Graspop Metal Meeting 2025

Ik moet al niet veel bands zien en dan slagen ze derin ambetante overlap te maken.
Savatage <-> Sacred Reich en Priest <-> King Diamond zijn de zwaarste zo op´t eerste zicht.
Hoewel Savatage by default wint aangezien dat zowat de dealmaker was voor mij. Priest - Diamond is moeilijker, zal voor een groot stuk afhangen van in hoe goeie schwung halford is gok ik.

Timetable nu ook op website

Ook ff mijn mogelijk parcours gemaakt

Donderdag

hoop op tijd te zijn voor Psychonaut
Warkings / The Raven Age
Landmvrks
Motionless In White (clash met Soen helaas)
Alestorm (clash met Paradise Lost)
Dream Theater deels
Orbit Culture
Epica deels

moet wel Stick To Your Guns laten schieten

Iron maiden
Powerwolf

clashen met Hatebreed

Vrijdag

Dead Poets Society
British Lion
Northlane
The Ghost Inside
Jerry Cantrell of Polaris
Falling In Reverse
Skillet (clash met Jinjer & Smash Into Pieces)
Slipknot
Behemoth

zaterdag

Kittie
Oomph
Eisbrecher of Sylosis
Soulfly of Novelists
Brutus
Bullet For My Valentine

vervelende clash met Imminence

Spiritbox of The Hu
Korn (clashen met Apocalyptica & Airbourne)
Nine Inch Nails

zondag

Ugly Kid Joe
Nothingmore
Fit For An Autopsy
Heaven Shall Burn (clash met Beyond The Black)
Savatage (clash met Currents)
In Flames (clash met Katatonia)
Judas Priest
Till Lindemann

Psychonaut zal ik al missen, ik denk dat ik donderdag tot 14u moet werken. Wel balen, maar ik kan gratis naar het festival en krijg bonnekes mee dus ik mag niet klagen.

Dus zal zien. Ik denk Death Angel meepikken, tussen de pinten door kijken naar Alien Ant Farm uit nostalgie, Paradise Lost wil ik zeker gezien hebben, nadien Julie Christmas, even mijn gat eraf dansen op Pertubator (zo vroeg!) en dan Iron Maiden nog eens zien. Op de terugweg richting mijn fiets misschien Lagwagon (ook weer nostalgie).

Zal een zwarte t-shirt aan doen, wie me herkent mag me een pint trakteren. :unsure:

Een heel interessante dag is het eigenlijk niet (de affiches vind ik teveel "Stu Bru metal") maar ik ben blij dat ik eindelijk nog eens naar Graspop kan gaan.

Mijn schema:

Vrijdag
12.40-13.20: Spectral Wound
(Nog te beslissen: House of Protection / Bloodhunter / Villagers of Ioannina City)
15.00-15.45: Employed to Serve
15.45-16.35: Knocked Loose
16.40-17.25: Northlane
18.45-19.35: Polaris
(Misschien Falling in Reverse of Eagles of Death Metal - nog te checken)
21.25-22.25: Blood Incantation (helaas overlap met Jinjer)
23.15-00.15: Opeth
00.15-01.30: Behemoth

Zaterdag
12.15-13.00: Dodheimsgard
13.40-14.25: Whitechapel
15.05-15.50: Sylosis
16.30-17.15: Primordial
17.45-18.35: Lorna Shore (helaas overlap met Cattle Decapitation)
19.25-20.15: Imminence
(eventueel stukje BFMV)
21.05-22.10: Spiritbox
22.35-23.35: Amenra
00.00-01.30: Nine Inch Nails

Donderdag
Signs of the swarm

Ideaal, dat is de rest van de dag rond de mainstages rondhangen, maten opzoeken en pintjes drinken

Vrijdag
Spectral Wound
Bloodhunter
Knocked Loose
Polaris
Falling in reverse
Blood incantation
Slipknot
Behemoth

Zaterdag
Whitechapel
Poppy
Lorna Shore
Brutus
Spiritbox
Korn wel wat meepikken, en dan op tijd naar huis denk

Zondag
Amira Elfeky (fuck graspop planning om de laatste jaren altijd op zondag middag een band te plaatsen die ik net dat jaar ontdek en super graag wil zien)
Seven Hours after violet
Fit for an autopsy
Paleface Swiss
Stukje Heaven Shall Burn

Allez ik zal dan ook maar mee doen :)

Donderdag
Municiple Waste
Signs of the Swarm
Landmvrks
Soen
Terror
Yellowcard
Perturbator
Carcass
Iron Maiden
Hatebreed

Vrijdag
Knocked Loose
The Ghost Inside
Orange Goblin
Me First & The Gimme Gimmes
Dethklok - Slipknot

Zaterdag
Skindred
Sylosis
Vandenberg
Primordial
Lorna Shore / Cattle Decapitation
Imminence
NIN

Zondag
Angelus Apatrida
Massacre
Power Trip
Speed
Heaven Shall Burn
Savatage
Judas Priest / King Diamond

Vroeger zat ik altijd met een gat tussen de eerste 2 bands vd dag en de headliners. Nu is dat gat met oninteressante dingen vaak opgeschoven richting savonds maar komt er jammer genoeg in het begin vd dag ook niet veel meer naar mijn meug.

Nog tickets kunnen scoren voor vrijdag en zaterdag.

Vrijdag:

Windhand
Knocked Loose
Green Lung
Orange Goblin
Jerry Cantrell
Eagles of Death Metal
Blood Incantation
Opeth

Zaterdag:
Amenra
Nine Inch Nails

Stond samen met Lorna Shore (vraag me soms af of die planner van graspop wel naar metal luistert, met altijd zelfde genres die overlappen), dus kon er toch niet naar gaan kijken.

Graspop lijkt me ook nog de enige pagina te zijn die het nieuws van de cancel nog niet gemeld heeft.
Maar bon, Pro Pain staat ook plots op de affiche dus die zullen ook wel een gecancelde band vervangen en daar heb ik ook niks van zien passeren dus mss ligt het aan mij en kijk ik er gewoon over.

Hopelijk een vervanger die meer past in de lijn van GMM hun "extreme" bands, dat scheelt mij weeral keuzestress. Wel benieuwd wie ze gaat vervangen op ITG, daar is geen overlap dus die band ga ik wel kunnen zien.

Graspop lijkt me ook nog de enige pagina te zijn die het nieuws van de cancel nog niet gemeld heeft.
Maar bon, Pro Pain staat ook plots op de affiche dus die zullen ook wel een gecancelde band vervangen en daar heb ik ook niks van zien passeren dus mss ligt het aan mij en kijk ik er gewoon over.

Hopelijk een vervanger die meer past in de lijn van GMM hun "extreme" bands, dat scheelt mij weeral keuzestress. Wel benieuwd wie ze gaat vervangen op ITG, daar is geen overlap dus die band ga ik wel kunnen zien.
Dat was in de plaats van Peyton Parish

Hopelijk geen verschuivingen qua uren van andere bands waardoor ik misschien weer nieuwe clashes zal hebben 🙃

De vervanger is blijkbaar Carnation.
Geen enkel nieuws van Graspop zelf, gewoon stilletjes de naam gewijzigd in het schema en done.

Soit blij voor Jonathan en co, ik ga wss wel een halve set zien na Lorna Shore.

De vervanger is blijkbaar Carnation.
Geen enkel nieuws van Graspop zelf, gewoon stilletjes de naam gewijzigd in het schema en done.

Soit blij voor Jonathan en co, ik ga wss wel een halve set zien na Lorna Shore.
Ik heb wel een bericht gehad hierover van de GMM app.

Ik heb het dan weer zien passeren op de Instagram van Carnation zelf, in de stijl van GMM.
Anyways, goeie band wel!

Ik ging sowieso toch voor Lorna Shore. Zonder overlap was ik Cattle Decap wel zeker gaan kijken. Wat een vreemde overlap was dat eigenlijk, zoals hierboven reeds vermeld...

Donderdag mijn Graspop maagdelijkheid verliezen, ik ga samen met mijn schoonpa. Wij zouden met een camionette gaan en daar in slapen.
Waar parkeren we best? Op één van de hoofdparkings gewoon (= easiest?) of zijn er tips van doorwinterde GMM-gangers?

Terug
Bovenaan