Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Dit is idd een feit..

Iedereen die hier zegt dat de supporters niet mogen fluiten.. Sorry, supporters staan achter de ploeg maar die verwachten dan wel ook dat ge alles doet om te winnen. Als dat helemaal niet het geval is en ze er met hun klak naar smijten mogen de supporters duidelijk maken wat ze er van vinden.
Het trok op niks..

Dat klopt wel een beetje, maar ik zou het zelf nooit doen. Een echte supporter blijft achter zijn team staan. Niet alleen wanneer het TOP is. Vergeet niet dat die mannen ons al veel onvergetelijke momenten hebben bezorgd. Is het niet gewoon zo dat onze fans de laatste jaren enorm verwend zijn geweest qua resultaten en voetbal, maar nu beseffen dat deze Rode Duivels in een overgangsfase zitten en weten dat die tijd voorbij is?

Meunier man kijk in eigen boezem. Fans rijden uren om inzet te zien. Mes tussen de tanden. Als je er keihard voor knokt en dan nog met de billen bloot zou gaan dan stond men op de banken te klappen. Maar uren rijden voor deze slappe hap … neen.

Dat klopt wel een beetje, maar ik zou het zelf nooit doen. Een echte supporter blijft achter zijn team staan. Niet alleen wanneer het TOP is. Vergeet niet dat die mannen ons al veel onvergetelijke momenten hebben bezorgd. Is het niet gewoon zo dat onze fans de laatste jaren enorm verwend zijn geweest qua resultaten en voetbal, maar nu beseffen dat deze Rode Duivels in een overgangsfase zitten en weten dat die tijd voorbij is?
Ik denk dat het voor veel supporters vooral uitmaakt hoe er verloren of gelijk gespeeld wordt. Als de ploeg alles geeft en op een sterkere tegenstander botst, dan gaat er niemand ze uitjouwen. Spelen ze onverschillig en als angsthazen tegen een minder goede ploeg, dan is het zeker niet onterecht om ze uit te jouwen. De ploeg moet de steun van de tegenstanders verdienen imo.

Heeft daar niks mee te maken. Wij willen vechtlust zien, wij willen strijd zien, wij willen geen laffe beunhazen op het veld zien.

Toch niet zo moeilijk om te begrijpen. Nee, ons wat gaan wegzetten als verwende kindjes die hun zin niet krijgen, chapeau.

Wie haalt het nu in zijn hoofd om als volwassenen naar een voetbal match te gaan kijken en stiekem een laser mee te smokkelen om dan de tegenpartij in de ogen te schijnen en zo proberen het spel te beïnvloeden. Je kan daarmee ook nog eens de ogen van die spelers beschadigen.

Van mijn part mogen ze dat heel zwaar bestraffen.

Dat je Lukaku niet moet lopen uitfluiten wanneer die gewisseld wordt, daar kan ik 100% mee akkoord gaan. Individuele spelers gaan uitfluiten vind ik een stapje te ver.

Maar een 'algemeen fluitconcert' op het einde van een wedstrijd (of zelfs tijdens) valt toch echt vrij frequent voor? Dat zie je bij Beerschot tot Real Madrid. Dat is een van de enige manieren waarop fans (hoorbaar voor de spelers) hun ongenoegen kunnen uiten over de manier waarop een team speelt of presteert, en ik vind persoonlijk dat je dat recht hebt als fan. Het is note bene dankzij voetbalfans dat die gozers riant betaald worden om een bal in het rond te stampen. Zonder fans zouden ze slagers en accountants zijn.

Als je dan uren moet rijden om zo'n slappevodprestatie te zien, dan mag je dat uiten vind ik. Ik heb fans van de Rode Duivels nog nooit zo massaal horen fluiten na een keihard bevochten verliespartij hoor. Dat was nu omdat het niet om aan te zien was. Dat je dan als speler weigert om zelfs nog maar tot daar te gaan voor die supporters die uren hebben gereden vind ik eigenlijk echt flauw. Die reacties nu ook.

Met dat gezegd zijnde: ik vind wel dat het daarbij moet blijven. Volgende wedstrijd gewoon weer met z'n allen juichen en de ploeg voortstuwen. Van aanhoudende negativiteit tussen supporters en spelers wordt niemand gelukkig.

Je kunt ook achter je team blijven staan en je ongenoegen laten blijken. Er gaat nooit iets veranderen wanneer je alleen maar blijft klappen he. En dan heb ik het niet over harde kernen die te veel macht hebben, maar gisteren hadden de supporters overschot van gelijk.

Ze mogen allemaal blij zijn dat ze in een groot stadion spelen voor +40K personen.
In provinciale hoor je exàct wat er over je gezegd wordt en door wie... er zouden er ogen getrokken hebben gisteren 😅

Met dat gezegd zijnde: ik vind wel dat het daarbij moet blijven. Volgende wedstrijd gewoon weer met z'n allen juichen en de ploeg voortstuwen. Van aanhoudende negativiteit tussen supporters en spelers wordt niemand gelukkig.
Dat natuurlijk ook! Gisteren en vandaag neuten en zagen, vanaf morgen focus op Frankrijk en hopen op de winst! Of op zijn minst op een prestatie waar je fier op kan zijn, zowel als speler als als supporter.

Ik heb de RD vor mijn TV de huid vol gescholden, en ik zou zeker gefloten hebben na die wanprestatie. Maar ik ga er alles aan doen om in Dusseldorf te raken en daar kei hard te supporteren.

Ik vind het niet erg om een match te verliezen of gelijk te spelen maar ik wil wel passie en inzet zien, bij een nationale ploeg is dat belangrijker dan eender wat. de Schotten gaan gewoon trots zijn op hun ploeg, kansloos uitgeschakeld maar die hebben wel ALLES gegeven.

En nog veel meer ben ik boos op die idioot van een coach die eerst een slechte selectie maakt IMO, dan een reeks talenten niet gebruikt ( De Cuyper en CDK bvb) en gewoon veel te verdedigend speelt. Tedesco begon zo geweldig met die referentiematch tegen Duitsland, volle gas er voor gaan. Wat blijft daar van over?

Ik zie dat fluitconcert nu wel averechts werken voor de match FR tegen BE. Had ze meer kans gegeven zonder de negativiteit die er nu is onstaan.

Het ergst van al is dat mijn vrouw mij voor idioot uitmaakt omdat ik in plaats van te slapen op ben gebleven om de match vannacht te kijken terwijl we om 6u eruit moesten voor een 12 uur durende autorit door hobbelig terrein in de jungle van Sulawesi. Wedstrijd was hier van 12 tot 2u s nachts. En om haar niet wakker te maken ben ik in de badkamer van onze kamer op de grond op een kussen gaan zitten om dan deze snertvertoning te zien. Dus ze had weer maar eens gelijk.

Weet ge, ik denk dat die Kuifje shirts ons aan het nekken zijn. We spelen niet goed in de kleuren van TinTin.

Hopelijk in het rood tegen Frankrijk. Ik zou denken van wel (Frankrijk op papier 'thuis', dus in het donkerblauw).

Ik zie dat fluitconcert nu wel averechts werken voor de match FR tegen BE. Had ze meer kans gegeven zonder de negativiteit die er nu is onstaan.
Mss is het net goed zodat ze eens een match met inzet spelen. Ik heb eigl meer en meer begrip voor het fluitconcert. 4 op 9 in zo een groep is een schande. Dat je hier niet voor de winst ging en zo in de makkelijkere tabelhelft geraakt is onbegrijpelijk. Het luidste fluitconcert is echter voor de staf en trainer.

Meunier man kijk in eigen boezem. Fans rijden uren om inzet te zien. Mes tussen de tanden. Als je er keihard voor knokt en dan nog met de billen bloot zou gaan dan stond men op de banken te klappen. Maar uren rijden voor deze slappe hap … neen.
'Geen inzet' vind ik toch niet correct. 'Geen lef/durf' zou ik eerder zeggen. Dat zijn voor mij toch twee verschillende zaken.

Heb het hier al gezegd: géén fan van fluitconcerten. Heb eigenlijk dezelfde mening als Gilles De Coster in MidMid: fluit je ploeg niet uit, maar als ploeg zijnde ga altijd je supporters nederig groeten en hang niet de geslagen hond uit.

En aanvullend wat Hein zei: communicatie. Supporters hebben nu geen nood aan goednieuws-show of calimero-gedrag. Je gaat nu veel meer bijval krijgen als je als ploeg kritisch genoeg bent voor jezelf, maar de eerste reacties van KDB, Meunier, ... doen dat helaas niet. Je kan ook zeggen: "We halen niet het beste niveau, we hadden er ook meer van verwacht. Maar goed, we zijn toch geplaatst, we gaan nu ons vel duur verkopen tegen Frankrijk".

Laatst bewerkt:
'Geen inzet' vind ik toch niet correct. 'Geen lef/durf' zou ik eerder zeggen. Dat zijn voor mij toch twee verschillende zaken.

Heb het hier al gezegd: géén fan van fluitconcerten. Heb eigenlijk dezelfde mening als Gilles De Coster in MidMid: fluit je ploeg niet uit, maar als ploeg zijnde ga altijd je supporters nederig groeten en hang niet de geslagen hond uit.

En aanvullend wat Hein zei: communicatie. Supporters hebben nu geen nood aan goednieuws-show of calimero-gedrag. Je gaat nu veel meer bijval krijgen als je als ploeg kritisch genoeg bent voor jezelf, maar de eerste reacties van KDB, Meunier, ... doen dat helaas niet. Je kan ook zeggen: "We halen niet het beste niveau, we hadden er ook meer van verwacht. Maar goed, we zijn toch geplaatst, we gaan nu ons vel duur verkopen tegen Frankrijk".

Ik snap dat nog als ze nog zouden toegeven dat het op niks trok, maar IEDERE match is het van hetzelfde verhaal. Alles was ok, we hebben hard ons best gedaan blablabla, je zou als supporter voor minder kwaad worden. Misschien helpt zo een fluit concert dan wel eens want onze reporters die met de coach kunnen praten gaan er toch amper tegen in.

Heeft daar niks mee te maken. Wij willen vechtlust zien, wij willen strijd zien, wij willen geen laffe beunhazen op het veld zien.

Toch niet zo moeilijk om te begrijpen. Nee, ons wat gaan wegzetten als verwende kindjes die hun zin niet krijgen, chapeau.

Goh ik snap dat ge een eigen keuze maakt om zo veel geld neer te tellen om naar die matchen te gaan zien. En nee ze hebben ni goed gespeeld, maar ik zou als ik bijvoorbeeld Casteels was niet kunnen lachen met zo'n fluitconcert, die gast heeft ons samen met Castagne en zelfs Faes in het tornooi gehouden.

Volgens mij komt het er nu op aan om het tussen de spelers en supporters wat te zalven en met een veel betere prestatie af te komen tegen de Fransen. Dat we het kunnen hebben we al bewezen tegen Duitsland en Engeland.

Lukaku werd toch niet uitgefloten? Was wellicht net tégen de wissel dat ze floten. "Speel even met 2 spitsen", zoiets.

Waanzinnig interview met Meunier, toont aan dat ze nog steeds niet begrijpen waarom de fans kwaad waren... Zucht.

Weet ge, ik denk dat die Kuifje shirts ons aan het nekken zijn. We spelen niet goed in de kleuren van TinTin.

Hopelijk in het rood tegen Frankrijk. Ik zou denken van wel (Frankrijk op papier 'thuis', dus in het donkerblauw).
Speelden we tegen Slovakije niet gewoon in het rood (enfin, bordeaux)? :frown: Maar ik snap de misser, meer nog dat rood/blauw spelen we vooral in het zweet. Moesten ze het daar nu nog op steken dat zou ik nog snappen. Gisteren tegen de 30° en daar sta je na 1 sprintje je dan met een natte dwijl die nog 43 minuten aan u lijf plakt. Ik kan begrijpen dat De Bruyne zo gepikeerd was na de match :unsure:

Terug
Bovenaan