Grand Theft Auto V

Action PC PS5 PS4 XBOX Grand Theft Auto V

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
gtav.png


release: 17 september 2013
genre: action, free-roam
dev: Rockstar North (UK)

/!\ GTA Online heeft een eigen thread.

Los Santos 2013. Met drie speelbare personages.

Los Santos: a sprawling sun-soaked metropolis full of self-help gurus, starlets and fading celebrities, once the envy of the Western world, now struggling to stay afloat in an era of economic uncertainty and cheap reality TV.

Amidst the turmoil, three very different criminals plot their own chances of survival and success: Franklin, a street hustler looking for real opportunities and serious money; Michael, a professional ex-con whose retirement is a lot less rosy than he hoped it would be; and Trevor, a violent maniac driven by the chance of a cheap high and the next big score. Running out of options, the crew risks everything in a series of daring and dangerous heists that could set them up for life.

The biggest, most dynamic and most diverse open world ever created, Grand Theft Auto V blends storytelling and gameplay in new ways as players repeatedly jump in and out of the lives of the game’s three lead characters, playing all sides of the game’s interwoven story.

 
Laatst bewerkt:
11 november op PS5 en Series X|S.

The expanded and enhanced versions of Grand Theft Auto V and Grand Theft Auto Online are arriving on PlayStation 5 and Xbox Series X|S with new features and more, on November 11th, 2021.

 
de Playstation 2 kreeg 3 GTA's. GTA 5 kreeg 3 Playstations.

Ik heb GTA5 enkel gespeeld bij het verschijnen van de PC versie, dat is toch ook al meer dan 5 jaar geleden. Heb het wel op PS4 dus ik hoop dat de upgrade gratis is. Ben dan benieuwd in welke mate ze dit gaan enhancen want uiteindelijk is dit ondertussen een 8 jaar oud spel, wil het wel graag eens herspelen.
 
GTA V op PS4 is maanden best selling geweest herinner ik mij alleszins. Dus er zijn er effectief die er meerdere malen geld aan geven..
:unsure:

Zal hem alleszins nog eens spelen als ik hem gratis kan verkrijgen door middel van upgrade!
 
GTA V op PS4 is maanden best selling geweest herinner ik mij alleszins. Dus er zijn er effectief die er meerdere malen geld aan geven..
:unsure:

Zal hem alleszins nog eens spelen als ik hem gratis kan verkrijgen door middel van upgrade!
Denk niet dat de upgrade gratis zal zijn.
 
Die beginnen spelen op PS3 (het einde?) en dan op de PS4 nog eens een hele tijd gespeeld.
Was wel fun maar alles in-game kost belachelijk veel geld.

Hopelijk is de Online versie gratis (waren toch geruchten van), dan zou ik die wel nog is durven spelen.
Op de PS4 nog meermaals opgestart maar tegen dat ik kon spelen was ik het al beu door de laadtijden :unsure:
 
Ik vraag me dan echt af wanneer GTA 6 zal komen...

Dit is echt wel het toppunt van uitmelken. Zeker als de upgrade niet gratis ga zijn. Maar dat verwacht ik niet.

Gewoon 65 euro waarschijnlijk
 
Elk jaar een nieuwe GTA, dát zou pas uitmelken zijn. Of tientallen expansions en allerlei microtransactions.

GTAV daarentegen verscheen nog op de valreep op PS3, en kreeg een jaar later een opgepoetste PS4-versie... en dat was het dan. En dat noemen jullie uitmelken?

Er kwamen geen expansions, geen DLC, geen verdere ports naar pakweg de Switch of mobile. Geen verfilming. Geen tv-reeks.

Na GTAV werkte Rockstar gewoon weer met volle kracht aan hun volgende game. Maar liefst 5 jaar lang is er met 6 studio's tegelijk aan Red Dead Redemption 2 gewerkt. Er staan meer dan 3000 namen in de aftiteling.

2004 ... San Andreas
2008 ... GTAIV (4 jaar later)
2013 ... GTAV (5 jaar later)
2018 ... RDR2 (5 jaar later)

Nog 2 jaar volhouden...
 
Goh hun output is toch wel geminderd hoor... Als je sinds 2008 kijkt is dit eigenlijk wat juister.

2008 GTAIV
2010 RDR
2011 LA Noire
2012 Max Payne 3
2013 GTAV
2018 RDR2

Vroeger hadden de meeste studio's hun eigen project, maar voor RDR2 hebben de meesten allemaal aan die ene game gewerkt, terwijl ook nog GTA Online werd ondersteund. RDR2 was ook gewoon van een andere grootte-orde dan die spellen die ze ervoor tussendoor maakten. Heeft er ook mee te maken dat GTAV en Online gewoon absurd winstgevend zijn. GTAV is het tweede best verkochte spel ooit en met GTA Online verdienen ze een half miljard (!!) dollar per jaar. Logisch dat ze zich dan vooral daar op richten. Ook te zien aan RDR2, waar de Online component nogal stiefmoederlijk wordt behandeld omdat die minder winstgevend is.
 
Ik heb precies liever dat ze de 5 als melkkoe gebruiken, dan dat de 6 overhaast uitgebracht wordt, en maar half z'n gat werkt.
 
Als GTA6 zich niet in Vice City afspeelt gaan er rellen volgen! :eviltongue:

Vind het wel jammer dat R* met GTA5 zo hard heeft gefocused op GTA: Online. Jammer dat de SP aan zijn lot werd overgelaten. Zelfs nieuwe voertuigen/wapens voor Online zijn nooit in SP toegevoegd.
 
goeie graphics hadden we op PS3
goeie gameplay hadden we op PS3
character switching hadden we op PS3
explosive action hadden we op PS3

dat ze dat als selling points steken in hun trailer... sterke marketing afdeling bij R*
 
goeie graphics hadden we op PS3
goeie gameplay hadden we op PS3
character switching hadden we op PS3
explosive action hadden we op PS3

dat ze dat als selling points steken in hun trailer... sterke marketing afdeling bij R*
En toch gaat hij weer goed verkopen, als ik die beelden zag leek mij gewoon ps3 versie :)
 
Terug
Bovenaan