Graspop Metal Meeting 2025

Blijkbaar had Skillet de foute affiche gedropt op hun socials en moeten oa The Prodigy, Opeth, Carcass, Landmvrks en Polaris nog bevestigd worden.

Prodigy is dan, op basis van @Gromker's lettertype-logica de co-headliner op zaterdag en we missen dan nog steeds een echte headliner op zondag, die dan voor Till zal spelen. Daar nijg ik toch ook richting een oude band, al mogen ze daar gerust Wacken achterna gaan en TSO zetten die samen met Savatage 2-3u de hele wei plat speelt :love2:

Wat is de kans op Disturbed vraag ik mij af en áls ze komen, welke dag dan. Als dat vrijdag zou zijn ...

Blijkbaar had Skillet de foute affiche gedropt op hun socials en moeten oa The Prodigy, Opeth, Carcass, Landmvrks en Polaris nog bevestigd worden.

Prodigy is dan, op basis van @Gromker's lettertype-logica de co-headliner op zaterdag en we missen dan nog steeds een echte headliner op zondag, die dan voor Till zal spelen. Daar nijg ik toch ook richting een oude band, al mogen ze daar gerust Wacken achterna gaan en TSO zetten die samen met Savatage 2-3u de hele wei plat speelt :love2:
The Prodigy op zaterdag zou zalig zijn!

Ik had er geen idee van dat Savatage "bekend" was, laat staan dat die naar Graspop zouden gaan...
:unsure:
Ooit een tijdje naar Hall Of The Mountain King geluisterd (toch vooral een paar nummers), vond ik wel goed, maar dat album kan wel een remaster gebruiken - als dat er nog niet is tenminste.

Ik ga ze de week ervoor zien op Into The Grave.
Vanmiddag een gelekte affiche gezien (Vader was te vroeg met delen) met Savatage op dus zonder nadenken gewoon ticket gekocht. 2u later maakt Graspop ze bekend 😅

Nu zou het uiteraard geen straf zijn om ze 2 keer te zien. Maar ik gok dat ze op GMM niet de speeltijd krijgen die ze in Friesland gaan hebben als headliner.
Als ge dan de mogelijkheid krijgt, kunt ge ze volgens mij niet genoeg zien.

Krijg nog altijd kiekebish als ik Mountain King opzet, geen idee of jij (toen) ook op GMM-forum zat @Savatar (ongeveer euh, 20 jaar geleden), en daar zat een medegigafan met die nickname die een paar jaar nadat ik hem heb leren kennen helaas overleden is. Zal nekeer aan hem peizen op GMM.

Album art ook wel vaak on-point:

Het geluk gehad om Circle II Circle wel te zien op hun "Watching in Silence"-tour nadat Zach Stevens terug plaats gemaakt had voor Jon Oliva, dus het plaatje is dan wel compleet.

Laatst bewerkt:
Als ge dan de mogelijkheid krijgt, kunt ge ze volgens mij niet genoeg zien.
Klopt. Zwaar aan het twijfelen om toch niet gewoon combi te gaan, gewoon daarvoor.

Krijg nog altijd kiekebish als ik Mountain King opzet, geen idee of jij (toen) ook op GMM-forum zat @Savatar (ongeveer euh, 20 jaar geleden), en daar zat een medegigafan met die nickname die een paar jaar nadat ik hem heb leren kennen helaas overleden is. Zal nekeer aan hem peizen op GMM.
Ik zat daar toen ook. Bram ook via dat forum persoonlijk leren kennen en vaak tegen gekomen op optredens in die periode. Achteraf bleken we nog een hoop gemeenschappelijke vrienden te hebben.
Elke keer ik Life Of Agony live zie krijg ik al kippevel bij Lost at 22 dus Hall of the Mountain King gaat mij heel diep raken denk ik...

Het geluk gehad om Circle II Circle wel te zien op hun "Watching in Silence"-tour nadat Zach Stevens terug plaats gemaakt had voor Jon Oliva, dus het plaatje is dan wel compleet.
Ik heb alles gezien van nevenprojecten denk ik... Circle II Circle, TSO, Jon Oliva's Pain, Chris Caffery solo maar dus nooit Savatage zelf. Loop al een hele dag met een grijns op mijn gezicht omdat ik weet dat ik ze eindelijk ga zien 😅

@LessThanJake Ik zat op het forum sinds 2003 volgens mij (mijn eerste graspop).
Ik heb enkel TSO en den Jon (Jon Oliva's Pain) een paar keer live mogen zien, dus ben blij dat ik nu de kans heb om Savatage zelf eens te zien :)
Hierna kan ik vredig sterven :D

Slipknot, Korn, Spiritbox, Falling In Reverse, Kittie,...

I'm in!
Voor één of andere reden is Falling In Reverse een volledige blindspot voor mij. Gisteren voor de eerste keer wat zitten beluisteren. Not my cup of tea, al zitten er soms wel elementen in die me liggen. Maar het algemene 'sausje' is niet aan mij besteed.

Voor één of andere reden is Falling In Reverse een volledige blindspot voor mij. Gisteren voor de eerste keer wat zitten beluisteren. Not my cup of tea, al zitten er soms wel elementen in die me liggen. Maar het algemene 'sausje' is niet aan mij besteed.
Heb ook wel zo'n gevoel hoor. Prequel en vooral Ronald vind ik de max. De rest, meh.

Ik zal toch één dag moeten kiezen. En dat zal naar alle waarschijnlijkheid de vrijdag voor Slipknot zijn. Al had ik graag Spiritbox, Falling In Reverse en Kittie gezien. :(

Een weekend wordt te duur, overnachting + eten en drinken en ik ben al snel 1000 euro kwijt.

Mainsquare festival, Pukkelpop, Alcatraz staan ook op de agenda. Er moeten jammergenoeg keuzes gemaakt worden.

Heb ook wel zo'n gevoel hoor. Prequel en vooral Ronald vind ik de max. De rest, meh.

Ik zal toch één dag moeten kiezen. En dat zal naar alle waarschijnlijkheid de vrijdag voor Slipknot zijn. Al had ik graag Spiritbox, Falling In Reverse en Kittie gezien. :(

Een weekend wordt te duur, overnachting + eten en drinken en ik ben al snel 1000 euro kwijt.

Mainsquare festival, Pukkelpop, Alcatraz staan ook op de agenda. Er moeten jammergenoeg keuzes gemaakt worden.
Idd.. in 2025 nog eens full GMM en Alcatraz en Lokerse.. Daarna zal graspop wellicht toch wegvallen.

Slipknot die 1ste album volledig zal spelen zou ik nu ook niet skippen.

Ik twijfel tussen de vrijdag en de zaterdag, met een voorkeur voor de vrijdag. Ik hoop nog op Deftones, maar dat zal dan wss voor de zaterdag zijn.... moeilijk kiezen :)

Het feit dat iedereen lyrisch doet over de vrijdag terwijl dat veruit de zwakste dag is voor mij toont toch aan dat ik stillaan uitgefaseerd ben op graspop. Al zeg ik ondertussen wel al 3 jaar dat het mijn laatste keer wordt natuurlijk 😅

Terug
Bovenaan