Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het gaat inderdaad om kwalificeren. Maar ik doe toch liever op een elegante, stevige manier dan door je zelf weer in de underdog positie te plaatsen.Inderdaad.
Ik mag hopen dat dat soort domme onwetende supporters ver wegblijven de volgende keer.
Zuipen kun je ook thuis doen.
Laten we hopen dat het negatieve sfeertje van successupporters niet nog verder negatieve impact heeft op de RD.
KDB overschot aan gelijk. Het gaat om kwalificeren. Nergens anders om.
Klopt. Maar na dat debacle heb je wat goed te maken. En ze zetten de toon in de 2de wedstrijd om dan helemaal te hervallen vandaag. Dat is zo frustrerend.Al bij al hebben we het toch vooral laten liggen in de eerste wedstrijd tegen Slovakije. Dat zat tactisch gewoon niet goed, en meerdere spelers hebben daar nog een pak slechter gespeeld dan vandaag.
Dit Oekraïne leek me effectief wel de sterkste tegenstander in onze poule.
Dat was nog te snappen, voetballers willen nu eenmaal scoren en winnen neem het hun maar eens kwalijk. Maar tijdrekken aan de cornervlag tegen Oekraïne terwijl ge weet dat ge daardoor 2de eindigt en tegen Frankrijk, Spanje, Portugal gaat uitkomen slaat echt nergens op. Ze zouden zich moeten schamen.Was dat ook niet zoiets in ik denk 2018? Ze moesten tegen een bepaalde ploeg 0-0 spelen om een topploeg te ontwijken, en Januzaj toch beslist om een goal te maken?
Dat is precies het misverstand. Vooral bij veel supporters.Je speelt tegen janneke en mieke...
En als Oekraïne had gescoord in de laatste minuten omdat we heel naief mensen naar voren hadden gestuurd om een doelpunt te zoeken? Wat dan?Dat was nog te snappen, voetballers willen nu eenmaal scoren en winnen neem het hun maar eens kwalijk. Maar tijdrekken aan de cornervlag tegen Oekraïne terwijl ge weet dat ge daardoor 2de eindigt en tegen Frankrijk, Spanje, Portugal gaat uitkomen slaat echt nergens op. Ze zouden zich moeten schamen.
Alles is relatief natuurlijk. Het is geen San Marino, maar je moet de fifa rankings erbij nemen, of de waarde van de spelers, of waar ze spelen,...Dat is precies het misverstand. Vooral bij veel supporters.
Je speelt dus niet tegen janneke en mieke. Echt niet.
We zijn intrinsiek kwalitatief nauwelijks beter dan onze poule tegenstanders. Als we al beter zijn.
Gewoon knap gekwalificeerd.
Tuitkijk heeft Kevintje met zijn arrogantie geen gelijk. Een strijd tegen supporters verlies je altijd!! En als kapitein dan nog niet durven zeggen dat jij de beslissing neemt.Inderdaad.
Ik mag hopen dat dat soort domme onwetende supporters ver wegblijven de volgende keer.
Laten we hopen dat het negatieve sfeertje van successupporters niet nog verder negatieve impact heeft op de RD.
Ja en wat als de keeper van Belgïe zou meegaan met een corner en we dan de goal binnen kregen? Wat dan?En als Oekraïne had gescoord in de laatste minuten omdat we heel naief mensen naar voren hadden gestuurd om een doelpunt te zoeken? Wat dan?
Maar snapt ge het echt niet? Ze verdienen zoveel geld, via hun club of via sponsors, omdat er wereldwijd zoveel voetbalsupporters zijn. Was voetbal even populair als jeux de boules KDB was wss loodgieter of sportleraar overdag.Nee, omdat er grote maatschappijen hun naam aan hun producten willen binden. Ronaldo verdient bijna even veel met reclame campagnes dan met zijn voetbal. Heeft echt geen bal te maken met supporters. Denk je echt dat van alle KDB T-shirts die verkocht worden, al het geld naar hem gaat?
Deze groep was wel degelijk Janneke, Mieke, Oekraïne en België. Ons spelersmateriaal is veel beter dan wat die ploegen hebben.Dat is precies het misverstand. Vooral bij veel supporters.
Je speelt dus niet tegen janneke en mieke. Echt niet.
We zijn intrinsiek kwalitatief nauwelijks beter dan onze poule tegenstanders. Als we al beter zijn.
Gewoon knap gekwalificeerd.
En als Oekraïne had gescoord nadat we 90 minuten als absolute sukkels gespeeld hebben?En als Oekraïne had gescoord in de laatste minuten omdat we heel naief mensen naar voren hadden gestuurd om een doelpunt te zoeken? Wat dan?
Je hebt net een match gespeeld tegen een ploeg die niet de helft van het talent heeft van de onze - uw idee dat wij qua talent en kwaliteit nauwelijks beter zijn dan de andere landen in onze groep is totaal los van de realiteit - en je speelt op zo'n manier dat je die bijna zekere kwalificatie verkwanselt. De Oekraïeners zaten dichter bij de 1-0 dan wij, en dan ga je gewoon naar huis. Het gaat inderdaad om kwalificeren, maar dat hebben we gedaan ondanks de prestatie van de spelers en zeker ondanks het tactische plan van Tedesco. Dat is de reden waarom we kwaad zijn. Speel met dezelfde tactiek als tegen Roemenië en je bent groepswinnaar. Tedesco heeft er voor gekozen om met dezelfde tactiek als tegen Slovakije te spelen, ironisch genoeg uit schrik om te verliezen. Met als resultaat dat we dichter bij de uitschakeling zaten dan bij de kwalificatie, laat staan de groepswinst.Inderdaad.
Het zat daar tactisch aanvankelijk nog slechter dan vandaag, klopt. Maar om de een of andere reden heeft Tedesco toch eerder gekozen om die tactiek vandaag te emuleren in plaats van die tegen Roemenië. Opnieuw een groot deel van de match een 8 gezien die veel te laag bleef plakken. Opnieuw een LB gezien die nauwelijks over de middenlijn kwam. Begrijpen wie begrijpen kan. Tegen Slowakije kwamen we wel tot veel meer kansen, ook een nog mindere ploeg natuurlijk dan Oekraïne, maar daar hadden we wel meer présence in en rond de box. Dat is een hele match dramatisch geweest vandaag. Dat was copy-paste Engeland. Op dat vlak zat het tactisch nog minder goed dan tegen de Slovaken. Echt triestig.Al bij al hebben we het toch vooral laten liggen in de eerste wedstrijd tegen Slovakije. Dat zat tactisch gewoon niet goed, en meerdere spelers hebben daar nog een pak slechter gespeeld dan vandaag.
Dit Oekraïne leek me effectief wel de sterkste tegenstander in onze poule.
Het zat daar tactisch aanvankelijk nog slechter dan vandaag, klopt. Maar om de een of andere reden heeft Tedesco toch eerder gekozen om die tactiek vandaag te emuleren in plaats van die tegen Roemenië. Opnieuw een groot deel van de match een 8 gezien die veel te laag bleef plakken. Opnieuw een LB gezien die nauwelijks over de middenlijn kwam. Begrijpen wie begrijpen kan. Tegen Slowakije kwamen we wel tot veel meer kansen, ook een nog mindere ploeg natuurlijk dan Oekraïne, maar daar hadden we wel meer présence in en rond de box. Dat is een hele match dramatisch geweest vandaag. Dat was copy-paste Engeland. Op dat vlak zat het tactisch nog minder goed dan tegen de Slovaken. Echt triestig.
Snap het maar al te goed, deze thread is weer het zoveelste voorbeeld van de beste stuurlui staan aan wal.Maar snapt ge het echt niet? Ze verdienen zoveel geld, via hun club of via sponsors, omdat er wereldwijd zoveel voetbalsupporters zijn. Was voetbal even populair als jeux de boules KDB was wss loodgieter of sportleraar overdag.
Ik weet het. Krijg er nog altijd tranen van in mijn ogen. Maar die grinta is er gewoon niet op dit EK.![]()
Geen oog blijft droog: de prachtgoal van Chadli op de tonen van Titanic | sporza
"Near, far, wherever you are. I believe that the heart does go on. Once more you open the door. And you're here in my heart and my heart will go on and on": heerlijke tekst om een traantje bij te laten en heerlijke muziek om het bevrijdende doelpunt van Nacer Chadli bij te bekijken.sporza.be
6 jaar geleden gebookmarked en keer ik toch af en toe eens naar terug. Wat een wedstrijd was dat wat een ontknoping.
Kwalificeren is het belangrijkste hé, maar als je daarbij ook de kans maakt om een op papier véél makkelijkere weg naar de finale open te maken ... Bovendien, kwalificeren is inderdaad de eerste prioriteit, maar dat je als coach niet doorhebt dat je op die manier dat net in gedrang aan het brengen bent, dat geraakt er bij mij niet in. Zeker niet als je door die ingesteldheid al tegen een van de zwakste landen op dit EK bent verloren. En ook hier zat Oekraïne dichter bij de overwinning dan wij. En dan ben je gewoon uitgeschakeld.Tielemans was geen 8. Tielemans was een 6. Dat heeft Tedesco duidelijk verwoord in zijn presstalk. Hij heeft tielemans vervangen door een andere 6.
Ik vind het ook triestig. Maar dat was nu eenmaal de strategie van de coach. En ik vraag mij effectief af of dat nu ook niet het geval is van zeker te willen classificeren, en dat het hoe minder uitmaakte. Om welke reden... weet ik niet. Misschien wegens Courtois, zelfs zonder hem lukt het toch (en boeit mooi voetbal minder), misschien omdat er iets in zijn contract staat dat zonder kwalificatie zijn verlenging niet ingaat, ofwel om te tonen dat met spelers uit degradanten ze zich toch kunnen kwalificeren (opnieuw steek van de groep richting Courtois), ofwel dat het gewoon voor de sfeer binnen de groep en het vertrouwen gewoon belangrijker was om dat falen in 2022 door te spoelen. Ik vond het namelijk zeer tekenend dat DB in zijn presstalk duidelijk stelde dat zijn inschatting van deze matchen was dat het veel beter was als in 2022. Dat moet dan toch in die groep zeer hard wegen, mogelijks harder dan het gebrek aan het mooie voetbal waardoor ze ook wat "geschrokken" waren door de respons van de supporters met dat fluitconcert. Dat ze echt ervan uitgingen dat doorgaan op dit moment belangrijker was.