[Groep F] Nederland, Japan, Zweden, Tunesië

Hij is toch maar mooi topschutter aller tijde bij Oranje!

Straf toch eigenlijk met al die iconen als Van Basten, Van Nistelrooy, Bergkamp, Van Persie, Kluivert, Gullit, Rensenbrink, Cruijf, Robben, ...

Maar hij zal toch niet lang herinnerd worden, daarvoor heeft hij het team op eindrondes toch nooit genoeg op sleeptouw kunnen nemen. Speelde natuurlijk ook niet in de sterkste Nederlandse elftallen, wat misschien ook verklaart dat hij aan meer goals gekomen is, want de elftallen in het verleden hadden ongetwijfeld een veel breder scorend vermogen en meer concurrentie.

Hij is toch maar mooi topschutter aller tijde bij Oranje!

Straf toch eigenlijk met al die iconen als
Van Basten, Van Nistelrooy, Bergkamp, Van Persie, Kluivert, Gullit, Rensenbrink, Cruijf, Robben, ...

Maar hij zal toch niet lang herinnerd worden, daarvoor heeft hij het team op eindrondes toch nooit genoeg op sleeptouw kunnen nemen. Speelde natuurlijk ook niet in de sterkste Nederlandse elftallen, wat misschien ook verklaart dat hij aan meer goals gekomen is, want de elftallen in het verleden hadden ongetwijfeld een veel breder scorend vermogen en meer concurrentie.
Er zijn ook wel massa's veel extra matchen itt vroeger...

Maar je het nog altijd doen natuurlijk.

Er zijn ook wel massa's veel extra matchen itt vroeger...

Maar je het nog altijd doen natuurlijk.
Ja, klopt zeker. Er zijn zeker een aantal verklaringen voor.

Cruijff scoorde dan 'maar' 33 keer, maar deed dat dan ook in amper 48 wedstrijden. Wat een heel straf gemiddelde is.
Spelers als Van Nistelrooy, Hunterlaar, Van Persie, ... hadden daar al minder last van natuurlijk.

Als je op percentage wedstrijden/doelpunten gaat kijken, dan is hij niet de beste. Dan doen bv. Cruijf en Huntelaar het beter. Spelers als Van Nistelrooy, Van Persie, Kluivert, ... doen het dan (ongeveer) even goed, rond de 50%

Als je kijkt naar zijn doelpunten op WK en EK eindrondes, dan staat hij blijkbaar maar nipt in de top 10.

Is toch nooit echt een grote speler geweest? Is op internationaal niveau geflopt, bij Lyon terug wat deftig maar dat is hetzelfde niveau als PSV.

Ja, af en toe gebeurd het wel op een WK hé.

In '98 toen we in de groep zaten met Nederland, Mexico en Zuid-Korea werd de coach van Zuid-Korea ook afgedankt. Toen de Belgen in de laatste match tegen Zuid-Korea moesten, zat er iemand anders op de bank.

En in één van de vorige 2-3 WK's is het nog wel eens gebeurd, als ik me niet vergis. Volgens mij met een Afrikaans land, maar ben niet meer zeker.

Ja, af en toe gebeurd het wel op een WK hé.

In '98 toen we in de groep zaten met Nederland, Mexico en Zuid-Korea werd de coach van Zuid-Korea ook afgedankt. Toen de Belgen in de laatste match tegen Zuid-Korea moesten, zat er iemand anders op de bank.

En in één van de vorige 2-3 WK's is het nog wel eens gebeurd, als ik me niet vergis. Volgens mij met een Afrikaans land, maar ben niet meer zeker.
In 1998 ook met Tunesie

Haha, hoe vaak is dat al gebeurd?
Ivoorkust heeft zo eens hun coach ontslagen omdat ze dachten dat ze uit de groepsfase lagen van de Afrika Cup. (maar 3 punten en slecht doelpuntensaldo door 4-0 te verliezen van Equatoriaal Guinea).

Via beste derdes systeem toch door andere gunstige uitslagen de groepsfase overleefd (als slechtste beste derde) en hebben uiteindelijk het hele toernooi gewonnen. Dat was in 2023.

ik blijf het wel belachelijk vinden om uw trainer op zo'n moment buiten te gooien. da's zoals uw trainer buiten gooien na 4 wedstrijden in de playoffs. je gaat het op dat moment niet meer omgooien, imo.

in dit geval heeft Tunesië ook gewoon geen kwaliteit he, die gaan echt niet meer dan 3 matchen spelen. die hebben nu tegen (in theorie) de zwakste tegenstander uit de groep gespeeld, gaan die de vervanger ook buiten gooien als ze wéér zo zwaar verliezen tegen Japan?

Tunesië is gewoon niet het Tunesië van 5 a 10 jaar geleden meer, maar als je deze groep hebt in de kwalificatiecampagne dan is er niemand om u te testen.

s42j5e7.png

Je hebt inderdaad 0 tegendoelpunten in de kwalificatie. Maar tegen wie... Namibië, Liberië, Malawi, Equatoriaal Guinea en Sao Tome en Principe. Ze hebben heel veel geluk gehad met de loting want Equatoriaal Guinea haalde net pot 2 (als slechtste ploeg uit pot 2), maar ook de andere ploegen waren eigenlijk de zwakste uit hun pot (qua fifa wereldranking). En Equatoriaal Guinea was ook niet op de afspraak, ze eindigen maar vijfde als een pot 2 team.

Ik vrees dat ze ook ons een beetje zand in de ogen hebben gestrooid doordat wij er 5-0 tegen winnen. Ik denk wel dat Tunesië beter kan dan wat ze nu laten zien, maar het is niet het Tunesië van het WK 2018 en 2022. En zelfs toen was het niet goed genoeg om door te stoten (dat hebben ze nog nooit gedaan). En met Khazri hadden ze toen wel een degelijke spits die wel zijn doelpuntjes maakte wat ze nu niet echt meer hebben.

Verder zijn de andere drie ploegen in hun groep nu wel degelijk. Zweden met 2 wereldklasse spitsen in Gyokeres en Isak, Nederland en Japan wat ook altijd een goed team is (misschien wel het beste Japan ooit maar missen wat sleutelspelers door blessures).

Laatst bewerkt:
Duzzz , De bekende 18 miljoen bondscoaches eisen Summerville in de basis, maar Koeman die doodleuk begint met Brobbey!

Je moet stalen ballen hebben voor dat.

Terug
Bovenaan