Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Ik snap dat nog als ze nog zouden toegeven dat het op niks trok, maar IEDERE match is het van hetzelfde verhaal. Alles was ok, we hebben hard ons best gedaan blablabla, je zou als supporter voor minder kwaad worden. Misschien helpt zo een fluit concert dan wel eens want onze reporters die met de coach kunnen praten gaan er toch amper tegen in.
Ik denk dat daar toch niet veel mee bereikt wordt (op korte termijn nu). Denk alleen dat de beslissing van KDB en Lukaku om te stoppen bij de RD hiermee versneld wordt eerlijk gezegd.

Het kan alleen helpen om Tedesco sneller aan de deur te zetten. Als we in de 2e ronde uitgeschakeld worden + fans morren, dan kan dat de bond misschien toch eens terugkomen op het idee om hem tot het WK aan te houden. Al zou ik daar ook niet teveel op hopen. Kans lijkt me nog altijd groter dat hij zélf opstapt na dit EK.

Lukaku werd toch niet uitgefloten? Was wellicht net tégen de wissel dat ze floten. "Speel even met 2 spitsen", zoiets.
Misschien des te gevaarlijker om het te doen als supporter, want de speler kan het ook persoonlijk pakken natuurlijk (omdat hij ook niet bepaald zijn beste wedstrijd speelde). Maar ik denk dat er ook vooral op de wissel gefloten werd idd..

De jaren '00 hebben gebeld, ze willen u ingesteldheid terug.

Ffs man, dat jij weigert in te zien dat wij intrinsiek beter zijn dan die 3 ploegen en dat het verschil puur aan de tactiek en de mentaliteit van de coach (en spelers die daar in meegaan) ligt gaat er bij mij niet in.

Wat we gisteren zagen van zowel de coach als KDB was een kind dat doorheen het jaar 80% haalt en dan met een eindrapport van 51% boos is dat het geen snoepje krijgt want "ik ben wel geslaagd he!". Niet meer, niet minder.

Ja we zijn gekwalificeerd, ja we mogen daar blij om zijn, maar eender welke speler en coach zou ook eens voor de spiegel mogen gaan staan en kijken naar wat er beter kan. Je hebt net tegen 3 "kleine" teams gespeeld, nu is het tegen de grote jongens. Met die mentaliteit van gisteren kan je beter vandaag nog u vlieger naar huis boeken want je gaat op u kloten krijgen dat het geen naam heeft.
Gewoon negeren, als je die moet geloven zitten we met Estland als gelijke. Als je niet begrijpt hoe ver verwijderd een nummer 3 is van 46/48, dan ben je van het padje. Als je niet kan inzien hoe slecht het Oekraine van gisteren was, dan begrijp je er ook geen pepernoot van. Onze spelers zijn véél beter. De slotsom laat echter te wensen over bij ons.

Slechte coach enzovoort enzovoort. Goed, de match tegen Slowakije was het dieptepunt al voor mij persoonlijk. Maar het uitfluiten vond ik erover... Net als het naar binnen gaan van de spelers. Dat laatste heeft het momentum nu wel volledig weggevaagd, als dat er zelfs kon zijn nog. Ik zie het niet gebeuren dat deze groep opstaat na zo een ervaring. Ik was persoonlijk wel naar de fans gegaan om hen een hart onder de riem te steken en hopelijk daar wat uit terug te krijgen.

En de coach is gewoon oliedom. Slechte opstellingen, slechte wissels, totaal geen tactische flexibiliteit. Afschuwelijke people manager ook duidelijk. Iedere half competente coach had hier Oekraine laten oprollen. Minstens wissel je niet terug naar een ploeg en tactiek die er geen kloten van kon.

Een goed begin maar foute conclusie, 'je gaat mensen toch geen uren laten rijden om dan geen inzet te tonen'
Bon, de spelersgroep kiest dus resoluut voor de aanval op de fans en analysten, ipv eens te proberen begrijpen waar die kritiek vandaan komt. Misschien kan dat werken als een soort "wij tegen de wereld" strategie, maar dat doe je normaalgezien met de fans, en niet tegen hen.

Als dat hun manier is om de relatie met de fans proberen te herstellen, dan is die tactiek ongeveer even sterk als hun tactiek tegen Oekraïne. Zo verplichten ze zichzelf eigenlijk om een dijk van een match neer te zetten tegen Frankrijk, want anders wordt de reactie vanuit het thuisland pas écht vernietigend.

We hebben lang niet meer de kwaliteit (en ervaring) die we in 2018 hadden. Maar er is nog wel kwaliteit, en ook objectieve waarnemers gaan zeggen dat de Duivels op papier de beste ploeg van deze groep zou moeten zijn. Het is toch niet denigrerend om te zeggen dat we deze groep hadden moeten winnen? Niemand gaat beweren dat we 3 matchen met 4-0 of 5-0 hadden moeten winnen.

Overdreven kruiperig? Het is toch logisch dat we onszelf een zeer kleine kans geven tegen Frankrijk. Je geeft zelf aan dat we veel minder kwaliteit hebben. Is er kwaliteitsverlies bij de Fransen tov 2018? Lijkt me niet. Ze hebben bijzonder veel individuele kwaliteiten en de Fransen kunnen gerust een versnelling hoger gaan schakelen.

We moeten hopen dat de Fransen ons gaan onderschatten en/of te arrogant zijn. Niets is onmogelijk uiteraard. Ze gingen op het vorige EK ook de boot in tegen Zwitserland.
Vooral : het is niet super zwaar om een verlies tegen Frankrijk te vermijden. Maar het is loodzwaar om er tegen te winnen.

En deze keer is Pogba er niet bij om 6 dansjes te doen om de boel te jynxen.

Frankrijk heeft los de beste kern maar vooral : ze hebben exact wat ons problemen geeft. Fysiek sterke en kordate CBs. Waanzinnig snelle flanken, de beste LB van de wereld. Een extreem stug middenveld met waanzinnige motoren onder de kap én ijzersterke passing. En een van de allerbeste spelers vanvoor. Tussen al dat geweld lopen dan nog Girouds en Griezmans die extreem slim en consistent spelen.

En ze zijn niet te beroerd om een match traag en moeilijk te maken. Dat is een spelletje waar zij aan het langste eind kunnen trekken 8/10 keer en dat weten ze. En zelfs al staan ze achter, het is een van de weinige ploegen die dan met geloofwaardigheid kan omschakelen. Ze kunnen dan druk zetten en individueel het verschil maken, maar ze kunnen ook gewoon ballen pompen en de luchtmacht naar voor schuiven.

Dus ook al spelen ze ruk, ze zijn levensgevaarlijk in de knockout fase. Wout Faes gaat sterretjes zien. Mbappe zal een cadeautje met meer dankbaarheid aanpakken dan de schooiers die we tot nu toe zijn tegengekomen.

Bon, de spelersgroep kiest dus resoluut voor de aanval op de fans en analysten, ipv eens te proberen begrijpen waar die kritiek vandaan komt. Misschien kan dat werken als een soort "wij tegen de wereld" strategie, maar dat doe je normaalgezien met de fans, en niet tegen hen.

Als dat hun manier is om de relatie met de fans proberen te herstellen, dan is die tactiek ongeveer even sterk als hun tactiek tegen Oekraïne. Zo verplichten ze zichzelf eigenlijk om een dijk van een match neer te zetten tegen Frankrijk, want anders wordt de reactie vanuit het thuisland pas écht vernietigend.
Ah ja , de dinsdag zijn die op vakantie en we horen maar weer iets van de Rode Duivels tegen dat de Nations League begint.

Ik vind dat er te veel geselecteerd wordt op basis van de status en de competitie of club waar een speler actief is. Een bankzitter of langdurig geblesseerde bij pakweg Bayern of Liverpool heeft meer kans om opgeroepen te worden dan iemand die week na week de pannen van het dak speelt bij Brugge, Genk of Union en ook Europese ervaring heeft.

Ik denk dat er beter geselecteerd wordt zodat we een vrij homogene ploeg krijgen met spelers die elkaar's spel kennen en die er hun kop voor leggen. Met een troep (pseudo-) vedetten kom je er niet.

En ik vind KDB echt een hautaine kwal geworden.

Die grote mond tegen de fans blijft gewoon doorgaan.

Dat ze het maar bewijzen nu tegen Frankrijk e, dat het niet zo erg was om 2e te eindigen. Kansloos onderuit gaan, is dus in ieder geval niet acceptabel en dan heb je schromelijk gefaald dit EK.

Een goed begin maar foute conclusie, 'je gaat mensen toch geen uren laten rijden om dan geen inzet te tonen'

We verwachten meer van de fans. Ze moeten ons echt steunen.​

Thomas Meunier

Wij verwachten meer van de spelers. Ze moeten verdorie inzet/winners mentaliteit tonen! Belachelijk..

Laatst bewerkt:
Inzet was het probleem helemaal niet. Wel de tactiek/ingesteldheid om voor een punt te spelen. Op zich vond ik niet dat je van iemand kan zeggen dat ze er niet volledig voor gingen qua inzet (wel qua aanvalsdrang natuurlijk).

Het is echt een door de coach (vermoed ik) gedreven instelling dat enkel de kwalificatie telde. Normaal klopt dit ook, maar niet als je nu naar de verschillende tabelhelften kijkt. 1e was ZOVEEL beter dan 2e, dat die instelling door vele fans niet begrepen wordt.

En de fans steunden de Belgen wel volledig doorheen de match (geregeld gezangen gehoord), maar het slot me de corners was de druppel bij velen (incl. mezelf). Het aanvaarden van een wellicht snelle uitschakeling in het vervolg en een quasi onmogelijk pad naar de finale...

De Bruyne die het ook weer alleen over minuut 94 heeft om het int belachelijke te trekken maar over Mangala ipv Tielemans geen woord.

We gaan een speler naar de persconferentie laten gaan die nog geen minuut gespeeld heeft, om de grimmige sfeer te ontmantelen tussen spelers en supporters 🙈

Ik vind dat er te veel geselecteerd wordt op basis van de status en de competitie of club waar een speler actief is. Een bankzitter of langdurig geblesseerde bij pakweg Bayern of Liverpool heeft meer kans om opgeroepen te worden dan iemand die week na week de pannen van het dak speelt bij Brugge, Genk of Union en ook Europese ervaring heeft.

Ik denk dat er beter geselecteerd wordt zodat we een vrij homogene ploeg krijgen met spelers die elkaar's spel kennen en die er hun kop voor leggen. Met een troep (pseudo-) vedetten kom je er niet.

En ik vind KDB echt een hautaine kwal geworden.
Wie van ons zit er op de bank bij Liverpool of Bayern? :unsure:

Denk niet dat dat het probleem is hoor. Over bepaalde namen kan je altijd discussiëren binnen een selectie, maar dat zal altijd zo zijn. De 11 die gisteren op het veld stonden hebben meer dan genoeg speelminuten gemaakt bij hun club dit jaar, ook al waren ze niet allemaal onbetwistbare basisspeler. De algemene kwaliteit, het idee, het vertrouwen, de teamgeest, ... dat schat ik toch hoger in.

Het is altijd een afweging tussen ervaring, kwaliteit, vorm, ... Je moet nu eenmaal ook een geheel proberen smeden. Als je louter en alleen kijkt naar basisplaatsen of topvorm, dan kan je voor een land als België na iedere transferperiode je ploeg gaan veranderen.

Iemand die het laatste half jaar plots top was, kan je er ineens bijhalen ja. Of een ancien die het laatste jaar op de bank beland is, kan je thuislaten natuurlijk. Maar je moet daarin ook niet overdrijven en een afweging maken.

Maar zoals gezegd, er zal altijd discussie zijn (waarom nu pas De Cuyper een eerste keer oproepen, waarom geen Vanaken, waarom wél een Vermeeren die het laatste half jaar amper speelde, ...)

Ik had trouwens wel eens willen zien wanneer Lukaku of Vertonghen kapitein waren geweest in deze situatie. Denk dat er wel wat meer respect was geweest naar de fans toe.

Wie van ons zit er op de bank bij Liverpool of Bayern? :unsure:

Denk niet dat dat het probleem is hoor. Over bepaalde namen kan je altijd discussiëren binnen een selectie, maar dat zal altijd zo zijn. De 11 die gisteren op het veld stonden hebben meer dan genoeg speelminuten gemaakt bij hun club dit jaar, ook al waren ze niet allemaal onbetwistbare basisspeler. De algemene kwaliteit, het idee, het vertrouwen, de teamgeest, ... dat schat ik toch hoger in.

Het is altijd een afweging tussen ervaring, kwaliteit, vorm, ... Je moet nu eenmaal ook een geheel proberen smeden. Als je louter en alleen kijkt naar basisplaatsen of topvorm, dan kan je voor een land als België na iedere transferperiode je ploeg gaan veranderen.

Iemand die het laatste half jaar plots top was, kan je er ineens bijhalen ja. Of een ancien die het laatste jaar op de bank beland is, kan je thuislaten natuurlijk. Maar je moet daarin ook niet overdrijven en een afweging maken.

Maar zoals gezegd, er zal altijd discussie zijn (waarom nu pas De Cuyper een eerste keer oproepen, waarom geen Vanaken, waarom wél een Vermeeren die het laatste half jaar amper speelde, ...)
Niemand uiteraard, was bij wijze van spreken. Ik vind gewoon dat het grote deel daar ego's en vedetten zijn. Als je al met een keeper zit die de nationale ploeg gewoon in de steek laat, dat zou ik een Buffon of Casillas nooit zien doen hebben.

30 euro

prijzen-kaarten-ek-2024-voetbal-duitsland-1024x558.jpg

Het Duitse wanbeleid op energie heeft hun veel meer gekost. Ik neem aan dat ze dus buiten het stadion constant fluiten en boe roepen?
Aha, merci. Fan First valt heel goed mee.

Ik snap niet goed dat er gezegd wordt dat er aan inzet geen gebrek was. Hoe zien jullie dat dan? Ik heb toch vooral spelers gezien die slecht liepen, zich inhielden, niet vol voor de bal streden en vochten, zich niet druk maakten (behalve dan om volk mee te krijgen om tijd te rekken aan de cornervlag), en behalve een fluitconcert zich weinig aan het hart lieten komen.

Ik denk effectief dat als deze ploeg zich inzet om te winnen, we gewoon los winnen. Zelfs met deze 11.

Ik had trouwens wel eens willen zien wanneer Lukaku of Vertonghen kapitein waren geweest in deze situatie. Denk dat er wel wat meer respect was geweest naar de fans toe.

Van nature worden Neerpede spelers (Lukaku, Tielamans, Doku) gedrild om te winnen en niets minder. Ik denk dat zij na deze wedstrijd behoorlijk gefrustreerd achter gebleven zijn en niet in staat waren een interview te geven zoals de tsjeevers hogerop hadden gewild.

We hebben enkele leuke spelers op de bank die goed in vorm zijn en iets fris in de ploeg zouden brengen, met name Openda, De Ketelaere en Decuyper. En die worden niet gebruikt ten koste van Carrasco, Mangala, Trossard, etc die keer op keer teleurstellen en keer op keer weer een nieuwe kans krijgen. Vooral dat is teleurstellend. Als ge dan zo'n prestatie neerzet dan moogt ge wel de volle laag krijgen. Dat fluitconcert was niet gericht op Lukaku of Debruyne individueel, ook niet naar dat tijd gerek op die laatste corner, en we verwachten ook helemaal niet altijd frivool aanvallend voetbal. Wel naar een hele match waarin je totaal geen intentie toonde om te winnen, tot het belachelijke toe in sommige fases, en naar Tedesco die gewoon een dikke brolcoach is, op tactisch vlak, communicatief, qua spelersselecties, wissels, alles is gewoon brol.
Als het plan was om risicoloos op de 0-0 te spelen dan is dat plan enkel en alleen maar gelukt omdat Oekraïne niet kon afwerken, kansen hadden ze genoeg. Die kans van Sudakov op het einde waar de Oekraïners heel het veld konden oversteken en die van ons er maar wat naast sloffen, die corner waar we helemaal naar achter passen, Theate met zijn sprint van de oekraiense backlijn helemaal naar achter,... ondanks al dat risicoloos gedoe hadden we makkelijk een goal kunnen slikken. Nee, de prestatie van gisteren sloeg helemaal nergens op. Ik snap volkomen dat je dat gelijkspel wil halen en dat er schrik is om een goal te slikken want dan lig je eruit. Maar als je op een resultaat wil spelen, zorg dan dat de organisatie er staat en dat je stevig verdedigt. Bij die kans van Sudakov bv werd er gewoon niet verdedigd.

Terug
Bovenaan