Giro d'Italia 2025

Er is gewoon nog niks beslist.
Er komen nog wel enkele kansen en de ritten waar niet goed cash betalen wordt komen nog.

Ik schat de kans dat Del Toro deze giro wint alvast niet al te hoog in.

Yates mag dan wel tweede staan maar ik zou hem niet wegcijferen.
Hij heeft veel ervaring in grote rondes rijden en weet zich vaak rustig te houden en weg te steken, en wanneer het erop aankomt is hij daar.
We gaan het zien🙂
En hij heeft nog een serieuze rekening openstaan met de Giro

Deze begint toch stilaan dé post van de Giro te worden 🤓
Ik geniet met volle teugen van Ayuso die zonder Pogacar eindelijk zijn vleugeltjes mag spreiden en dan weeral op een nieuwe ploegmaat botst!

Momenteel lijkt Storer, naar wie ik zo benieuwd was, op weg naar die anonieme 12de stek. Tour of the Alps is altijd een slechte waardemeter

Ik geniet met volle teugen van Ayuso die zonder Pogacar eindelijk zijn vleugeltjes mag spreiden en dan weeral op een nieuwe ploegmaat botst!

Momenteel lijkt Storer, naar wie ik zo benieuwd was, op weg naar die anonieme 12de stek. Tour of the Alps is altijd een slechte waardemeter
Da's nu eens toevallig de coureur die ik in m'n Giromanager heb gezet ipv Del Toro, 1 dag voor de start van de Giro 🥲

Yates mag dan wel tweede staan maar ik zou hem niet wegcijferen.
Hij heeft veel ervaring in grote rondes rijden en weet zich vaak rustig te houden en weg te steken, en wanneer het erop aankomt is hij daar.
We gaan het zien🙂
Yates is overigens wel hét allerbeste voorbeeld van een renner die 16-17 dagen dominant was in de Giro, overtuigend 3 ritten won en dan de laatste vrijdag volledig kopje onder ging om in Rome uiteindelijk niet eens top 20 te rijden op ruim 1h15...

Als je Del Torro zo ziet rijden... tis soms toch echt wel woekeren denk ik dan. Maar het kan misschien ook gewoon, volgende week zullen we het weten.

Die is 2 keer vrij hard gevallen (in die massale val en gravelrit), maar het komt wel vaker voor dat iemand die in de Tour of the Alps zo goed is uiteindelijk niet meer zo goed is in de Giro. Te vroeg gepiekt zal er dus ook zeker voor iets tussen zitten.

Net daarom, hij houd zich rustig in het peleton en valt niet teveel op.

Ik ben wel akkoord dat Del Toro veel met zijn krachten woekert (en ik heb ook het gevoel dat UAE zelf hem niet helemaal "vertrouwt", en niet wilt dat hij wegrijdt van Ayuso met Bernal en vooral Carapaz), maar bij Yates is het op dit moment niet van "sparen" hé. Hij staat toch vooral op die tweede plaats door een portie geluk, als ze bergop doortrokken was dat tot nu toe niet van benen sparen, maar toch vooral van niet beter kunnen. Of dat is toch mijn gevoel op dit moment. Voor mij maakt vooral Carapaz heel veel indruk, en Gee is ook iemand die echt elke dag beter wordt. Het is alleszins heel moeilijk te voorspellen op dit moment met Roglic dat einde verhaal lijkt, Ayuso die misschien nooit meer 100% zal zijn en de vraag of Del Toro het kan volhouden. We gaan een prachtige week tegemoet op deze manier.

Het is niet dat Storer slecht rijdt.
Het echte storer gebied komt nu pas

De verloren tijd komt vooral door "pech"
  • Sienna rit waar hij 2 minuten verloor, (waar hij toch ook deftig gevallen is, net voor het nog allemaal moest beginnen).
  • 1 minuut in de vlakke rit door valpartij
  • Enkele seconden bij al die explosieve aankomsten en tiental seconden in de ITT (wat niet zijn ding zijn).

En dan zij we bijna bij zijn volledige achterstand.

Opschuiven zal wel moeilijk zijn, die voor hem zijn niet slecht.
    (een Mcnulty en Roglic (als die effectief zoveel last heeft) zullen wel nog te pakken zijn.

Maar ToA winnaars en Revelaties hebben het de afgelopen jaren niet zo goed gedaan in de Giro.

Ik zou m'n geld durven zetten op Bernal voor eindwinst. Sterke ploeg, duidelijk erg goed in vorm en een echte ronderenner.

Tiberi wordt amper genoemd, maar zie die toch nog hoog eindigen. Die was toch ook dik in orde voor de crash. En kon gisteren al gewoon mee.

Ik hoop vooral dat het sprookje van Del Toro mag blijven duren. Leuke renner.

Tiberi wordt amper genoemd, maar zie die toch nog hoog eindigen. Die was toch ook dik in orde voor de crash. En kon gisteren al gewoon mee.

Ik hoop vooral dat het sprookje van Del Toro mag blijven duren. Leuke renner.
En toch zou ik die graag naar een andere ploeg zien gaan. Laat die maar een rechtstreeks duel uitoefenen met Pogi in de grote rondes.

En toch zou ik die graag naar een andere ploeg zien gaan. Laat die maar een rechtstreeks duel uitoefenen met Pogi in de grote rondes.

jammer genoeg nog een contract tot 2029 bij UAE

Maar in principe zou die altijd moeten opgekocht worden door Red Bull.
Hoe hard kan een renner een naam hebben van uwproduct 😅

Ik ben wel akkoord dat Del Toro veel met zijn krachten woekert (en ik heb ook het gevoel dat UAE zelf hem niet helemaal "vertrouwt", en niet wilt dat hij wegrijdt van Ayuso met Bernal en vooral Carapaz), maar bij Yates is het op dit moment niet van "sparen" hé. Hij staat toch vooral op die tweede plaats door een portie geluk, als ze bergop doortrokken was dat tot nu toe niet van benen sparen, maar toch vooral van niet beter kunnen. Of dat is toch mijn gevoel op dit moment. Voor mij maakt vooral Carapaz heel veel indruk, en Gee is ook iemand die echt elke dag beter wordt. Het is alleszins heel moeilijk te voorspellen op dit moment met Roglic dat einde verhaal lijkt, Ayuso die misschien nooit meer 100% zal zijn en de vraag of Del Toro het kan volhouden. We gaan een prachtige week tegemoet op deze manier.
Puur tactisch vind ik UAE wel de juiste beslissing genomen in die move met Carapaz & Bernal... Del Torro staat ruim voor en als die er door zakt staat Ayuso heel goed geplaatst om nog over te nemen. UAE wil nu geen situatie creëren waar er mannen over Ayuso springen want als Del Torro er dán doorzakt wordt het voor Ayuso wel moeilijker om nog te winnen...

Was nog ver van de finish en zou ook een beetje gek zijn om Del Toro alleen op pad te sturen met zo'n mannen als Carapaz en Bernal die dan ook nog eens ploegmaats mee hebben. Arensman staat 5" achter Bernal of zo die is dus even gevaarlijk als Bernal. Zeker als je daar achter gewoon een halve ploeg zitten hebt.

Ik zou m'n geld durven zetten op Bernal voor eindwinst. Sterke ploeg, duidelijk erg goed in vorm en een echte ronderenner.
Ik schrik ik nog altijd van dat die al 28 is.
Door zijn blessure en iets minder jaar toch een belangrijke periode gemist. Ik zou het hem zeker gunnen.

Maar zelfs al wint hij niet is 1x tour en 1x giro winnen nu niet direct iets om u voor te schamen.

Ik gun het Bernal zeker ook wel maar meestal komt er altijd een moment dat hij door het ijs zakt.
In de periode voor zijn zwaar ongeluk was hij op zijn best maar het lijkt of hij niet meer op zijn topniveau kan komen.

Ik gun het Bernal zeker ook wel maar meestal komt er altijd een moment dat hij door het ijs zakt.
In de periode voor zijn zwaar ongeluk was hij op zijn best maar het lijkt of hij niet meer op zijn topniveau kan komen.

Zijn crash is 3 jaar geleden... en hij is terug in stijgende lijn.

2023 was niet veel soeps, maar is denk ik normaal na zo een doodssmak
2024 was niet constant,zeker in de grote rondes, maar in de kleinere was hij toch al redelijk
2025 rijdt hij sowieso alweer beter dan 2024, dat ondanks weer een sleutelbeenbreuk in Februari

Daarnaast denk ik ook dat dit Giro peloton beter bezet is dan de TDF 2018 concurrentie.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan