Grand Theft Auto V

Action PC PS5 PS4 XBOX Grand Theft Auto V

Ik ben ook bezig om GTA V voor de tweede keer aan het uit te spelen voor de platinum. Op 1 trofee na (30 plat awards) alle online trofeeën al, en voor die trofee zal ik wat online heists nog moeten doen onder andere.

Mij verbaast het hoeveel ik over de SP vergeten ben, maar ik heb opnieuw weer die gemengde gevoelens van toen. Er is veel dat de game goed doet (gameplay, graphics, de rockstarhumor, ...), maar er is ook veel dat het gewoon niet goed doet. Ik hoop dat men leert uit de fouten, want de setting is niet perfect. Het verhaal is niet perfect wederom, met vooral ergerlijke personages en saaie, vervelende zijpersonages / zijmissies. De muziekkeuzes zijn wel beter dan verwacht, maar ik heb ergens het idee dat ik andere muziek hoor dan vroeger (op de PS3). Misschien dat men dat verandert heeft, sowieso lijkt het (ietsje) beter nu. Qua opties had er ook meer ingezeten, hoewel een stap vooruit tegenover IV hier. Maar heeft geen zin om een auto op een website te kopen hier bijvoorbeeld, want als je hem kwijt ben je hem ook kwijt. Jammer. Beetje jammer dat men online features niet echt meer heeft toegevoegd aan de SP. Anders had het veel meer kunnen zijn, zelfs als het gewoon om QoL content ging.

Wel wat grindy, vervelende trofeeën en zijmissies (bvb. 15u FPS waar ik gewoon het spel heb laten aanstaan...) of de Epsilon missies (40 keer op een rij saven, of 5 miles lopen in de woestijn wat neerkomt op 20-25 min x drukken), een onmenselijke lange triatlon idem dito (één v. 30 min), die nuclear waste collectibles met de submarine dat trager vooruit gaat dan een tractor. Tja. Desondanks gaat het rapper vooruit met de trofeeën dan ik dacht.

Idem dito trouwens voor de online modus qua trofeeën. Die rallytrofee, really? Gelukkig dat ik dan toevallig iemand tegenkwam die het als laatste trofee nog nodig had voor de platinum. Dus toen waren we al met 3 (een vriend van ik, ik en hem). De online modus vind ik verder heel complex ogen qua UI en overzichtelijkheid, en je wordt er letterlijk ingesmeten en trek uw plan maar.

Redelijk wat buggy ook met momenten. Telefoongesprekken die niet werken zoals ze horen, en geen idee waarom (waar ik enkel mezelf hoor), en nog veel van dat soort dingen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan