Ja, dat was niet goed... Het was duidelijk dat de angst om te verliezen groter was dan de drang om toch te winnen. Ze zullen natuurlijk zélf ook wel gevoeld hebben in de eerste twee wedstrijden dat het niet zo vlot ging als gedacht. Dit team heeft naast alle andere problemen ook gewoon te weinig zelfvertrouwen. Jammer, want iedereen had toch gehoopt dat ze verder konden bouwen op de match van tegen Roemenië.
Nu maak je het jezelf enorm moeilijk door in die linkerkolom te belanden. Niets te verliezen meer natuurlijk, dat zou nog kunnen helpen. Misschien beter dàt dan roemloos ten onder gaan tegen Slovenië of Oostenrijk. Maar het is toch zuur dat je deze, vrij makkelijke, groep niet kon winnen en zo een haalbare weg had richting halve finale...
Het is ook jammer, want je hebt hier wel een KDB rondlopen die best in vorm is, blessurevrij is, en geen al te zwaar seizoen heeft gehad. Helaas hebben we voor de rest te veel spelers die dit seizoen niet op hun best gepresteerd hebben, en dat zie je ook op het veld.
Wat heeft dat Engeland weer ongelooflijk veel geluk. De weg naar de halve finale, of zelfs finale, ligt helemaal open. Zelfs Nederland kan op deze manier best nog heel ver geraken. De andere helft wordt dan misschien wel weer smullen. Ik hoop alvast dat Portugal Frankrijk er toch gaat uitknikkeren (tenzij wij het zélf doen uiteraard

)
Dat uitfluiten had voor mij wel niet gemoeten. Krijg je natuurlijk ook met een overgroot deel aan gelegenheidssupporters die nog altijd denken dat we de ploeg van 2018 hebben. Als we nu na een zwakke prestatie eruit gaan tegen Frankrijk, dan ben ik er quasi zeker van dat Lukaku en De Bruyne er mee ophouden. En dan vallen we in een diep gat vrees ik. Dan heb je nood aan een nieuwe trainer, met een nieuwe visie, die de pionnen helemaal opnieuw gaat neerzetten.