan het drietal hierboven.

Scheidsrechterlijke dwaling helpt Portugal aan de zege.

Niet dat de CZ'en het punt verdienden, maar dat was een overduidelijke fout en vrije trap voor CZ.

Dan valt die goal niet zes seconden later.

Een geweldig sterke ploeg, dus die rammen alles kapot dat niet hoog druk kan zetten.

Voordeel voor Bobby is dat Portugal ook boordevol passie en overgave zit. Die beginnen te stampen en te pitsen als het nodig is. En dat kan Bobby op zo een tornooi wel eens redden van zijn eigen onkunde.

Vandeweek zag ik aan het rode licht een bus die kindjes van het bijzonder onderwijs ging ophalen. Achteraan de bus was eentje naar buiten aan het kijken en terwijl met een denkbeeldig stuurtje aan het draaien. Die bus is uiteindelijk veilig op de bestemming geraakt en die jongen denkt dat hij daar voor heeft gezorgd. Iets soortgelijks zie ik mogelijk voor Bobby.
Even mezelf quoten.

Je zag weer dat er amper een idee achter de Portugezen zat op aanvallend vlak.

Ook lol @ analisten in de studio die denken dat Cancelo zijn positiespel in balbezit een bewuste keuze van Martinez is.

Ik begrijp dat niet waarom er zo dikwijls een trui’tje wordt uitgetrokken als ge weet dat ge geel krijgt.

Soms kan het tactisch zijn natuurlijk maar nu in dit geval, why
Om de aandacht weg te trekken van die andere Portugees, die al zwanger was van een EK bal en waarbij de goal toch werd afgekeurd...

Ook lol @ analisten in de studio die denken dat Cancelo zijn positiespel in balbezit een bewuste keuze van Martinez is.

Ze noemen het ook een "gouden wissel", ok de invaller scoort maar als je wil winnen breng je die gasten toch niet in minuut 90?

Ze noemen het ook een "gouden wissel", ok de invaller scoort maar als je wil winnen breng je die gasten toch niet in minuut 90?

Tuurlijk wel! Chaos creëren bij de tegenstander in de laatste minuten door ineens 3 nieuwe krachten in te brengen!

Ik klink misschien als een slechte verliezer maar ik vond dat een VAR ingreep bij die fout vlak voor de goal precies noodzakelijker was als voor die streling met de hand van Openda.

Voor de rest classic Bobby he... steriel spel met veel te weinig beweging en geen echt plan. Gewoon hopen op die ene flits. Deze keer werkt het, benieuwd naar de volgende matchen.

Die match gisteren toonde vooral aan dat je ook een portie geluk nodig hebt.
Beide goals voor Portugal kwamen er door dat de bal 1 of 2 keer afweek via een verdediger. De 2e goal dan ook nog eens na een foutieve beslissing van de scheidsrechter, ook dat is geluk.

M.a.w. exact het tegenovergestelde van wat de rode duivels meegemaakt hebben tegen Slovakije - die hadden het geluk in de verste verte niet aan hun zijde. Ok, de Tsjechen verdienden geen punt, maar laat ons eerlijk zijn: de Slovaken hebben de overwinning tegen ons ook niet verdiend.

Ik ben wel wat teleurgesteld in Portugal. Je zou idd bijna durven zeggen dat dit de hand van Bobby is, want het doet me hard denken aan de speelstijl van België destijds.

Terug
Bovenaan