Graspop Metal Meeting 2025

Idem! Wij gaan daar ook voor de eerste keer dit jaar een huisje huren. :unsure:
ik doe het nu al sinds 2016 denk ik. Zijn prijs zeker waard. Ok je bent wel even onderweg, en ik vertrek graag op tijd zodat ik zeker tijdig ben op het festival zelf. Maar zelfs al zit je maar om 5u in je bed.. als je deftig kan slapen tot 10u, goeie douche pakken en iets deftigs kan eten dan is dat een serieuze surplus.

Hopelijk zitten we met ons huisje weer dicht bij de shuttles. 1 jaar gehad dat we wel een eind moesten wandelen. Was wel wat minder toen.

Ja, 't is natuurlijk ook voor een ganse week. Je kan op maandagnamiddag (of dinsdag/woensdag) al rustig installeren, dat is ook wel een voordeel. Geen stress om een goed plekje op de campingwei te bemachtigen en een goede nachtrust.

Rijden die shuttles eigenlijk frequent? Ik hoop idd dat we ook op niet te ver wandelen zitten.

Vertrekken die shuttles nog altijd aan dat rondpunt? Want dat is, sinds het verleggen van de ingang, toch echt een kuteind wandelen.
Het feit dat het quasi even ver is dan metaltown maar een pak duurder en de laatste shuttle vertrekt voor de afterparty volledig afgelopen is houdt ons wat tegen. Ik zou het zelf ook wel eens willen proberen maar hier wordt het terug metaltown. Allez, voor mijn vriendengroep althans. Ik moet nog plooien om langer te gaan dan enkel donderdag.

Ja, 't is natuurlijk ook voor een ganse week. Je kan op maandagnamiddag (of dinsdag/woensdag) al rustig installeren, dat is ook wel een voordeel. Geen stress om een goed plekje op de campingwei te bemachtigen en een goede nachtrust.

Rijden die shuttles eigenlijk frequent? Ik hoop idd dat we ook op niet te ver wandelen zitten.
Ik reken altijd op een uur om zeker te zijn (toekomen aan de shuttles en op terrein stappen). Vaak gaat het vlotter en zijn er zeker voldoende bussen.

Er zijn enkele jaren geweest dat de shuttles bijna voor de ingang ons afzetten. Laatste jaren was het door de camping wandelen. Aangezien deze nu betalend zal worden en er nog wat aanpassingen zal zijn acht ik de kans dat we terug minder zullen moeten wandelen.

Laatste bus is om 04u30 en kan je me meestal op terugvinden :)

Inderdaad, die vertrokken (kwamen ook toe?) toch aan de achterkant, tegenover de ingang van de camping? Maar nu die betalend wordt vermoed ik ook dat het op- en afstappen ergens anders wordt.

Best een leuke line-up. Wel heel verspreid dus gaat nog moeilijk zijn om 1 dag eruit te kiezen (ik ga sowieso maar 1 dag tegenwoordig wegens 2 kleine kindjes).

Must sees (bold) / wellicht meepikken (niet bold)
  • Donderdag: Deafheaven, Julie Christmas, Orbit Culture, Psychonaut, Iron Maiden, Dream Theater, Paradise Lost, Soen
  • Vrijdag: Spectral Wound, Jinjer, Northlane, As Everything Unfolds, Falling in Reverse, Slipknot, The Ghost Inside
  • Zaterdag: Amenra, Cattle Decapitation, Lorna Shore, Primordial, Spiritbox, Whitechapel, Sylosis, Korn
  • Zondag: Savatage, Currents, Katatonia, Fit for An Autopsy, Thrice, Triptykon, Heaven Shall Burn, Kind Diamond, Till Lindeman
Zaterdag en zondag springen er dus wel wat uit (lichte voorkeur voor zaterdag omdat de must see bands mij nog meer liggen dan zondag).

Heb mijn zaterdag ticket binnen. Amenra, Cattle Decap, Imminence, Lorna Shore, Primordial, Spiritbox, Sylosis en Whitechapel zijn al mooi. Benieuwd wie de laatste headliner wordt.

Donderdag was te voorspellen. Iron Maiden verkoopt elke keer uit, tot spijt van alle klagers.

Is ook de enige dag dat ik ga gaan want de rest vd affiche zuigt de stenen uit de grond. Ik moet meer zien op donderdag dan op vrij-za-zo samen.
Heel misschien dat ik zaterdag nog ga om mijn vriendin een plezier te doen (grote fan van Korn en Lorna Shore) maar ik vind het zelf, ook al is het de beste vd 3 resterende, zijn geld ni 100% waard.

Tenzij de resterende 30 namen echt wel killer zijn gaat het de eerste keer sinds lang (ik gok 2006) zijn dat ik geen combi doe in Dessel.

Donderdag was te voorspellen. Iron Maiden verkoopt elke keer uit, tot spijt van alle klagers.

Is ook de enige dag dat ik ga gaan want de rest vd affiche zuigt de stenen uit de grond. Ik moet meer zien op donderdag dan op vrij-za-zo samen.
Heel misschien dat ik zaterdag nog ga om mijn vriendin een plezier te doen (grote fan van Korn en Lorna Shore) maar ik vind het zelf, ook al is het de beste vd 3 resterende, zijn geld ni 100% waard.

Tenzij de resterende 30 namen echt wel killer zijn gaat het de eerste keer sinds lang (ik gok 2006) zijn dat ik geen combi doe in Dessel.
Ah fuck, ik was nog even aan het wachten om een ticket voor donderdag te bestellen.

Terug
Bovenaan