Giro d'Italia 2023

Twee ritzeges, in het roze met +45 seconden op de dichtste concurrenten en toch een beetje de morele verliezer van de eerste week zijn, wel straf eigenlijk. Rit 13 (vrijdag) zal alles duidelijk worden. Ik acht de kans reëel dat hij daar de Giro al verliest. Kan hij die rit toch de sterkste mannen bergop volgen dan is alles nog mogelijk.

Zoals de sportdirecteur van Jumbo zei. Een tijdrit met weinig lange stukken en vaak van bocht tot bocht. Ook nog eens natte bochten waardoor de snelheid er veel meer uit moet als normaal.
Speelt toch ook allemaal mee om het deelnemersveld korter bij elkaar te houden. En voor Remco om minder tijd te pakken. Qua bochtentechniek is hij toch geen wereldklasse te noemen.

Remco pakt de Giro zegt dat ik het gezegd heb.

Media weeral in een kramp omdat hij in een tijdrit Roglic en co niet op minuten rijdt.

Twee ritzeges, in het roze met +45 seconden op de dichtste concurrenten en toch een beetje de morele verliezer van de eerste week zijn, wel straf eigenlijk. Rit 13 (vrijdag) zal alles duidelijk worden. Ik acht de kans reëel dat hij daar de Giro al verliest. Kan hij die rit toch de sterkste mannen bergop volgen dan is alles nog mogelijk.
Bovenstaande laatste zinnen, werden ook tijdens de Vuelta gezegd toen hij na een val ook wat minder was. Alles hangt af van hoe goed hij kan herstellen van die valpartijen (hij zal dit nooit toegeven, maar dit heeft altijd impact op het lichaam).

De weegschaal kan naar links over hellen, maar even goed naar rechts. Ik vind dit ne moeilijke. Ik weet het gewoon niet. De ploeg (en Remco) laat natuurlijk niet in hun kaarten kijken.

Tis al plezant dat we deze theorieën kunnen bovenhalen omdat we een podium kandidaat hebben. Tis vroeger wel anders geweest.
Hopelijk hersteld hij van zijn val en eigenlijk moet hij gewoon maar volgen, maar dat zit niet in zijn DNA. Als hij hier kan winnen, toch iets anders dan zijn vuelta.

Het beloofd nog ra-zend spannend te worden.
Ik ben toch verrast door het niveau van de mannen van Ineos, zeker de laatste 2 dagen. Ik had niet verwacht dat we hier met de 4 grootste namen binnen de 50seconden gingen staan.

TGH gaat er verdomme niet ver vandaan zitten... heeft al bewezen vooral (zéér) goed te zijn diep in de 3de week. Is toch ook aanzienlijk explosief en was gisteren samen met Roglic beste man in koers...

Bovenstaande laatste zinnen, werden ook tijdens de Vuelta gezegd toen hij na een val ook wat minder was. Alles hangt af van hoe goed hij kan herstellen van die valpartijen (hij zal dit nooit toegeven, maar dit heeft altijd impact op het lichaam).

De weegschaal kan naar links over hellen, maar even goed naar rechts. Ik vind dit ne moeilijke. Ik weet het gewoon niet. De ploeg (en Remco) laat natuurlijk niet in hun kaarten kijken.
Met het verschil dat ie bergop toen getoond heeft met de betere mee te kunnen en zelf meer, nu wordt ie er afgereden op een iets van 5km in een overgangsrit. Ik hoop dat het inderdaad aan de blessures ligt en dat de rustdag een nieuwe Remco brengt, maar kan me toch niet van de indruk ontdoen dat werkelijk veel volk binnen Ineos, TJV & UAE met een heel goed gevoel gaat gaan slapen vanavond, ook al omdat er toch wel redelijk wat vraagtekens mogen gezet worden achter de sterkte van QS.

Zoals Renaat hierboven zei, vrijdag gaan we het al weten imo of Remco gaat meedoen voor winst.
Gaat een fameus examen worden voor de ploeg ook, ik hoop dat ik mis ben, maar ik denk dat ie weer rap gaat geïsoleerd zijn :\

Met het verschil dat ie bergop toen getoond heeft met de betere mee te kunnen en zelf meer,
Niet volledig mee eens, tijdens een bergrit moest hij toen ook lossen na een aanval van .. Roglic ..
Daarna ging het wel beter, kon hij wel volgen (en kwam hij niet meer in de problemen)

Ok deze Giro heeft hij (nog) niet getoond dat hij mee kan bergop, maar toen viel hij ook pas na de eerste bergrit. Nu was dat ervoor. Maar een val blijft een val he.

Niet volledig mee eens, tijdens een bergrit moest hij toen ook lossen na een aanval van .. Roglic ..
Daarna ging het wel beter, kon hij wel volgen (en kwam hij niet meer in de problemen)

Was na die val toen. Had toen 2 moeilijke dagen bergop. Ervoor had hij wel al een pak tijd aan Roglic zijn broek gesmeert meer dan de tijd die Roglic toen terug pakte in die 2 dagen.

Was na die val toen. Had toen 2 moeilijke dagen bergop. Ervoor had hij wel al een pak tijd aan Roglic zijn broek gesmeert meer dan de tijd die Roglic toen terug pakte in die 2 dagen.
Ik zie nog steeds geen verschil. Ik heb mijn post een beetje aangepast. Een val blijft een val. Jij gokt zomaar (en ja ik gok ook zomaar maar zoals ik hierboven neerpen, ik durf niet de voorspellen wat het straks gaat geven in de bergen, we kunnen alleen maar raden waarom hij moest lossen, gewoon te plat / niet voldoende in vorm of komt het inderdaad door die valpartijen? Dat is momenteel giswerk)

Ja dat weet ik, je hebt een punt. Maar het blijft momenteel giswerk. We zullen het tegen vrijdag wel weten denk ik?

Mijn Tao voorspelling begin vorig seizoen (toen hij nog niks deftig deed) zijn aan het uitkomen , als hij zo verder doet tenminste 😁.

Niets gezien vandaag , maar blij dat het nog altijd spannend is !

Eigenlijk zot hé, op 2 maand tijd van "hmmm die gaat serieus moeten inleveren" naar waarschijnlijk één van de meest gegeerde vrije renners gegaan. Chapeau.

Waar we op voorhand dachten dat Remco de tegenstand ging verpulveren in de tijdrit liggen de kaarten nu toch wel anders.
Een giro op zijn maat, met veel tijdritten.
Het gaat dus wederom uitgevochten worden in de bergen, en laat het nu net de tegenstand zijn die daar een sterker blok vormen.
Ik hoop echt QS voldoende steun kan beiden, want tegen dit ineos met TGH in bloedvorm en Thomas die gewoon weer gaat meedingen zal het zwaar worden.

Zo een rustdag is ook eens niet slecht. Maar verwacht daar ook geen wonderen van.
Het is niet dat je ineens daar super veel vorm van terugkrijgt.

Volgens @MarcGhyselinck, sportjournalist HLN heeft Remco aangegeven dat ie zich wat ziek voelt?

Waar we op voorhand dachten dat Remco de tegenstand ging verpulveren in de tijdrit liggen de kaarten nu toch wel anders.
Een giro op zijn maat, met veel tijdritten.
Het gaat dus wederom uitgevochten worden in de bergen, en laat het nu net de tegenstand zijn die daar een sterker blok vormen.
Ik hoop echt QS voldoende steun kan beiden, want tegen dit ineos met TGH in bloedvorm en Thomas die gewoon weer gaat meedingen zal het zwaar worden.

Zo een rustdag is ook eens niet slecht. Maar verwacht daar ook geen wonderen van.
Het is niet dat je ineens daar super veel vorm van terugkrijgt.
Met 55/73 tijdritkilometers achter de rug heb ik een vermoeden dat ze bij Quick-Step toch een beetje op hun stoel beginnen schuifelen van ongemak. Het is natuurlijk zeker geen slechte situatie, het is namelijk aan de anderen om die 45-50 seconden eerste al dicht te rijden, maar echt comfortabel is het toch zeker niet, vooral niet omdat ik denk dat ze vorige week toch vooral op een duel Remco VS Roglic anticipeerden en er zich daar nu plots 2 ambetantrikken komen tussen nestelen die wel eens voor heel vervelende situaties zouden kunnen gaan zorgen.

Moest het juist Roglic zijn op 45 seconden daar hadden ze wel voor getekend 10 dagen geleden maar op voorwaarde dat al de rest al op 2 minuten en meer stond. Dat is toch niet het geval.

Ik hoop vooral dat iedereen nog heelhuids tot in Rome geraakt, dan beloofd het toch weer een epische Giro te worden, iets wat ik vorige week zaterdagavond eerlijk gezegd niet verwacht had.

Ik kan mij wel heel moeilijk van de indruk ontdoen dat Remco toch last moet hebben van die dubbele val. Zowel gisteren als vandaag stak hij zijn mindere prestaties op "slecht indelen" maar ik denk toch dat dat niet de echte reden is:
* Tijdrijden is "opgelost" tegenwoordig. Elke renner, zeker de toppers, weten perfect waar ze welke vermogens moeten trappen. Slecht indelen is dus moeilijk tenzij je u niet aan u gameplan houdt. Niet de gewenste waardes trappen in het tweede deel lijkt mij eerlijk gezegd een teken dat de benen minder zijn dan gehoopt (door onvoldoende recuperatie bv).
* Op die klim kan ik dat "slecht indelen" wel nog begrijpen, je probeert soms gewoon te volgen, maar ook daar kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat hij niet súper was, anders zit hij gewoon op het wiel van Roglic imo. Nu zat hij imo gewoon 3-4 plaatsen te ver op het moment dat Roglic aan gaat en dat is eigenlijk ook ~de afstand waar hij een hele tijd op blijft hangen. Roglic zijn aanval was nochtans getelefoneerd want deed al een halve minuut daarvoor een eerste aanzet waar hij moest inhouden omdat de trein van Bora de deur dicht deed.

Terug
Bovenaan