Giro d'italia 2024

Wie eindigt 2de in het eindklassement ?

  • Thomas G

    Stemmen: 19 33,9%
  • Tiberi

    Stemmen: 1 1,8%
  • Bardet

    Stemmen: 5 8,9%
  • Caruso

    Stemmen: 1 1,8%
  • O'Connor

    Stemmen: 2 3,6%
  • D.F. Martinez

    Stemmen: 11 19,6%
  • Uijtdebroeks

    Stemmen: 8 14,3%
  • Arensman

    Stemmen: 1 1,8%
  • Quintana

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lipowitz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Toch Pogačar

    Stemmen: 6 10,7%
  • Toch iemand anders (wie dan...)

    Stemmen: 2 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    56
Hoeft uiteindelijk niet meer te doen. Ploeg tempo laten rijden, dan wat aanvallen counteren en het afmaken in de sprint.

Gaat er nog zo wel een paar pakken denk ik. Alhoewel UAE niet altijd de vlucht binnen schot gaan houden lijkt me.

Nee, natuurlijk niet. Ik neem het hem niet kwalijk hé, de Tour komt er aan, het zou dom zijn om elke keer tot het gaatje te gaan. Maar er is wel niets aan te zien natuurlijk. Maar zoals je zelf zegt, ik ga er vanuit dat we wel wat interessante vluchtetappes zullen zien.
 
Zeer overtuigend deze week, maar we zullen maar voorzichtig zijn voor we conclusies trekken. De Giro is de Giro en er zijn al veel renners door de mand gevallen in de derde week. Het is koffiedik kijken met een blinddoek in het donker in dit geval. Hij heeft nog nooit(!) een derde week in de Giro gereden. Toch maar oppassen voor we grote uitspraken doen.
 
Dat hij deze giro gaat winnen daar bestaat geen twijfel over, behoudens pech.
Maar of hij zijn mogelijke overwinning in de tour niet hypothekeert hiermee is een andere zaak.
 
Wie zullen de concurrenten daar zijn? Vingegaard lang niet zeker, mogelijks enkel Remco een dreiging.
Om te beginnen moet ik wel zeggen dat je moet uitgaan van een mindere Pogacar. Een Pogacar in topconditie die zie ik gewoon de dubbel pakken.

De grootste concurrent lijkt mij Roglic te zijn.
Ook op vlak van ploeg is dat echt wel een zot sterk blok. Als Pogacar een paar procentjes minder is of een off-day heeft kan dit zomaar.

Vingegaard daar kunnen we nog weinig over zeggen, maar lijkt mij niet dat die een grote rol zal spelen.
Remco is individueel ook wel een kanshebber , maar hoe goed is hij na zijn blessure. En vooral hoe sterk is zijn ploeg, want op papier is dat maar matig.
Maar je hebt daarnaast nog namen die normaal nooit kunnen winnen, maar als die geconfronteerd worden met wonderlijke benen en een beetje geluk dan kan het zomaar.

Laat ons hopen dat er toch iets van spanning zal inzitten. Dat het niet dag 4 Pogacar in het geel is tot Parijs met de vingers in de neus.
 
Giro én Tour winnen in hetzelfde jaar is echt wel héél uitzonderlijk, zeker in moderne tijden waar elke tiende van een procent belangrijk is. Zo'n Giro pleegt echt wel een aanslag op je lichaam, zelfs als je die op reserve rijdt. Het is echt niet evident om na de Giro ook nog de Tour te winnen. Pogacar is natuurlijk ook een uitzonderlijk talent, en mocht hij de Giro niet gereden hebben, dan zou hij zonder pech sowieso de Tour winnen dit jaar. Maar nu zou het toch nog spannend kunnen worden hoor.
 
En ullrich voor Zabel in de Vuelta. ( al moest die toen wachten want hij reed op 2km van de finish het peloton uit het wiel van de kop af)
 
Rijs en Ulrich in het geel en wit voor Zabel in het groen.

Wel een verschil Cav en Zabel waren toen zowat zekerheden voor winst dan schat ik Molano toch een stuk lager in. Maar het geeft wel aan hoe Pogacar hier eigenlijk met de vingers in de neus rondrijd. Figuurlijk dan want zijn neus is blijkbaar al wat verstopt.
 
Giro én Tour winnen in hetzelfde jaar is echt wel héél uitzonderlijk, zeker in moderne tijden waar elke tiende van een procent belangrijk is. Zo'n Giro pleegt echt wel een aanslag op je lichaam, zelfs als je die op reserve rijdt. Het is echt niet evident om na de Giro ook nog de Tour te winnen. Pogacar is natuurlijk ook een uitzonderlijk talent, en mocht hij de Giro niet gereden hebben, dan zou hij zonder pech sowieso de Tour winnen dit jaar. Maar nu zou het toch nog spannend kunnen worden hoor.
Bwa, Dumoulin en Froome hebben recent (2018) nog laten zien dat dubbelen echt wel kan en Pogacar is nog zó veel beter dan die twee...

Het verschil is ook dat Dumoulin echt vol aan den bak moest tegen Yates in de Giro, net als Froome die in die Giro niet super aan de start kwam door dopingverhalen die winter als ik het goed heb.
Het contrast met Pogacar die gisteren zelfs niet uit het zadel kwam tot de laatste 200m kan eigenlijk niet groter zijn. Pogacar gaat in deze Giro nooit tot in het pekzwart moeten gaan. Vooral het volume zal dus zijn impact hebben maar 5 weken tussen Giro en Tour zullen wel voldoende zijn. Een week 'rust', 3 weken blok, week taper. Pogacar gaat geen 3 weken nodig hebben om op zijn effen te komen, ook mentaal niet. Als je 2 keer de Tour gewonnen hebt en je weet dat je zó veel beter bent dan de rest hier dan is de mentalz belaqting van zo'n Giro wrs best ok.
 
Ik snap Alpecin toch niet, alles op Groves die zeker niet de beste is
Groves heeft in het verleden wel al bewezen van snel te zijn aan de streep na zo'n geaccidenteerde rit, zoals een aantal keer in de Vuelta vorig jaar geloof ik. Daar had je natuurlijk wel geen kalibers als Kooij en Milan aan de start.
Ik denk dat Groves ook het probleem heeft dat Milan overal over geraakt waar hij dat ook doetven dat Milan toch een stukje sneller is.
 
Voor Groves moeten het allemaal in zijn voordeel vallen.
Het kan natuurlijk, maar met kleppers als een Milan die mee is dan wordt het lastig.
 
Pogacar wint straks de Giro én de Tour (Vingegaard alweer in topvorm tegen dan? Dat zou pas absurd zijn).
Indien Vingegaard de Tour rijdt, zal Pogacar om zeker te zijn, tijd moeten pakken in die eerste twee weken.
Als het even kan +5min. Je weet maar nooit met Jonas en Visma in week drie. Evengoed komt die erdoor en en gaan die #yolo in rit 20.
 
Indien Vingegaard de Tour rijdt, zal Pogacar om zeker te zijn, tijd moeten pakken in die eerste twee weken.
Als het even kan +5min. Je weet maar nooit met Jonas en Visma in week drie. Evengoed komt die erdoor en en gaan die #yolo in rit 20.

Hou er rekening mee dat tegen die tijd Vingegaard en visma ook al 2 weken aan het rijden zijn om de achterstand niet te groot te laten worden.
We moeten ook eerlijk zijn als ik de ploeg van Pogacar zie, dat is wel een ploegje hoor.
Almeida, Ayusso, Yates, Sivakov en Soller. Dat zijn mannen die in een andere ploeg kopman zijn. Bij jumbo heb je Kuss als allerbeste zuivere knecht, en kruiswijck die weer solid zal zijn. Maar daarnaast is het toch net iets minder. Vergeet niet dat het succes van Jumbo ook wel kwam door Wout die monsterlijk tekeer ging en een Vingegaard die beresterk op zichzelf was. Als je als kopman niet top bent dan wordt het zeer moeilijk.
 
Hou er rekening mee dat tegen die tijd Vingegaard en visma ook al 2 weken aan het rijden zijn om de achterstand niet te groot te laten worden.
We moeten ook eerlijk zijn als ik de ploeg van Pogacar zie, dat is wel een ploegje hoor.
Almeida, Ayusso, Yates, Sivakov en Soller. Dat zijn mannen die in een andere ploeg kopman zijn. Bij jumbo heb je Kuss als allerbeste zuivere knecht, en kruiswijck die weer solid zal zijn. Maar daarnaast is het toch net iets minder. Vergeet niet dat het succes van Jumbo ook wel kwam door Wout die monsterlijk tekeer ging en een Vingegaard die beresterk op zichzelf was. Als je als kopman niet top bent dan wordt het zeer moeilijk.
Kelderman en Jorgenson even vergeten?

Al heb je bij UAE ook nog een Vines en McNulty (en Majka ..)
 
Terug
Bovenaan