Giro d'italia 2024

Wie eindigt 2de in het eindklassement ?

  • Thomas G

    Stemmen: 14 29,8%
  • Tiberi

    Stemmen: 1 2,1%
  • Bardet

    Stemmen: 4 8,5%
  • Caruso

    Stemmen: 1 2,1%
  • O'Connor

    Stemmen: 2 4,3%
  • D.F. Martinez

    Stemmen: 8 17,0%
  • Uijtdebroeks

    Stemmen: 8 17,0%
  • Arensman

    Stemmen: 1 2,1%
  • Quintana

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lipowitz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Toch Pogačar

    Stemmen: 6 12,8%
  • Toch iemand anders (wie dan...)

    Stemmen: 2 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    47
Ja indien goede tijdrit is het duidelijk l.
Cian onze rondeman
Remco het betere eendagswerk
Dat ik dit moet lezen op het forum waar er nog niet zo lang geleden Juan Ayuso met de grond gelijk gemaakt werd.
Die jongen ging het niet maken.
Maar Cian gaat onze rondeman worden.

Moet ik even opnoemen wat Remco al bewezen heeft in ronden?
 
Dat mag.
Maar de bevestiging blijft uit.
Heeft al de vuelta gewonnen , en zonder pech wellicht de Giro ook. We zullen zien hoever hij in de Tour geraak, maar een podium moet toch de ambitie zijn. Voor Cian zal alles afhangen van zijn tijdritskills, daar is nog wat werk dus zeer benieuwd hoe hij deze in de Giro aanpakt. We kunnen ook gewoon meerdere ronderenners hebben, wat een luxe.
 
Rit winnaar is al gekend zeker. Pogacar gaat ferm moeten uitpakken om hier nog onder te geraken. Zo lang/lastig is dat slot klimmetje ook niet.

EDIT: Ok Schachman maakt 18" er is dus wel nog iets mogelijk

EDIT: bleh Pogacar weer met zijn lelijke broek
 
Laatst bewerkt:
Rit winnaar is al gekend zeker.
Filippo Zana? Neen wacht er rijdt ook nog ne zekere Filippo Ganna rondt. :unsure:

Update: Pogacar gaat nog 2des worden. Of 1ste? Maar 47 sec lijkt mij net iets te veel van het goede ?

Big lol .. dat is echt niet normaal. Een beer zoals Ganna even belachelijk maken (want hoe kan je dit anders benoemen)
 
Laatst bewerkt:
Amai Pogacar zeg als er nog twijfelaars waren wie deze Giro gaat winnen.
Hij was natuurlijk maar op 95% van zijn beste vorm hier naartoe gegaan om de combinatie Giro / Tour te kunnen rijden (en beiden pogen te winnen). Die extra 5% komt er stilletjes aan bij. :tongue:

Een gokje: Pogacar wint straks de Giro én de Tour (Vingegaard alweer in topvorm tegen dan? Dat zou pas absurd zijn).
Als er één iemand in staat is om de dubbel nog te realiseren in het hedendaagse wielrennen dan is hij het wel.
 
Rit winnaar is al gekend zeker. Pogacar gaat ferm moeten uitpakken om hier nog onder te geraken. Zo lang/lastig is dat slot klimmetje ook niet.

EDIT: Ok Schachman maakt 18" er is dus wel nog iets mogelijk

EDIT: bleh Pogacar weer met zijn lelijke broek
Indrukwekkende Pogacar doet het toch maar weer :bow:
 
Ja, amai. Eventjes de andere klassementsmannen op een hoopje rijden.

Cian op 2:55 dat is veel. Op de andere klassementsmannen valt het nog wel redelijk mee
 
Dat mag.
Maar de bevestiging blijft uit.
De bevestiging blijft uit.
Heeft al volgende rondes gewonnen.
- 1x vuelta
- 1x Polen
- 1x UAE
- 3x Algarven
- 1x Belgium tour
- 1x San Juan
- 1x Denemarken
- 1x Noorwegen
- 1x Burgos

Uijtdebroeks mag nog niet de veters strikken van Juan Ayuso. Laat staan dat hij al een bedreiging zou zijn voor Remco.
 
Tijdrijden blijft voorlopig nog altijd de achilleshiel van Cian Uytebroeks. Als dat niet fameus gaat verbeteren wordt het lastig om mee te doen voor eindwinst/podium in grote ronden. Gelukkig is hij nog zeer jong.
 
Ja, amai. Eventjes de andere klassementsmannen op een hoopje rijden.

Cian op 2:55 dat is veel. Op de andere klassementsmannen valt het nog wel redelijk mee
Het niveau van het tijdrijden bij de klassementsmannen hier is echt abominabel, zeker nu Thomas ook nog eens gaat inklappen.
 
Het niveau van het tijdrijden bij de klassementsmannen hier is echt abominabel, zeker nu Thomas ook nog eens gaat inklappen.

goh ja Thomas werd vorig jaar 9e in de eerste tijdrit met een gelijkaardig profiel. Nu wordt hij 10e.

Arensman reed ook een goeie tijdrit maar die kreeg al eerder klappen. Tiberi zelfde eigenlijk. Martinez deed het ook goed.

Wind is ook wel aangewakkerd waardoor de klassements renners het minder deden tegenover vroege starters dat verklaard ook wel een beetje waarom ze wat ontbreken bovenaan. Tot natuurlijk Pogacar kwam en het verlies op het vlakke gewoon in een ruk wegvaagde.
 
Hij was natuurlijk maar op 95% van zijn beste vorm hier naartoe gegaan om de combinatie Giro / Tour te kunnen rijden (en beiden pogen te winnen). Die extra 5% komt er stilletjes aan bij. :tongue:

Een gokje: Pogacar wint straks de Giro én de Tour (Vingegaard alweer in topvorm tegen dan? Dat zou pas absurd zijn).
Als er één iemand in staat is om de dubbel nog te realiseren in het hedendaagse wielrennen dan is hij het wel.
Vingegaard zou die dubbel in theorie ook wel moeten aankunnen.

De kans dat Pogacar effectief de dubbel pakt lijkt ondertussen alvast groter dan dat hij dat niet zou doen imo. Het lijkt mij héél moeilijk voor Vingegaard om terug op niveau te geraken op 2 maand tijd nadat hij een maand in zen bed heeft gestoken. Het Tour podium zou al een gigantische prestatie zijn voor hem.
Het feit dat de tegenstand in deze Giro alweer erg matig is kan voor Pogacar ook zeker geen kwaad. Als je ziet hoe Thomas daarstraks op de slotklim eigenlijk als een pannenkoek in elkaar zakt en daar een pak tijd verliest op alle "topklimmers" dan laat dat weinig twijfel bestaan over hoe de rit van morgen zal gaan...

Okish tijdrit van Cian vandaag gezien zijn kwaliteiten maar dat blijft toch wel problematisch. Een minuutje op Thomas die zich hier bijna zo krampachtig naar boven hees als op de Monte Lussari vorig jaar, een dikke minuut op Martinez, maar vooral bijna 2 op Arensman... dat blijft toch veel. En dan ontbreken hier nog nen hoop GC mannen die wel een stukje tegen de klok kunnen: Remco, Roglic, TGH, Ayuso, Almeida...
 
Ben net Bini tegengekomen op de fiets dus schade is niet zo erg
Staa gewoon volgende week al terug aan de start in België en Nederland. Gaat een reeks kleinere koersen doen. Wat eigenlijk sowieso los van zijn val misschien wel gewoon een goed ding is. Toch ook zo iemand die wat vertrouwen nodig heeft richting de Tour. Een "De Lie'tje" doen lijkt me dan geen slecht idee.

Als hij zo 2x was gevallen in de Tour was hij gewoon verder gereden denk ik.
 
Nja, Pogacar die het wat op reserve probeert te winnen is ook maar saai natuurlijk :laugh:

Ik ga er vanuit dat er toch wat vluchten gaan aankomen. Pogacar zelf is misschien op wat reserve, zijn ploeg kan dit toch niet elke bergrit.
 
Nja, Pogacar die het wat op reserve probeert te winnen is ook maar saai natuurlijk :laugh:

Ik ga er vanuit dat er toch wat vluchten gaan aankomen. Pogacar zelf is misschien op wat reserve, zijn ploeg kan dit toch niet elke bergrit.
Hoeft uiteindelijk niet meer te doen. Ploeg tempo laten rijden, dan wat aanvallen counteren en het afmaken in de sprint.

Gaat er nog zo wel een paar pakken denk ik. Alhoewel UAE niet altijd de vlucht binnen schot gaan houden lijkt me.
 
Terug
Bovenaan