Giro d'Italia 2023

Wel een verklaring waarom Vervaeke de vlucht niet kon volgen.

Hopelijk blijft Van Wilder gespaard en kan die een ritje uitpikken om te schitteren.

Lekkere Giro voor EF wel, die trekken gewoon hun goed jaar mooi door. Als Carthy in Rome dan ook nog een top 10 kan rijden is dat wel meer dan geslaagd (zonder die top 10 ook wel eigenlijk).

Ik denk dat er momenteel wel een beetje te veel gefixeerd wordt op Ineos. Ok, ze staan daar met velen maar vergeet niet dat Almeida daar ondertussen wel stilletjes naar een 4de plaats is geslopen op amper 22 seconden. Als UAE ziet dat Jumbo de koers uit handen aan het geven is gaan ze toch niet zo dom zijn van een kansrijke positie zomaar te grabbel te gooien? De Tour was een zuivere Pogacar VS Jumbo. Dit is Ineos VS Roglic EN Almeida, dat is toch een wel heel belangrijke nuance. UAE heeft met Vine, Formolo & McNulty toch stiekem een wel heel sterk blokje klimmers bij hier.

Bergop komt het toch ook vooral aan op de beste man in koers te zijn. Het is vooral gevaarlijk als Ineos van ver zou proberen gaan en als Roglic geisoleerd geraakt in een vallei: vooral dan vrijdag de 20km naar de voet van Crans Montana en in rit 16: 10km naar de voet van monte Bondone.
Ritten 18 & 19 zijn minder gevaarlijk wegens ofwel bergop ofwel bergaf (weinig of geen vlakken tussenstukken in de finales). Vrijdag zal al heel veel duidelijk maken, tenzij die rit onthoofd wordt OF tenzij ze allemaal gaan beginnen gokken op die laatste tijdrit bergop omdat ze zich allemaal met iets meer zekerheid de sterkste/snelste wanen nu Remco er tussenuit is.

Laat het uit, alles op de WK dubbel.
Kwestie van de lat niet te hoog te willen leggen :laugh:

Tjah, het was daar gezellig in de helikopter he

Even gezellig als in de kabelbaan zaten daar ook als sardientjes verpakt.

Wel een verklaring waarom Vervaeke de vlucht niet kon volgen.

Hopelijk blijft Van Wilder gespaard en kan die een ritje uitpikken om te schitteren.

Ja hopelijk blijft die gezond. Een unieke kans voor hem om zijn eigen ding te kunnen doen op het allerhoogste niveau. Heeft er hard voor gewerkt de voorbije maanden om hier top te zijn en het zwaarste moet nu nog komen dus er zijn wel wat kansen nu voor hem.

Ik denk dat er momenteel wel een beetje te veel gefixeerd wordt op Ineos. Ok, ze staan daar met velen maar vergeet niet dat Almeida daar ondertussen wel stilletjes naar een 4de plaats is geslopen op amper 22 seconden. Als UAE ziet dat Jumbo de koers uit handen aan het geven is gaan ze toch niet zo dom zijn van een kansrijke positie zomaar te grabbel te gooien? De Tour was een zuivere Pogacar VS Jumbo. Dit is Ineos VS Roglic EN Almeida, dat is toch een wel heel belangrijke nuance. UAE heeft met Vine, Formolo & McNulty toch stiekem een wel heel sterk blokje klimmers bij hier.
Dat is waar. Maar in praktijk zie je dat daar meestal toch niet veel van terecht komt.

Je moet al met 2 heel sterke renners zitten, zoals Vingegaard en Roglic in de Tour vorig jaar. Die anderen zakken er vroeg of laat toch wel wat door.

Het is voor Ineos toch vooral hopen dat zowel Hart als Thomas de kloof op Roglic klein kunnen houden, dan is er wel wat mogelijk.

De Tour was Pogacar tegen Vindegaard. Roglic viel al snel in de Tour (roubaix rit) volgde daardoor al op een paar minuten en was geblesseerd. Nu staan er maar liefst 5 Ineos mannen in de top 11. En ze staan daar niet door een ploegentijdrit of zo maar gewoon omdat ze bij de besten horen bergop en tegen de klok. Zo'n overmacht heb ik nog nooit gezien. Dat Sky/Ineos de 2 beste renners heeft dat wel hebben meermaals met 2 op het podium gestaan maar met 5 die zo hoog staan is toch wel uniek.

Als ze in die slotdagen komen en Roglic staat nog altijd zo dicht moeten ze toch wel iets doen want dat lijkt me toch een enorm risico om met 2" voorsprong die klimtijdrit aan te vatten. En dan verwacht ik dus wel in die bergritten ervoor dat ze Sivakov/Arensmans/de Plus vooruit sturen.

De Tour was Pogacar tegen Vindegaard. Roglic viel al snel in de Tour (roubaix rit) volgde daardoor al op een paar minuten en was geblesseerd. Nu staan er maar liefst 5 Ineos mannen in de top 11. En ze staan daar niet door een ploegentijdrit of zo maar gewoon omdat ze bij de besten horen bergop en tegen de klok. Zo'n overmacht heb ik nog nooit gezien. Dat Sky/Ineos de 2 beste renners heeft dat wel hebben meermaals met 2 op het podium gestaan maar met 5 die zo hoog staan is toch wel uniek.

Als ze in die slotdagen komen en Roglic staat nog altijd zo dicht moeten ze toch wel iets doen want dat lijkt me toch een enorm risico om met 2" voorsprong die klimtijdrit aan te vatten. En dan verwacht ik dus wel in die bergritten ervoor dat ze Sivakov/Arensmans/de Plus vooruit sturen.
De kans dat ze in de slotdagen nog allemaal zo dicht staan is quasi 0%. Er zal nog vanalles gebeuren de volgende dagen/week zodat er mssn nog 2 Ineos renners in de top 11 zullen staan

Komen ze nog wel met 50 man aan in Rome? De Giro begint meer en meer onthoofd te geraken zowel door de vele ziektes, Covid, slechte weer...

Ben ik de enige die het ironisch vind hoe Jumbo voor de Giro met hun corona gevallen het verwijt kreeg "komt er van dat ge met heel de ploeg in afzondering gaat en dan plots van uwen berg komt"? :unsure: De realiteit is zoals altijd toch net een tikkeltje genuanceerder...

En toch heeft Roglic Pogacar mee dood geknepen in die Alpenrit. Had Vingegaard daar anders niet gewonnen? Dat ga ik niet zeggen maar het verschil was misschien minder groot geweest. Rijdt Vingegaard zonder Roglic bv 5km op kop op de Galibier met Vingegaard in zijn wiel?

We hebben eigenlijk nog geen bergritten gehad tot hiertoe, toch geen bergritten waar de omstandigheden het toe lieten van het verschil te maken. Ze gaan daar niet met 5man binnen de 3 minuten blijven staan. En het is niet zo dat Jumbo ondanks de vele afzeggingen net voor de Giro met een reeks pannenkoeken aan de start staat. Vroeg of laat komt Sepp Kuss toch wel weer bovendrijven in de ritten waar het er echt op zal aankomen en op de tussenstukken zullen Hessman & Bouwman toch wel hun ding doen om de lange vlucht te controleren. Oomen & vooral Dennis heb ik wel veel minder vertrouwen in.
En nog eens, als UAE ziet dat er vlucht van 1 van die 3 mannen weg rijdt en ze zien dat Jumbo dat niet gecontrolleerd krijgt dan gaan ze wel een mannetje bijzetten. Het is voor Sivakov, Arensman & De Plus ook niet voldoende van een minuut voorsprong te nemen met die slot 3-daagse nog voor de boeg. Die krijgen daar sowieso nog een pattat van een paar minuten als Roglic gezond blijft. Het zal uiteindelijk op het niveau van Thomas & TGH aankomen...

Ik vraag me af waarom vooral SQS zo zwaar getroffen lijkt door corona. Al is het een vraag waar je waarschijnlijk alleen maar op kan speculeren. En die misschien zinloos is. Ik zie ze nu wel maatregelen opdrijven voor de volgende rondes, los van de maatregelen van de organisaties. Na zo'n shock wil je voorkomen dat dit nog eens voorvalt.

Laatst bewerkt:
Ik vraag me af waarom vooral SQS zo zwaar getroffen lijkt door corona. Al is een vraag waar je waarschijnlijk alleen maar op kan speculeren. En die misschien zinloos is. Ik zie ze nu wel maatregelen opdrijven voor de volgende rondes, los van de maatregelen van de organisaties. Na zo'n shock wil je voorkomen dat dit nog eens voorvalt.
Gewoon ook pech lijkt met, ik kan me niet voorstellen dat SQS minder voorzorgsmaatregelen heeft genomen dan de gemiddelde andere ploeg. Er moet maar 1 renner of staflid besmet geraken via een externe persoon en voor dat je weet heeft half de ploeg het vlaggen.

Gewoon ook pech lijkt met, ik kan me niet voorstellen dat SQS minder voorzorgsmaatregelen heeft genomen dan de gemiddelde andere ploeg. Er moet maar 1 renner of staflid besmet geraken via een externe persoon en voor dat je weet heeft half de ploeg het vlaggen.

Ik zag toch véél meer mondmaskers bij Jumbo aan het begin hoor. Wat documentairemakers en bekende vlamingen als gast toelaten op de bus helpt ook niet.

Nu, dat het er zoveel zijn in één keer is natuurlijk pech. Er waren inderdaad ook veel andere ploegen die mondmaskers links lieten liggen. Bij Jumbo "hielp" het waarschijnlijk dat ze een serieuze schrik gepakt hebben net voor de Giro. En ik ben er ook zeker van dat er bepaalde ploegen zijn waar gewoon niet getest wordt en enkel renners naar huis worden gestuurd die echt ziek zijn. Zo zijn er geruchten dat Caruso bv. aan het begin van de Giro wel degelijk positief getest heeft. Hoeveel ploegen zijn er nog volledig?

Ik vraag me af waarom vooral SQS zo zwaar getroffen lijkt door corona. Al is een vraag waar je waarschijnlijk alleen maar op kan speculeren. En die misschien zinloos is. Ik zie ze nu wel maatregelen opdrijven voor de volgende rondes, los van de maatregelen van de organisaties. Na zo'n shock wil je voorkomen dat dit nog eens voorvalt.
Jumbo heeft hetzelfde voor gehad in de voorbereiding van de Giro. Het is een besmettelijk virus, dus de eerste personen die je besmet zijn de mensen van je eigen ploeg waar je vaak mee samen bent.

Ik zag toch véél meer mondmaskers bij Jumbo aan het begin hoor. Wat documentairemakers en bekende vlamingen als gast toelaten op de bus helpt ook niet.

Nu, dat het er zoveel zijn in één keer is natuurlijk pech. Er waren inderdaad ook veel andere ploegen die mondmaskers links lieten liggen. Bij Jumbo "hielp" het waarschijnlijk dat ze een serieuze schrik gepakt hebben net voor de Giro. En ik ben er ook zeker van dat er bepaalde ploegen zijn waar gewoon niet getest wordt en enkel renners naar huis worden gestuurd die echt ziek zijn. Zo zijn er geruchten dat Caruso bv. aan het begin van de Giro wel degelijk positief getest heeft. Hoeveel ploegen zijn er nog volledig?
Testbeleid bij Quickstep is vrij streng.
Ik hoorde dat sommige jongens op de rustdag zich niet optimaal voelden, negatief testten maar toch nog een PCR test ondergingen.
Deze bleek dan uiteindelijk positief de dag nadien.
Indien alle ploegen zelfde beleid zouden voeren zou het snel gaan.

Ik denk dat je als ploeg vooral wat realistisch en pragmatisch moet zijn.
Als er niet veel meer te rapen lijkt en je andere doelen in de toekomst begint te leggen, kan de keuze snel gemaakt zijn om renners naar huis te sturen.

Voor andere ploegen die nog willen scoren en weinig alternatieven hebben, wordt de lat om op te geven veel hoger gelegd.

Ik hoorde toch al een aantal namen passeren waarbij sommige renners serieuze vraagtekens plaatsen als ze zien hoe ze gisteren nog rondreden in peloton.

Testbeleid bij Quickstep is vrij streng.
Ik hoorde dat sommige jongens op de rustdag zich niet optimaal voelden, negatief testten maar toch nog een PCR test ondergingen.
Deze bleek dan uiteindelijk positief de dag nadien.
Indien alle ploegen zelfde beleid zouden voeren zou het snel gaan.
Er zijn nog ploegen die een zero tolerance beleid hebben inzake COVID.

1684323285310.png

Ja wadde, daarstraks waren we nog aan het praten over hoe volledig en goed geklacificeerd de Ineos ploeg is.

Terug
Bovenaan