Giro d'Italia 2023

Als het weer niet beter de komende dagen gaan er geen 100 renners Rome halen.

Gevoelstemperatuur 0 graden op dit moment.

Wat een gruwelijk weer in de Giro. En ondertussen zit Remco in de zetel met een dekentje, een tas warme melk met honing en het TDF-routeboek.

Die had toch liever met nul graden straks op een kamer gezeten met een extra roze trui om zich warm te houden hoor. :p

Afdaling zorgt voor brokken.

Gaviria (eerder) en Vine al tegen de grond.

3 man van Bahrain, Sivakov en Rota waren er vandoor. Sivakov weggevallen, ook Milan even de grond gekust blijkbaar.

Gewoon nog eens een vraag over de Covid test (zelf lang geleden dus ik weet niet hoe exact het zit)

Misschien dat @MrCipo daar het best kan op beantwoorden.
Zo een zelftest weet je vrij meteen het antwoord , maar zo een deftig officiële duurt dat geen dag voordat je zo een uitslag hebt ?
Of hebben de Pro-teams beter materiaal dan wij thuis kunnen verkrijgen of voorrang in de labo's ?

Want ik vind het bvb. wel heel vlug dat hij zich net na de race laat testen en meteen erna de giro verlaat.
(zonder een hertest ofzo? )
Zelfde materiaal als jij thuis kan krijgen.
Iedere test heeft kans op vals positief of vals negatief resultaat. Je kan negatief testen en besmettelijk zijn etc.
Heel veel hiaten…

Vandaar belangrijk om gewoon naar de renner en zijn symptomen te kijken ipv teststreepje op zich.

Kutweer vandaag, geen plezier voor de renners.

Ik heb echt geen idee wat er in de Giro aan het gebeuren is. Blijkbaar heel wat valpartijen. Peloton is zeer klein.

Dat zag je aankomen met die autos en renners die links, rechts en doormidden aan elkaar voorbijreden. Knoeiboel

Van op Sporza:
"Laurens De Plus bewijst zich nog even als meesterknecht. Terwijl kopman Geraint Thomas zijn flietertje even wat lucht wil geven - zonder van de fiets te stappen -, duwt "Pluske" zijn rozetruidrager vooruit. Het broederschap tussen de twee kent hoogtes dezer dagen."

☠️

Terug
Bovenaan