Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Inderdaad.

Ik mag hopen dat dat soort domme onwetende supporters ver wegblijven de volgende keer.
Zuipen kun je ook thuis doen.

Laten we hopen dat het negatieve sfeertje van successupporters niet nog verder negatieve impact heeft op de RD.

KDB overschot aan gelijk. Het gaat om kwalificeren. Nergens anders om.
Als iedereen speelt gelijk de Rode Duivels kijkt er niemand meer.
Erna de match gezien van Georgië vs Portugal. Georgië speelt om te winnen. Dat wil ik zien.
Kevin De Bruyne met z'n uitspraken: als we aanvallen en een goal tegen krijgen wat zou je dan zeggen?
Das gewoon een loser mentaliteit.
Wat ga je doen tegen Frankrijk, een bus parkeren voor je goal vanaf minuut 1 en hopen op een mirakel?

Nu gaan ze verliezen tegen Frankrijk en gaan ze zeggen, tja wij kunnen toch moelijk op tegen zo'n voetbalgrootheid hé.
Ze hebben hun excuus en uitleg al klaar vr maandag avond.
Heb er maar weinig sympathie voor.

Die supporters maken de reis naar daar en betalen veel geld voor een ticket. Wat kost zo een ticket eigenlijk?
Om dan zo iets te zien. Ik zou ook onnozel worden.
Ik hoop dat het nog iets wordt natuurlijk.
Heb op het werk beetje kunnen mee volgen. Blij dat ik niet speciaal verlof heb genomen daarvoor :unsure:

Ik moet zeggen dat ik pre-EK niet volledig mee was met de anti Tedesco brigade, maar ik moet daar nu wel ridderlijk mijn ongelijk in toegeven.

Wat een buitengewoon triestig tornooi is me dit weer zeg. Je kan over gepasseerde gouden generaties zeggen wat je wilt, maar het blijft wel een feit dat we hier in misschien wel de gemakkelijkste poule van het tornooi zaten en op papier qua kwaliteit ver boven de andere ploegen uitsteken. Dat je dan in twee van de drie wedstrijden gaat spelen als ware je een ploeg die blij mag zijn met een puntje, dat is echt ongelofelijk frustrerend.

Dat fluitconcert was wat mij betreft helemaal terecht, en je kan dan wel van KDB zeggen dat hij introvert is en geen sociale skills heeft en weet ik veel, maar dan de kleedkamer intrekken vind ik toch wel echt heel zielig hoor. Ik heb al veel mindere goden en ploegen zien uitgefloten worden, en die hebben altijd het respect om op zijn minst tot bij de supporters te gaan. Niet de eerste keer dat ik twijfels heb bij de attitude van KDB trouwens. Fenomenale voetballer uiteraard, maar echt geen kapitein voor mij.

Het is zeker niet zo dat ik op voorhand dacht dat we kans maakten op de titel, en wie weet winnen we gewoon van Frankrijk, maar dit is gewoon zo'n loservoetbal, jongens toch. En dan is het niet eens dat het wervelend voetbal moet zijn voor mij. Moesten we een EK winnen met zuinige 1-0 overwinningen en countervoetbal zou ik in de wolken zijn. Niks tegen ploegen die 'zakelijk' winnen. Maar onze verdediging en ons systeem kraakt al tegen de minste ploegen van het tornooi. Wat gaat dat geven tegen de beter ploegen.

Het enige goede tot nu toe is dat Casteels het echt goed doet en zo hopelijk (het zal wel niet, maar bon) aan die oetlul van een Courtois bewijst dat hij niet onmisbaar is, maar da's dan ook alles.

Erna de match gezien van Georgië vs Portugal. Georgië speelt om te winnen. Dat wil ik zien.
Kevin De Bruyne met z'n uitspraken: als we aanvallen en een goal tegen krijgen wat zou je dan zeggen?
Wat ga je doen tegen Frankrijk, een bus parkeren voor je goal vanaf minuut 1 en hopen op een mirakel?

Nu gaan ze verliezen tegen Frankrijk en gaan ze zeggen, tja wij kunnen toch moelijk op tegen zo'n voetbalgrootheid hé.
En dinsdag het vliegtuig op naar vakantie-oord.

Mss was dat wel de reden , er vlugger uitliggen , wat kunnen de Rode Duivels die mannen schelen. Enfin, dat is de indruk die je soms krijgt.

De reactie van spelers en coach op dat gefluit illustreert voor mij wel mooi hoe supporters en spelers in andere werelden leven.

Ik vind het pijnlijk dat er geen enkele spelers de bedenking maakt dat een zitje in dat stadium voor heel wat supporters geen evidentie is. Verlofdag, transport, hotels, eten. Die mensen hebben substantieel wat geld uitgegeven. Natuurlijk willen die een leuke wedstrijd zien.

De eerste vraag op de debrief had dan ook moeten zijn wat de bondscoach denkt dat de gemiddelde ticketprijs voor zo'n match is.

conflict of interest he. supporters willen show en spektakel zien. sporters willen het tornooi winnen.

en met onze defensie zorgen show en spektakel voor tegengoals. wat ge wilt vermijden.
ik niet dat je kan zeggen dat hun niet kan schelen, dan zouden ze wel gaan groeten zijn. de emoties zijn nogal gespannen, dat heb je niet als ze geen fuck geven.

Ik ben het volledig met u eens, beschamend was het, maar 1 kanttekening ivm Georgië. Het is wel makkelijker om vol ervoor te gaan wanneer je niks te verliezen hebt natuurlijk. Ik ben ervan overtuigd dat wij ook op de aanval gingen spelen wanneer we in die situatie hadden gezeten.

Die supporters maken de reis naar daar en betalen veel geld voor een ticket. Wat kost zo een ticket eigenlijk?
Heb op het werk beetje kunnen mee volgen. Blij dat ik niet speciaal verlof heb genomen daarvoor :unsure:
€30 de goedkoopste

Ik ben het volledig met u eens, beschamend was het, maar 1 kanttekening ivm Georgië. Het is wel makkelijker om vol ervoor te gaan wanneer je niks te verliezen hebt natuurlijk. Ik ben ervan overtuigd dat wij ook op de aanval gingen spelen wanneer we in die situatie hadden gezeten.

€30 de goedkoopste
Jullie gaan Frankrijk, Portugal en Spanje gewoon oprollen en dan spelen jullie de finale tegen Nederland!

Wat mij ook opviel bij de rust is de manier waarop het panel (Sonck etc) het met elkaar eens was over kinderlijk eenvoudige taktische aanpassingen die nodig waren. Er zijn altijd wel wat mensen daar die tijdens de rust hun zegje over taktiek willen doen maar nu had ik echt de indruk dat ze daar met opengevallen mond aan het reageren waren op wat ze op het veld zagen. Ik snap dan ook niet dat een KDB nu zijn mond niet open doet, terwijl hij in Qatar als lievelingetje van taktisch genie Guardiola precies na elke match kritiek op de taktiek en spelers had. Waarom zwijgt die nu ineens.
Omdat Tesdesco KDB zijn wens gevolgd heeft om Courtois buiten te gooien?

O Tedesco, leider fier en groot,
Bondscoach der Belgen, met hert zoo stout,
In storm en strijdt hebt ghij uw troepen gehoordt,
Uw wijsheit en kracht, een baken, een woudt.

Onder uw leydingh, elck spel een triomph,
Elcke bewegingh, een meesterlijck werk,
Het glorieuze gelijkspel, 0-0 ten spijt,
Tegen Oekraïne, een strijd vol moed.

O Tedesco, uw naam rolt als donder,
Door stad ende veldt, door elck hert ende oor,
De dapperste der Belgen, ons wonder,
In uw schadu groeit 't team, altyd door.

Uw geest ende kracht, ons baken ende licht,
Voorwaerts, steeds voorwaerts, tot roem ende recht,
De overwinning gloort, door uw aangezicht,
O Tedesco, bondscoach, onwankelbaer en echt.

Het enige goede tot nu toe is dat Casteels het echt goed doet en zo hopelijk (het zal wel niet, maar bon) aan die oetlul van een Courtois bewijst dat hij niet onmisbaar is, maar da's dan ook alles.
Ik ben het eens met de rest van je post, maar absoluut niet met dit.

Casteels deed het goed, zeker die redding op die corner was fantastisch, dus geen commentaar op hem.

Maar deze bende makke lammetjes had de drive, winnaarsmentaliteit en het karakter van Courtois gewoon heel goed kunnen gebruiken. Courtois zou mss ook de enige zijn die na de wedstrijd kritiek durft te geven op het systeem en de tactiek van Tedesco, hij heeft dat nog al gedaan en houdt zich daarin terecht niet in. Nu doen alle Duivels alsof ze niet snappen waarom er kritiek is, Courtois had wellicht zelf aangegeven niet te begrijpen waarom ze zo flets als makke lammetjes speelden.

conflict of interest he. supporters willen show en spektakel zien. sporters willen het tornooi winnen.

en met onze defensie zorgen show en spektakel voor tegengoals. wat ge wilt vermijden.
ik niet dat je kan zeggen dat hun niet kan schelen, dan zouden ze wel gaan groeten zijn. de emoties zijn nogal gespannen, dat heb je niet als ze geen fuck geven.
Opnieuw: supporters waren kwaad omdat ze zagen dat met de manier van spelen we aan het flirten waren met de uitschakeling. Met een wankele defensie als die van ons op de 0-0 gokken, dat is gewoon idiotie. Én ze zijn kwaad omdat we door niet door te duwen nu uitkomen tegen Frankrijk.

Laatst bewerkt:
Wat mij ook opviel bij de rust is de manier waarop het panel (Sonck etc) het met elkaar eens was over kinderlijk eenvoudige taktische aanpassingen die nodig waren. Er zijn altijd wel wat mensen daar die tijdens de rust hun zegje over taktiek willen doen maar nu had ik echt de indruk dat ze daar met opengevallen mond aan het reageren waren op wat ze op het veld zagen. Ik snap dan ook niet dat een KDB nu zijn mond niet open doet, terwijl hij in Qatar als lievelingetje van taktisch genie Guardiola precies na elke match kritiek op de taktiek en spelers had. Waarom zwijgt die nu ineens.
Omdat die onder Tedesco volledig zijn goesting mag doen.

30 euro

prijzen-kaarten-ek-2024-voetbal-duitsland-1024x558.jpg

Het Duitse wanbeleid op energie heeft hun veel meer gekost. Ik neem aan dat ze dus buiten het stadion constant fluiten en boe roepen?

Laatst bewerkt:
En dinsdag het vliegtuig op naar vakantie-oord.

Mss was dat wel de reden , er vlugger uitliggen , wat kunnen de Rode Duivels die mannen schelen. Enfin, dat is de indruk die je soms krijgt.
Is al sedert Wilmots dat ik de indruk heb dat het hen niet kan schelen. Ze staan op het veld tegen hun zin, zo met een attitude van "in mijn club verdien ik massa geld, spelen voor Belgie doet niks voor mijn carriere, dit is tijdsverlies, ..." .
Een jammere zaak want ze hebben goede spelers. Erg frustrerend om naar te moeten kijken.
Georgië had idd niks te verliezen, maar ze speelde met inzet en samenhang. Waarom kan Belgie niet zo spelen? Frustrerend.
België was op unibet bij alle 3 wedstrijden zwaar de favoriet, waarom speel je dan zo met schrik? Het is aan hen om het spel te maken en te controleren.

Ik ben het eens met de rest van je post, maar absoluut niet met dit.

Casteels deed het goed, zeker die redding op die corner was fantastisch, dus geen commentaar op hem.

Maar deze bende makke lammetjes had de drive, winnaarsmentaliteit en het karakter van Courtois gewoon heel goed kunnen gebruiken. Courtois zou mss ook de enige zijn die na de wedstrijd kritiek durft te geven op het systeem en de tactiek van Tedesco, hij heeft dat nog al gedaan en houdt zich daarin terecht niet in. Nu doen alle Duivels alsof ze niet snappen waarom er kritiek is, Courtois had wellicht zelf aangegeven niet te begrijpen waarom ze zo flets als makke lammetjes speelden.
Sorry, maar dat is onzin. Courtois geeft ook pas kritiek wanneer we eruit liggen. Zoals na de match tegen Wales. Ondertussen wel opstellingen lekken naar de pers toe. We missen de kwaliteiten van hem als keeper, maar absoluut niet de persoon Courtois.

Ik vind dat Casteels alle lof verdient. Speelde een enorme sterke groepsfase, misschien zelfs één van de betere keepers in die groepsfase. Heeft ons serieus rechtgehouden een paar keer. Fantastische redding op die corner.

Maar deze bende makke lammetjes had de drive, winnaarsmentaliteit en het karakter van Courtois gewoon heel goed kunnen gebruiken. Courtois zou mss ook de enige zijn die na de wedstrijd kritiek durft te geven op het systeem en de tactiek van Tedesco, hij heeft dat nog al gedaan en houdt zich daarin terecht niet in.
Sorry maar daar ben ik het absoluut niet mee eens.

Ten eerste trok Courtois inderdaad pas zijn mond open wanneer het kalf al verdronken was. Lekker makkelijk dan.

Ten tweede hebben we gewoon ook al dezelfde soort triestige wedstrijden gespeeld met Courtois in doel in bijvoorbeeld Qatar, dus waarom zijn drive ons nu plotseling (tegen de instructies van de trainer in trouwens) wel vooruit zou stuwen en zou inspireren tot beter voetbal, dat zie ik echt niet. Als zelfs de grote God de Bruyne meedoet in het defensieve loservoetbal zie ik echt niet in wat Courtois daar (vanuit de goal nota bene) aan had kunnen veranderen.

Akkoord, Courtois is een topkeeper die elke ploeg beter maakt. Maar dat begint hier soms toch echt wel op een soort verafgoding te lijken hoor. Nu blijkt dat we hem (tot nu toe) nog niet nodig hebben gehad omdat Casteels het heel goed doet is het plots zijn drive die ons wel zou hebben voortgestuwd.

Terug
Bovenaan