Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

En dinsdag het vliegtuig op naar vakantie-oord.

Mss was dat wel de reden , er vlugger uitliggen , wat kunnen de Rode Duivels die mannen schelen. Enfin, dat is de indruk die je soms krijgt.
Tsja hoe zou je zelf zijn? Ik zou ook wel liever met mijn knappe blonde deerne aan mijn luxe zwembad liggen met een cocktail of 10.

Dit.

We hebben het hier over doorgewinterde profs uit de beste competities ter wereld.
Die zullen wel meer gewoon zijn zeker?
Hein zei gisteren dat er spelers waren die zegden dat ze bij vertrek in het hotel nog niet wisten wie er speelde en hoe ze gingen spelen?
Is dat dan om een schokeffect te creëren bij bepaalde spelers? Of is dat omdat Tedesco denkt dat hij God is en dat hij en enkel hij de belangrijkste pion in het team is?

Je kan al eens pech hebben en een groepswedstrijd verliezen (Spanje in 2010, Argentinie in 2022) of met toeval winnen na een matige pot, maar als je tactiek en filosofie over hoe je moet spelen goed zit, en dat zich herhaaldelijk genoeg bewijst, dan moet je je geen zorgen maken. Het grote probleem is: dat laatste ontbreekt nu volledig bij de RD's en dat komt sowieso niet terug op één match. Dus er is maar 1 manier waarop ze tegen Frankrijk zouden kunnen winnen: op een enorm goede dag met wat chance, beetje zoals tegen Portugal op vorig EK. Maar dat ga je geen 3 wedstrijden op rij hebben.

Eerst speelt ge tegen Slovakije een degelijke match maar ge verliest. Dan tegen Roemenië top om dan tegen Oekraïne gewoon terug lamlendig te beginnen voetballen..
Er was een heel groot gebrek aan durf en inzet. Iedereen was een beetje aan het wandelen en aan het spelen voor de 0-0. Da gaat er bij mij niet in..
Ik had liever gehad dat ze er uit lagen op deze manier..
En dan zo verwonderd zijn dat de supporters fluiten? Als ge speelt gelijk een bende jeanetten zonder enige drive..
Speelt toch gewoon voor te winnen. Een half uur het gaspedaal in om een goal te maken. Maar nee vanaf minuut 1 angsthazen.. aan de aftrap kom ge het al zien. 3 passen gegeven en den bal was al bij Casteels. En dan het summum, tijd gaan rekken aan de cornervlag..
Tedesco heeft de meeste boter op zijn hoofd. Wa zet dienen nu mangala erop in minuut 60 en Carrasco op rechtsvoor?
Ik ben altijd positief geweest maar ik heb het er nu wel een beetje mee gehad, bende omhooggevallen sukkelaars.

Je kan al eens pech hebben en een groepswedstrijd verliezen (Spanje in 2010, Argentinie in 2022) of met toeval winnen na een matige pot, maar als je tactiek en filosofie over hoe je moet spelen goed zit, en dat zich herhaaldelijk genoeg bewijst, dan moet je je geen zorgen maken. Het grote probleem is: dat laatste ontbreekt nu volledig bij de RD's en dat komt sowieso niet terug op één match. Dus er is maar 1 manier waarop ze tegen Frankrijk zouden kunnen winnen: op een enorm goede dag met wat chance, beetje zoals tegen Portugal op vorig EK. Maar dat ga je geen 3 wedstrijden op rij hebben.
Het geluk is sinds 2021 sowieso wel een beetje op geloof ik. Sinds dat toernooi (toen nog veel mazzel tegen de Denen en Portugezen) alleen maar ellende.

Grote probleem is ook dat KDB en Doku dat soort spel dat Tedesco wil spelen, namelijk traag en opbouwend voetbal tot je het gaatje vind. Succesvol aan het spelen zijn bij Man City, dus die gaan niet het snelle voetbal spelen waarin iedereen best tot zijn nut komt. Ik vind het vergelijkbaar met de matchen tussen Man City & Real, waarbij je ook op je honger bleef zitten als Man City supporter als je dacht van nu even doordrukken.

Ja, dat was niet goed... Het was duidelijk dat de angst om te verliezen groter was dan de drang om toch te winnen. Ze zullen natuurlijk zélf ook wel gevoeld hebben in de eerste twee wedstrijden dat het niet zo vlot ging als gedacht. Dit team heeft naast alle andere problemen ook gewoon te weinig zelfvertrouwen. Jammer, want iedereen had toch gehoopt dat ze verder konden bouwen op de match van tegen Roemenië.

Nu maak je het jezelf enorm moeilijk door in die linkerkolom te belanden. Niets te verliezen meer natuurlijk, dat zou nog kunnen helpen. Misschien beter dàt dan roemloos ten onder gaan tegen Slovenië of Oostenrijk. Maar het is toch zuur dat je deze, vrij makkelijke, groep niet kon winnen en zo een haalbare weg had richting halve finale...

Het is ook jammer, want je hebt hier wel een KDB rondlopen die best in vorm is, blessurevrij is, en geen al te zwaar seizoen heeft gehad. Helaas hebben we voor de rest te veel spelers die dit seizoen niet op hun best gepresteerd hebben, en dat zie je ook op het veld.

Wat heeft dat Engeland weer ongelooflijk veel geluk. De weg naar de halve finale, of zelfs finale, ligt helemaal open. Zelfs Nederland kan op deze manier best nog heel ver geraken. De andere helft wordt dan misschien wel weer smullen. Ik hoop alvast dat Portugal Frankrijk er toch gaat uitknikkeren (tenzij wij het zélf doen uiteraard :unsure: )

Dat uitfluiten had voor mij wel niet gemoeten. Krijg je natuurlijk ook met een overgroot deel aan gelegenheidssupporters die nog altijd denken dat we de ploeg van 2018 hebben. Als we nu na een zwakke prestatie eruit gaan tegen Frankrijk, dan ben ik er quasi zeker van dat Lukaku en De Bruyne er mee ophouden. En dan vallen we in een diep gat vrees ik. Dan heb je nood aan een nieuwe trainer, met een nieuwe visie, die de pionnen helemaal opnieuw gaat neerzetten.

Ik ben het volledig met u eens, beschamend was het, maar 1 kanttekening ivm Georgië. Het is wel makkelijker om vol ervoor te gaan wanneer je niks te verliezen hebt natuurlijk. Ik ben ervan overtuigd dat wij ook op de aanval gingen spelen wanneer we in die situatie hadden gezeten.
Ik vind het eigenlijk vreemd dat niemand iets zegt over Oekraine. Die moesten winnen om te kunnen doorgaan. Maar als je dan de veldbezetting ziet, dan parkeren die toch ook gewoon de bus? En wij hebben het altijd al moeilijk gehad tegen dit soort van ingesteldheid, dat is niets nieuws.

Enkel in de laatste 10 minuten gaat Oekraine vol voor de aanval en dan zie je toch ook langs onze kant de ruimte komen. Maar op dat moment zou het gek zijn om ook nog vol voor de aanval te gaan, want als je 1 goal binnenkrijgt ben je uitgeschakeld. Dus ik kan perfect die non-corner op het einde begrijpen. Degenen die dit afbreken, ontbreken een beetje realisme denk ik.

Dit gezegd zijnde, ik heb ook niet echt genoten van de match gisteren. Spannend was het wel.

Vanaf nu krijg je ook een nieuw tornooi hè. Het is niet meer hinken op 2 gedachten. Het is winnen of uitgeschakeld zijn. En hoe mooi zou het niet zijn om eindelijk eens revanche te nemen op Frankrijk voor 2018?

En dat gelul over de gemakkelijke helft van de tabel? Alsof een 1/8 finale tegen Nederland een walk in the park zou zijn.

Grote probleem is ook dat KDB en Doku dat soort spel dat Tedesco wil spelen, namelijk traag en opbouwend voetbal tot je het gaatje vind. Succesvol aan het spelen zijn bij Man City, dus die gaan niet het snelle voetbal spelen waarin iedereen best tot zijn nut komt. Ik vind het vergelijkbaar met de matchen tussen Man City & Real, waarbij je ook op je honger bleef zitten als Man City supporter als je dacht van nu even doordrukken.

Met het verschil dat iedereen bij City ook wel beweegt. Nu staan ze allemaal stil en zit Lukaku de bal in de voet te vragen tussen 4 man in ipv een run te maken. En als ze er dan eens door geraken staat hij achter zijn man en zit hij weer te wijzen naar zijn voeten. Tekenend hoe KDB daar die rechtsback moest aanmanen om eens wat naar voor te lopen.

Dat uitfluiten had voor mij wel niet gemoeten. Krijg je natuurlijk ook met een overgroot deel aan gelegenheidssupporters die nog altijd denken dat we de ploeg van 2018 hebben.
Ach, alsof al die mensen die de moeite doen om naar het buitenland (wel een buurland, maar goed) te reizen en vakantie te nemen successupporters zijn. Vind ik wel een beetje onterecht, want er zijn toch wel degelijk meer dan genoeg redenen om misnoegd te zijn?

Ik ken er ook die al gaan kijken sinds de dagen van een quasi leeg Koning Boudewijnstadion die op dit moment enorm gefrustreerd zijn. Mij goed dat je principieel tegen uitfluiten of boe roepen bent, maar dat zijn heus niet enkel gelegenheidssupporters die daar hun ongenoegen uiten hoor. Ken jij 1 'echte fan' die nu tevreden is?

Ik vind het eigenlijk vreemd dat niemand iets zegt over Oekraine. Die moesten winnen om te kunnen doorgaan. Maar als je dan de veldbezetting ziet, dan parkeren die toch ook gewoon de bus? En wij hebben het altijd al moeilijk gehad tegen dit soort van ingesteldheid, dat is niets nieuws.

Enkel in de laatste 10 minuten gaat Oekraine vol voor de aanval en dan zie je toch ook langs onze kant de ruimte komen. Maar op dat moment zou het gek zijn om ook nog vol voor de aanval te gaan, want als je 1 goal binnenkrijgt ben je uitgeschakeld. Dus ik kan perfect die non-corner op het einde begrijpen. Degenen die dit afbreken, ontbreken een beetje realisme denk ik.

Dit gezegd zijnde, ik heb ook niet echt genoten van de match gisteren. Spannend was het wel.

Vanaf nu krijg je ook een nieuw tornooi hè. Het is niet meer hinken op 2 gedachten. Het is winnen of uitgeschakeld zijn. En hoe mooi zou het niet zijn om eindelijk eens revanche te nemen op Frankrijk voor 2018?

En dat gelul over de gemakkelijke helft van de tabel? Alsof een 1/8 finale tegen Nederland een walk in the park zou zijn.
Eigenlijk was gisteren minstens deels een gevolg van die absolute non-match tegen Slovakije, als je daar gelijkspeeld begin je gisteren met 4 punten en ben je gewoon altijd geplaatst voor de start van de match.

Het gaat trouwens niet zozeer over "de gemakkelijke helft". Ik had persoonlijk gewoon veel liever tegen Nederland gespeeld, als je er dan uit gaat dan heb je misschien toch nog een leuke match gehad. Een beetje zoals die verloren match tegen Brazilië in '02. Nu heb ik zo het gevoel dat we tegen Frankrijk weer tegen zo'n WK '18 match gaan aanlopen. Zo'n frustrerende kutmatch waar je dan ook nog '90 naar Mbappé zijnen arrogante smoel moeten kijken, vreselijk vooruitzicht.

EDIT: eigenlijk was die match van gisteren toch waanzinnig... Slovakije en Roemenië waren bij een gelijkspel altijd beiden geplaatst, dat is uiteindelijk wel de match waar het 1-1 wordt. Als je niet beter zou weten zou je gedacht hebben dat het België-Oekranië was waar beiden ploegen geplaatst waren want we kunnen inderdaad kappen op de Belgen wat we willen, wat Oekranië gisteren liet zien was helemaal verschrikkelijk. Die wisten op voorhand eigenlijk dat ze moésten winnen maar die dachten precies dat die goal wel effe uit de lucht ging komen vallen.

Die supporters maken de reis naar daar en betalen veel geld voor een ticket. Wat kost zo een ticket eigenlijk?
Om dan zo iets te zien. Ik zou ook onnozel worden.
Die soort supporters komen om te feesten, zich te verkleden en zich vol te zuipen.
Dat ze dat niet thuis doen geeft alleen maar aan dat we in een maatschappij leven met veel mensen die geld teveel hebben.

Waar waren ze toen België laag stond op de rankings?

Dat mensen dit nog durven goedpraten onder het motto ' ja maar we zijn toch gekwalificeerd, dat is het belangrijkste'... nee dat gaat er bij mij niet in. Ge speelt hier, alweer, een draak van een match en ontsnapt aan de uitschakeling... en dat in een groep met 3 zwakke voetballanden en door dat kutspel loten we de zwaarst mogelijke tegenstander, terwijl we een relatief makkelijk traject hadden gehad gezien de omstandigheden... De bondscoach is een gigantische loser met 0,0 tactische kennis & die losermentaliteit zet zich duidelijk voort op de spelers. Ik was zelden zo gedegouteerd na een match van de Rode Duivels...

Eigenlijk was gisteren minstens deels een gevolg van die absolute non-match tegen Slovakije, als je daar gelijkspeeld begin je gisteren met 4 punten en ben je gewoon altijd geplaatst voor de start van de match.
Klopt, we zijn op een valse noot begonnen. En laten we eerlijk zijn, we hebben genoeg kansen gehad om die 1e match te winnen. Arbitrage was ons ook niet echt gunstig gezind. Tweede match doen we wat we moeten doen, en nu was het duidelijk op 2 gedachten hinken (ook al zei men wel van niet).

Ach, alsof al die mensen die de moeite doen om naar het buitenland (wel een buurland, maar goed) te reizen en vakantie te nemen successupporters zijn. Vind ik wel een beetje onterecht, want er zijn toch wel degelijk meer dan genoeg redenen om misnoegd te zijn?

Ik ken er ook die al gaan kijken sinds de dagen van een quasi leeg Koning Boudewijnstadion die op dit moment enorm gefrustreerd zijn. Mij goed dat je principieel tegen uitfluiten of boe roepen bent, maar dat zijn heus niet enkel gelegenheidssupporters die daar hun ongenoegen uiten hoor. Ken jij 1 'echte fan' die nu tevreden is?
Nee, natuurlijk niet. Iedereen ziet dat het niet goed is. Maar als je dan hoort wat sommigen uitkramen als ze geïnterviewd worden op TV achteraf...

Ik overdrijf uiteraard ook in mijn bewoordingen. Niets mis mee om gelegenheidssupporter te zijn trouwens. Los daarvan zullen er genoeg supporters zijn die naar daar gaan voor de sfeer en het evenement, maar doorgaans het voetbal verder niet zoveel volgen (ik ken er in ieder geval een aantal), maar wederom, niets mis mee. Logisch dat een EK/WK ook een ruimer publiek aanspreekt uiteraard.

En idd, ik ben principieel tegen uitfluiten :tongue:

Tuurlijk is dat geen walk in the park. Net zoals Zwitserland of Oostenrijk tegenkomen ook geen cadeau is, maar ik denk dat Engeland toch zeer blij is dat ze in die helft zitten hoor.

Nu moeten we tegen Frankrijk, dan Portugal, dan Spanje/Duitsland en uiteindelijk tegen Engeland (of een 'verrassing'). Dat zijn alleen maar toplanden (en niet enkel op papier).

Net het topic doorploegd vanaf de matchstart gisteren.
En no offence, maar wat een bende weners, niet-supporters & salonanalisten zit hier bijeen zeg
:wtf:

En wat de fluitende "supporters" ter plaatse betreft:

Dat zijn geen supports
Supporters fluiten nooit een ploeg of speler uit, zelfs de tegenstander niet.

Tot slot: De Duivels krijgen op 3 wedstrijden slechts 1 doelpunt tegen, en dat was er dan nog 1 in geschenkverpakking.
Dat kan dus slechter.

Was Courtois niet de man die vreemdging met de vriendin van de Kev?
Nee het was de vriendin van Kevin die vreemdging met Courtois.
"Kevin had eerder zelf een slippertje gemaakt en ik dacht: ach, waarom doe ik het ook niet? "
Omdat Tesdesco KDB zijn wens gevolgd heeft om Courtois buiten te gooien?
Kan zijn dat KDB daarom geen kritiek heeft op de ploeg of het management zoals in Qatar wel was. Maar het kan ook zijn dat hij geen kritiek heeft op taktiek of de ploeg omdat hij gezien heeft welke gevolgen het heeft en de trainer zijn hand nergens voor omdraait (cfr. Courtois).

En no offence, maar wat een bende weners, niet-supporters & salonanalisten zit hier bijeen zeg
Kan jij dan wat diepgaandere analyse brengen? Of blijft het bij die tientallen gefrustreerde supporters (supporter ≠ cheerleader trouwens; kritiek geven moet kunnen) in deze thread een veeg uit de pan geven?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan